Sinds enige tijd is Arte vervangen door Arte Belgique, waardoor ik soms interessante programma's niet meer kan zien. In plaats daarvan krijg ik praatprogramma's van de RTBF voorgeschoteld met vaak een hoog babbelgehalte en weinig inhoud. Mijn vraag is dan ook wat de meerwaarde is van deze verandering. Is het niet mogelijk dat kijker kan kiezen tussen het echte Arte en de Belgisch/Waalse variant van deze zender? En waarom wordt Arte überhaupt alleen maar in het Frans aangeboden, en niet in het Duits?
Bladzijde 1 / 1
Beste Harm,
Belgacom weegt constant het zenderaanbod af, afhankelijk van het aantal kijkers per kanaal. Uiteraard houden wij rekening met uw opmerking. Indien wij meerdere verzoeken tot het uitzenden van de door u gevraagde zenders ontvangen, bestaat de mogelijkheid dat deze kanalen in het pakket worden opgenomen.
Wanneer een zender niet de nodige (digitale) zendrechten heeft, kunnen wij dit kanaal natuurlijk niet aanbieden. Dat zou namelijk in strijd zijn met het mediadecreet.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Belgacom weegt constant het zenderaanbod af, afhankelijk van het aantal kijkers per kanaal. Uiteraard houden wij rekening met uw opmerking. Indien wij meerdere verzoeken tot het uitzenden van de door u gevraagde zenders ontvangen, bestaat de mogelijkheid dat deze kanalen in het pakket worden opgenomen.
Wanneer een zender niet de nodige (digitale) zendrechten heeft, kunnen wij dit kanaal natuurlijk niet aanbieden. Dat zou namelijk in strijd zijn met het mediadecreet.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Harm die duitstalige versie is dat dezelfde als de deze of is de programatie anders?
Op de Duitstalige versie worden dezelfde programma's uitgezonden als op de Franstalige. Aangezien 30% van de programma's Duitse producties zijn, zou het fijn zijn om die in de originele taal te kunnen zien. Bovendien is het aantal Duitse zenders toch al bijzonder mager.
Volledig akkoord met Harm. De vervanging van Arte door Arte Belgique is een serieuze stap achteruit in het culturele aanbod. Bovendien is de Tv-gids van Proximus niet eens aangepast, waardoor je niet op voorhand weet welke programma's niet overgenomen worden door Arte Belgique.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.