Beantwoord

Audi Connect met eigen SIMkaart


Beste,

Ik heb een Audi A4 die voorzien is van Audi Connect, ik heb 3 maand kunnen genieten van deze service en nu is mijn abonnement verlopen.
Ik heb een eigen datasimkaart (van Proximus) in mijn auto steken (de WiFi hotspot die ik ingesteld heb werkt perfect dus ik heb internet connectiviteit) maar de Audi Connect werkt niet meer.
Hoe kan ik Audi Connect terug activeren zodanig dat die gebruik maakt van mijn eigen SIM kaart? Ik kan daar nergens informatie over vinden.

Alvast bedankt voor de feedback!

Mvg,

Bert
icon

Beste antwoord door bertpinoy 8 July 2016, 09:20

Bekijk origineel

23 reacties

Ik vraag mij ook af of dit wel werkt met een gewone data simkaart van Prox ?
want men spreekt van:
Het abonnement Audi connect werkt via een speciale sim-kaart die Proximus heeft ontwikkelt om het multimedia-systeem van Audi te koppelen aan het internet
Reputatie 7
Badge +6
Bert,

Best hier eens je licht gaan opsteken:
https://bcwprivilege.be/carconnect/audi/nl/

Ook speciaal telefoonnummer 0800 12 034.
Succes!
Beste,

Ik had die pagina al gezien.
Als ik bel naar dat nummer horen die mannen het in Keulen donderen...

Mvg,

Bert
na googelen vind ik onder ander:
Welke SIM-kaart heb ik nodig?
In principe is elke SIM-kaart waaraan een databundel gekoppeld is geschikt.
Sommige SIM-kaarten bieden geen toegang tot Audiconnect, zoals prepaidkaarten.
Ook datalimieten kunnen een soepele verbinding in de weg staan.
Dag Elsa,

Ik weet dat het mogelijk is met een eigen SIM kaart. De vraag is enkel hoe ik die eigen SIM kaart kan laten activeren voor Audi Connect, daar kan niemand mij iets over vertellen zo te zien.
Ik zou die vraag ook eens stellen via een privé bericht aan Het Proximus Team
Reputatie 3
Badge +1
Eventueel eens bij AUDI zelf gaan horen?
Ja dat kennen we hé , om daar te horen dat je best bij Proximus je licht opsteekt, maar veel kan je er ook niet bij verliezen, alleen wat tijd ;)
De vraag is eerder is het niet Proximus die zich met de simkaarten bezig houdt ?
De mannen van Audi weten er evenveel van, niks dus 🙂.
Dat wist ik inderdaad al bijna 100% zeker op voorhand ;)
Eigenlijk allemaal straf als je het mij vraagt, enfin, wie weet krijg je toch nog een antwoord op één of andere manier !!!!
Ik bedoel dan wel een antwoord waar je iets aan hebt 😉
Reputatie 3
Badge +1
uiteindelijk is het Audi die de dienst Audi Connect aanlevert. Proximus doet enkele de connectiviteit. Los hiervan moet er inderdaad een oplossing geboden worden.

Kan je surfen met de simkaart via een usbmodem of tablet?
Met de SIMkaart kan ik surfen. Ik gebruik die nog om WiFi te voorzien in mijn auto en dat werkt nog altijd naar behoren.
Reputatie 3
Badge +1
Dan is het eigenlijk (cru gezegd) geen probleem met het Proximus netwerk. Zoals ik al reeds zei, is het aan Audi om hun diensten te verlenen. Natuurlijk gaan wij u ook proberen te helpen. Staat er in een handleiding van de wagen/radio geen uitleg over een procedure van Audi Connect?
Nee ik vind niets terug. Enkel een procedure op internet om Audi Connect te bestellen: https://bcwprivilege.be/carconnect/audi/nl/
Maar deze gaat uit van €20 per maand omdat data daar inbegrepen is, maar dat heb ik niet nodig.
Er is nergens sprake van Audi connect in combinatie met een eigen SIM. Het lijkt me niet meer dan logisch dat dit ook mogelijk zou moeten zijn.
Reputatie 3
Badge +1
Het kan zijn dat Audi een soort van beveiliging heeft ingebouwd dat enkel "door hun gecertificeerde" SIM kaarten werken voor Audi Connect. Bij Citroën was dit jaren geleden ook zo.
Reputatie 3
Badge +1



Ik vrees dat Audi u gaat moeten helpen voor de optie "Audi Connect"
Haha, inderdaad maar het probleem is dat ze het zelf niet weten 😃
Dit staat beter bekend als in "rondjes draaien" daar ga je net dezelfde uitleg krijgen dat het eigenlijk proximus is die etc etc etc .....
Kan je niet terecht op een forum van Audi als die bestaat want dan heb je kans dat er nog zijn die met het zelfde probleem te maken gehad hebben en mss iets mee langs één of andere weg te weten gekomen zijn !!!
Eureka! Ik heb een antwoord gekregen van Audi.
De Audi Connect services moeten door Audi ( de garage dus) geactiveerd worden, dit gebeurt aan de hand van het chassisnummer van het voertuig.
Dit kost €180/jaar of €320/2jaar. Eens geactiveerd kunnen de services gebruikt worden.
Los daarvan moet de bestuurder zelf nog kijken voor een werkende SIMkaart met data abonnement.
Alles samen kan aangekocht worden via Proximus Car Connect, dit voor €20/maand.
Reputatie 2
Badge
Bij BMW is de SIM al vast ingebouwd, maar moet je "Connected Services" zelf via een portaal bestellen (met je chassisnummer en uiteraard je credit card). Kost 360 € voor 3 jaren. Daarna heb je voor de data wel geen bijkomende kosten meer. Blijft duur vind ik.
Eureka! Ik heb een antwoord gekregen van Audi.
De Audi Connect services moeten door Audi ( de garage dus) geactiveerd worden, dit gebeurt aan de hand van het chassisnummer van het voertuig.
Dit kost €180/jaar of €320/2jaar. Eens geactiveerd kunnen de services gebruikt worden.
Los daarvan moet de bestuurder zelf nog kijken voor een werkende SIMkaart met data abonnement.
Alles samen kan aangekocht worden via Proximus Car Connect, dit voor €20/maand.

Uiteindelijk dan toch een antwoord waarmee je toch uit de vicieuse cirkel geraakt bent 😉
Reputatie 3
Badge +1
Eureka! Ik heb een antwoord gekregen van Audi.
De Audi Connect services moeten door Audi ( de garage dus) geactiveerd worden, dit gebeurt aan de hand van het chassisnummer van het voertuig.
Dit kost €180/jaar of €320/2jaar. Eens geactiveerd kunnen de services gebruikt worden.
Los daarvan moet de bestuurder zelf nog kijken voor een werkende SIMkaart met data abonnement.
Alles samen kan aangekocht worden via Proximus Car Connect, dit voor €20/maand.


Ik dacht wel dat het zoiets ging zijn. Alvast blij om te horen dat het in orde komt.
Je zou voor minder content want gewoonlijk wordt je van de os naar de ezel gestuurd, en nu weten ze in het vervolg bij proximus ook wat ze in het vervolg als raad kunnen geven als deze vraag nog gesteld wordt :P
Maar door niet af te geven en zelf veel opzoekwerk te doen zoals Bert gedaan heeft kom je nog altijd het verst 😉

Reageer