Als dierenliefhebber bewaar ik geregeld een programma van Animal Planet zoals 'My Cat From Hell' op mijn Belgacom decoder en neem deze dan later (met volledig afspelen) over op mijn externe Panasonic recorder. Sinds enige tijd lukt het niet meer uitzendingen van Animal Planet op te nemen resp. vd decoder over te zetten naar mijn Panasonic. Deze reageert met “Een kopiebeveiligd signaal gevonden. Kan niet opnemen.” Voor een goed begrip : dit gebeurt ook wanneer ik direct naar de Panasonic wil opnemen tijdens in real time bekijken op TV (dwz zonder opname op de Belgacom decoder). Wat is er veranderd ? Heeft het te maken met de replay-optie of de 60d-mogelijkheid ? Is het gewoon een tijdelijk ongemak ? En vooral kunt u, Proximus, dit terug in orde brengen ? Ook : wie heeft dit nog voor ? en voor welke zenders of uitzendingen ? Voor de volledigheid : sinds kort kan ik effectief ook voor Animal Planet een 60-dagen opname instellen. |
Animal Planet opnemen op externe recorder lukt niet meer
Je kan wachten tot een forumlezer of iemand van Proximus hier reageert, anders kan je aan Prox vragen of ze het probleem kennen en er een oplossing is
- http://support.nl.proximus.be/app/contact" target="_blank
- https://www.facebook.com/proximusBe/posts_to_page" target="_blank
- https://twitter.com/proximus/with_replies" target="_blank
- veel mensen met ervaring vind je ook op het volgend http://userbase.be/forum" target="_blank, waar je eventueel ook je vraag kunt stellen
In geval je langs een of ander weg aan de oplossing komt, dan deze hier even posten mss, zodat nog andere forumleden er iets kunnen van opsteken
groetjes, Elsa
- http://support.nl.proximus.be/app/contact" target="_blank
- https://www.facebook.com/proximusBe/posts_to_page" target="_blank
- https://twitter.com/proximus/with_replies" target="_blank
- veel mensen met ervaring vind je ook op het volgend http://userbase.be/forum" target="_blank, waar je eventueel ook je vraag kunt stellen
In geval je langs een of ander weg aan de oplossing komt, dan deze hier even posten mss, zodat nog andere forumleden er iets kunnen van opsteken
groetjes, Elsa
NB:Als je via twitter de vraag stelt niet vergeten van klantnummer in DM (privé bericht) door te geven.
Hello Elsa ! Bedankt voor uw snelle reactie. Ik heb de vraag geplaatst op Facebook (in 2 talen), Op forum 'Onze medewerkers' en per e-mail aan Prox support (via http://support.nl.proximus.be/app/contact_email).
Ik houd jullie op de hoogte, mvg. Dora
Ik houd jullie op de hoogte, mvg. Dora
Dit is het antwoord dat iemand gisteren via een Forum Privé bericht ontvangen heeft van Prox en mij opgestuurd heeft:
Bepaalde zenders sturen omwille van auteursrechten encryptie codes mee zodat opnemen niet meer mogelijk is.
NB: 'niet meer mogelijk is' via extern toestel zoals video recorder bv.
Bepaalde zenders sturen omwille van auteursrechten encryptie codes mee zodat opnemen niet meer mogelijk is.
NB: 'niet meer mogelijk is' via extern toestel zoals video recorder bv.
Een bedenking die ik maak: Als er meer en meer zenders dit doen dan zal dit opnemen waarschijnlijk ook in de toekomst niet meer mogelijk zijn en is het misschien daarom dat Proximus nog alleen een decoder verkoopt, verhuurt zonder harde schijf !!!
De zenders sturen die code al dan niet mee wanneer ze zelf willen, dus kan Proximus daar niet veel aan doen hé !
Gelukkig geldt die beperking nog maar alleen om op een extern toestel op te nemen en nog niet via decoder en zijn opties zoals TVR bv.
Gelukkig geldt die beperking nog maar alleen om op een extern toestel op te nemen en nog niet via decoder en zijn opties zoals TVR bv.
Deze programmas kan je gemakkelijk downloaden van bepaalde peer to peer websites.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.