Skip to main content

App TV Overal werkt niet op Acer Liquid Z410.

• April 9, 2015
  • 12 reacties
  • 260 Bekeken

Forum|alt.badge.img
ik ben nu ongeveer 1 maand in het bezit van een Acer Liquid Z410 via de Proximus Premium Club. Daarop heb ik onmiddellijk de app TV Overal geïnstalleerd om thuis via wifi en mijn b-box2 TV Overal te kijken. Maar telkens als ik een zender wil starten, verschijnt de volgende melding:

!! FOUT. Deze inhoud is momenteel niet beschikbaar. Probeer later opnieuw.

Op 23/03 (Uw contact met Proximus [referentie:150323-001710]) en 29/03 (Uw contact met Proximus [referentie:150329-000342]) heb ik dit al via het webformulier gemeld aan Proximus en op 29/03 omstreeks 20u ben ik opgebeld door iemand van Proximus. Deze persoon zou het doorgeven aan de technische dienst en zou mij terugbellen.

Echter tot op heden nog niets gehoord en de foutmelding blijft komen!

Iemand een idee?
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

12 reacties

Forum|alt.badge.img+6
  • Guru
  • April 9, 2015
Heb je je smartphone toegevoegd aan de toestellen waarop je TVO wil kijken?

Sorry, het is allicht een domme vraag, maar het zit hem soms in een detail.

Elsa
  • April 9, 2015
Op mijn tablet Acer Iconia , laptop windows 8.1 en Windows Phone 8.1 werkt het nochtans goed bij mij.

Sporadisch moet ik op de Acer Tablet een paar keer de TVO app afsluiten en dan lukt het wel maar over het algemeen werkt het direct

Elsa
  • April 9, 2015
TVK5300

Als het niet lukt even je profiel (en klacht ) laten nakijken door een privé bericht aan 'Onze medewerkers' te sturen ➽ Onze medewerkers

en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'

Elsa
  • April 15, 2015
Als je het met een ander toestel probeert lukt het dan wel, want als het daarmee lukt zal het niet aan een eventueel verkeerde instelling van je profiel.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Motivator
  • April 15, 2015
Jawel, op de computer onder Windows 8.1 Pro met IE11, Chrome en ook met operausb64_1217int (portable versie van Opera) kijk ik TVO.

Ook op mijn ASUS MeMO Pad Smart (ME301T) heb ik geen enkel probleem.

Maar met de Acer Liquid Z410 in de nabijheid van de b-box 2 en verbonden met wifi (dus eigenlijk ook gebruikt als 'kleine' tablet) krijg ik vanaf de eerste dag die foutmelding.

Elsa
  • April 15, 2015
Zou het niet helpen als je de TV Overal-app eens verwijdert en opnieuw installeert ?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Motivator
  • April 15, 2015
Had het vorige week al eens gedaan en noppes, zojuist nog eens en daar is ie weer: de FOUT.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Motivator
  • April 28, 2015
Ik heb daarnet (vóór 2 spontane restarts van de b-box2!) nogmaals over dit probleem contact opgenomen met Proximus via hun website.

Ik ontving per mail van Proximus Helpcenter <support@skynet.be> spontaan dit antwoord:

Beste klant,

Een operator van de technische klantendienst van Proximus heeft geprobeerd u telefonisch te contacteren maar jammer genoeg konden wij u niet bereiken.

Op deze mail heb ik dit antwoord gestuurd:

Conclusie: NIET THUIS = PECH, OPLOSSING MOET U ZELF ZOEKEN?

Waarop dit antwoord (in 3 talen) is gekomen:

Geachte mevrouw,

Geachte heer,

Wij kunnen uw vragen op dit e-mailadres helaas niet meer beantwoorden. We verwijzen u graag naar de contactpagina op onze on line support site, rechtstreeks beschikbaar op het adres http://support.nl.proximus.be/app/contact . Doordat u er voor elk type vraag een gepast adres vindt, kunt u steeds rekenen op een spoedig antwoord.

Met vriendelijke groeten,

Customer Help Center

Proximus

En zo blijven we maar bezig, want als ik op hun support pagina een zoekactie lanceer op: Acer Liquid Z410, dan zijn er 0 (NUL) resultaten te vinden.

Wat een klantendienst heeft Proximus eigenlijk? We gaan Geert Hoste nog moeten geloven toen hij het in één van zijn conferences had over de klantendienst van toen nog Belgacom.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Motivator
  • April 30, 2015
Bij Proximus hebben ze blijkbaar toch mijn e-mailadres gevonden, want dit heb ik vandaag per mail ontvangen:

De DRM-beveiliging werkt niet op Acer Liquid Z telefoons.

Met tot gevolg dat o.a. TV Overal niet zal streamen op deze apparaten.

Dit probleem kan niet verholpen worden door onze ingenieurs.

Acer en/of Google moeten overeenstemmen met de DRM-verkoper Verimatrix.

Onze ingenieurs hebben dit doorgegeven aan Acer. De beslissing ligt volledig in hun handen.

Ik zal dus vrede moeten nemen om TVO te bekijken op pc of mijn Asus tablet.

Elsa
  • April 30, 2015
Dit is een gelijkaardig probleem met wat vroeger nog gepost geweest is door Eva van Belgacom :

TV Overal en ACER E330 Liquid Glow

De oorzaak van het probleem is gevonden.

Het zit hem in de DRM (kopieerbeveiliging) van de streams,

men gebruikt sinds de nieuwe versie van de TV Overal applicatie een geüpdate versie hiervan,

en die nieuwe verie van DRM heeft blijkbaar een probleem met het correct sturen

van gegevens naar dit type smartphone.

Men is nu bezig samen met de ontwikkelaars van die DRM

om het problem op te lossen. Nog even geduld dus.

• Apprentice
  • May 10, 2015
heb juist ook een nieuwe acer z410 gekocht en heb het zelfde probleem. foutmelding bij tvoveral.

kunnen ze dan geen versie terugdraaien dan is iedereen gelukkig

• Apprentice
  • July 12, 2015
dit weekend een android update gekregen voor mijn acer gsm z410 en hoera tv overal werkt nu

merci proximus