Apple Airport Express

  • 24 November 2011
  • 13 reacties
  • 2667 Bekeken

Beste,


Thuis hebben we belgacom internet met de router: b-box 2.

Nu zou ik graag gebruik maken van een Apple Airport Express om muziek te streamen vanaf iTunes.

Muziek streamen en surfen op het internet elk afzonderlijk zou volgens Apple zonder problemen moeten lukken.

Maar om dit op hetzelfde moment te doen zou de Apple Airport Extreme draadloos verbonden moeten worden met de router. Is dit mogelijk met de belgacomrouter? Want dit kon Apple moeilijk op voorhand zeggen.

Met vriendelijke groeten

Mattias

13 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Dit werkt perfect..
geen speciale setup nodig. Kan draadloos of via ethernetkabel en configuratie gebeurd op de Airport zelf.
Hallo Mathias,


Om van AirPlay gebruik te kunnen maken moet moet je rechtstreeks in verbinding staan met een Airport (de Airport creeërt hier het draadloze netwerk). De Airport express gebruik je wellicht omdat een -extreme geen audio out heeft.

Dus wanneer je uw Airport express het draadloze netwerk laat opzetten, hierop connecteert kan je zowel surfen als muziek streamen via AirPlay naar je aiport.

Je Airport express gewoon laten verbinden met de draadloze netwerk van de bbox (PC<--netwerk bbox --> Airport express) biedt helaas geen mogelijkheid tot AirPlay.


Groet
Reputatie 2
Badge +1
Oeps.. idd ... met de extreme heb je geen audio-out, waar je dat bij de express wel hebt.
Wat is juist je bedoeling?
Oei ik bedoelde inderdaad de AirPort Express gewoon!

Die zou ik dan op mijn externe audioinstallatie willen aansluiten via de audio-out.

Dan zou ik iTunes op de externe installatie willen afspelen (via AirPlay), zonder dat ik de beperking krijg niet meer te kunnen surfen.

@Axs: Jij denkt dus dat het gewoon zou moeten werken?
Reputatie 2
Badge +1
Hier werkt het gewoon zonder problemen (wel bekabeld,niet over WiFi)
Dus jij hebt de airport aangesloten aan de externe audioinstallatie met kabel, en ook aan de router met kabel?

Ik zou alleen het eerste met kabel willen, en de tweede draadloos, er zitten immers 2verdiepingen tussen de audioinstallatie in de router...
*de audioinstallatie en de router...
Werkt hier zonder probleem:

- BBOX2 als centrale WiFi-router.

- Airport Express is draadloos geconnecteerd met BBOX2. (Modus "Verbind met draadloos netwerk" instellen met Airport-configuratieprogramma, zodat de Airport niet zelf als access point gaat werken.)

- Airport Express is met een kabel geconnecteerd aan de AUX-input van mijn versterker.

- Ik stream muziek vanuit iTunes, zowel op PC als op Mac, naar mijn versterker.
@Fris En wanneer je muziek streamt kan je nog steeds surfen? :D
@mattiasvb Absoluut.
Dan ga ik me er eentje aanschaffen denk ik.


Tenzij er bij anderen wel problemen mee zijn?
Badge
Inderdaad werkt perfect, ik heb er hier twee staan ( Airport Express) , eentje bedraad aangesloten op de BBOX2, de andere draadloos in het netwerk..... Een fijne ( en realtief goedkope ) manier om muziek te streamen in het huis.... ( ik stuur ze aan via windows PC , Ipad en Ihone)
Heb al een veel betere en vooral goedkopere oplossing gevonden. Ik gebruik Airfoil (kost wel 20€).

Maar met dat programma kan ik ALLE geluiden van mijn pc op de externe audioinstallatie laten afspelen.

M'n iPod Touch is gekoppeld aan de audio en doet dienst als ontvanger. Toch bedankt voor de informatie allemaal!

Reageer