Vraag

Apple TV verbonden via ethernet, iPad ziet Apple TV niet

  • 30 June 2017
  • 6 reacties
  • 340 Bekeken

update : airplay security staat op af op de appletv. airplay werkt niet. de apple remote app werkt ook niet.
dus ik kan moeilijk geloven dat de netwerken niet ( gedeeltelijk, ipv6 ? )gescheiden zijn. via arp -a op mac zie ik dat mn ipad wel degelijk in hetzelfde netwerk zit. airplay werkt wel vanuit safari op mac.
de appletv is ingelogd met dezelfde appleid als de ipad.

Blijkbaar is het ethernet netwerk gescheiden van het wifi netwerk.
Indien ik wifi gebruik bij de appletv heb ik het probleem niet, maar dat wil ik niet doen.

de bbox is de laatste versie en de appletv is een versie 3 dacht ik. De appletv werkt normaal op ethernet.

Ben dit in een grote proximus winkel gaan vragen, maar daar zei men mij om te bellen naar support. Daar heb ik geen optie om deze vraag te stellen.
De firewall afzetten wil ik ook niet doen.
Hoe los ik dit op?
bedankt,

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag, je bericht is vrees ik heel onduidelijk. Welk probleem heb je precies ? Daar de netwerken niet gescheiden zijn en IP adressen krijgen uit de zelfde pool.
Op een bbox is dit niet gescheiden, mss een je decoder 5 seconden zonder spanning zetten en opnieuw proberen.
update 2
de bbox herstart en ook de appletv herstart.
nu werkt alles normaal.
de appletv had ik vroeger al eens herstart.
begrijp niet goed hoe dit het probleem opgelost heeft, maar toch bedankt voor de tip.
( probeer dit al maanden en kan me moeilijk vboorstellen dat de bbox zichzelf nog nooit heeft herstart in al die tijd.
Mischien moet bij herstarten de bbox de appletv aan zien staan ? )
bij problemen is sowieso altijd best toestellen te herstarten, moet ik soms ook wel eens doen, gelukkig niet veel 😉
Niet echt praktisch, ik moet dus iedere keer als ik appletv wil gebruiken de bbox opnieuw opstarten.
Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt een vast IP adres in te geven op je appletv ipv dat deze toegekend wordt door de dhcp van de bbox, dan zou je even kunnen proberen van deze een ip adress te geven hoger dan 192.168.1.127 (bvb 192.168.1.128) en de gateway 192.168.1.1 ingeven
subnet mask: 255.255.225.0
ook zou je een ander DNS kunnen ingeven bv 8888 en 8844
https://www.appletips.nl/apple-tv-4-netwerkinstellingen-aanpassen/

Reageer