Animal planet en TLC

  • 28 June 2011
  • 46 reacties
  • 5313 Bekeken

Volgens "reclame" Animal planet zou TLC op het kannaal van Animal planet komen vanaf 4 juli vanaf 18u. Belgacom kan hier zelf niets aan doen, maar ik vind toch dat ze dit ergens zouden moeten vermelden.

46 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Belgacom zal dit wel automatisch aanpassen zeker, Valt wel vaker voor zoiets.
Reputatie 6
Badge +1
Eigenlijk wel typisch als er een nieuwe zender wordt gelanceerd valt Vlaanderen er altijd naast. Animal Planet blijft dus gewoon 24 uur per dag beschikbaar, lees het artikel hieronder.
NIEUWE VROUWENZENDER TLC NIET BIJ TV VLAANDEREN


De nieuwe vrouwenzender TLC van Discovery Networks komt niet voor TV Vlaanderen-abonnees beschikbaar. Dat heeft de Luxemburgse eigenaar van TV Vlaanderen – M7 Group S.A – aan Totaal TV bevestigd.

M7 Group S.A gebruikt voor TV Vlaanderen dezelfde – eigen – satellietverspreiding van Animal Planet. Omdat Discovery Networks Benelux van het televisiekanaal Animal Planet vanaf 4 juli het deelkanaal Animal Planet/TLC maakt heeft dit gevolgen voor de uitzendtijden van Animal Planet bij TV Vlaanderen. Op het deelkanaal is Animal Plant van de vroege ochtend tot 18.00 uur te zien. Vanaf 18.00 uur tot de volgende ochtend kan men op hetzelfde kanaalslot de – voor Nederland – nieuwe vrouwenzender TLC bekijken. Omdat TV Vlaanderen TLC niet mag uitzenden houdt dit voor TV Vlaanderen-abonnees in dat het huidige televisiekanaal Animal Planet – vanwege het gebruik van dezelfde satellietverspreiding alsCanalDigitaal - vanaf 4 juli op zwart gaat. Hierdoor is dus Animal Planet vanaf 4 juli bij TV Vlaanderen alleen van 06.00 tot 18.00 uur te bekijken.

Het niet kunnen aanbieden van TLC bij TV Vlaanderen is het geval van al verkochte uitzendrechten van programma’s die op TLC te zien zijn. In sommige gevallen zijn deze al individueel door Discovery Networks aan Belgische televisiezenders verkocht. Hierdoor kan Discovery Networks Benelux op dit moment TLC niet in België lanceren. Dus niet alleen abonnees van TV Vlaanderen kunnen vanaf 4 juli niet naar TLC kijken. Ook bij andere Belgische televisieaanbieders als Telenet en Belgacom komt TLC vanaf 4 juli niet beschikbaar. In België blijft Animal Planet hierdoor als 24-uurs televisiekanaal beschikbaar. Of TLC in de toekomst na Nederland ook de stap richting België gaat maken is op dit moment nog onduidelijk.

Bij CanalDigitaal is TLC vanaf 4 juli 18.00 uur beschikbaar op het huidige Animal Planet televisiekanaal. Deze is in de standaard fastscanzenderlijst van de Nederlandse televisieaanbieder op voorkeuzepositie 18 en in de HD-fastscanzenderlijst op positie 45 te vinden.

Bedankt https:///people/0e3e40c293, ik was al ongerust.

Ik ben heel blij dat Animal Planet niet verdwijnt. Ik vind dat een toffe zender, waar je veel bijleert over de natuur om ons heen en hoe sommige mensen met die natuur en onze huisdieren omgaan. Dus leuke reality en leuke natuur te zien op deze zender. Hou dat zo.

ik heb eigenlijk geen inetteresse in TLC, de zoveelste zender die toch weer na een tijd niks anders dan herhalingen uitzend, zoals de Belgische gewone zenders ook doen. Ook Animal planet det dat, maar zendt toch daglijks nieuwe programma's uit, waardoor ik toch weer dagelijks naar een nieuw interressan programma kan kijken.

https:///people/0e3e40c293 mag ik weten waar jij dat artikel hebt gehaald? Want het is duidelijk dat de info verkeerd is want het is wel degelijk TLC waar ik naar aan het kijken ben op dit uur van de dag en niet naar Animal Planet jammer genoeg.
Reputatie 6
Badge +1
Gevonden op internet via google. Maar denk dat ze bij Belgacom gewoon hun werk niet gedaan hebben. Zo hebben ze ooit eens enkele maanden aan een stuk Veronica TV doorgegeven toen dat nog een kanaal deelde met de kinderzender Jetix.
Reputatie 7
Badge +1
Bij Discovery is er ook een en ander veranderd. Dat wordt wél op infokanaal 999 aangekondigd. Discovery Travel en Living wordt vanaf 1 juliv ervangen door Investigation Discovery.
Reputatie 6
Badge +1
Is inderdaad veranderd. Ik heb eigenlijk het boeket Music & Culture genomen ooit om naar Disc T & L te kunnen kijken. Vond het altijd wel wat raar dat het daar zat. ID Disc vind ik daar helemaal niet passen. Ik ga dat boeket maar afzeggen €5 bespaard, of komt er iets voor in de plaats?
We hebben het idd vlaggen. Animal Planet wordt vanaf 18u tot 2u 's nachts vervangen door zo'n vrouwenzender, waarvan er overigens al 'honderden' van bestaan. En dat voor die paar uurtjes op een avond. Onbegrijpelijk. Moest het nu nog iets met dieren of natuur te maken hebben, OK, maar het één heeft niks met het ander te maken.

Animal Planet HD blijft echter wél 24u op 24 beschikbaar. Maarrrr...Belgacom TV biedt NIET de HD versie. Wie wel? Jawel, Telenet. Ik heb dus serieus overwogen om te switchen naar Telenet, maar is het al die rompslomp wel waard? En wie weet welke kosten er nog allemaal bij gaan komen kijken.
Er lijken mij 2 opties: Programma's overdag opnemen op Animal Planet, en er 's avonds naar kijken. Ik keek sowieso bijna alleen maar 's avonds, dus als ik dit niet doe, krijg ik nooit geen AP meer te zien, enkel die afgrijselijke zender van een TLC. En dit zeg ik dan nog als vrouw ! Een 2e optie: met z'n allen mailtjes sturen naar Belgacom om een oplossing te bieden voor ons probleem, zoals bv. het toevoegen van Animal Planet HD aan het Belgacom TV pakket en eum...liefst niet betalend, maar daar vrees ik dan weer voor.

Dus: mailen maar !
Reputatie 7
Badge +1
Een boeket opzeggen lijkt me niet simpel; je kunt wel een boeket gratis omruilen.
Hoe het met een boeket opzeggen zit weet ik niet, maar een boeket omruilen kan je een BEPERKT aantal keren gratis doen.
Reputatie 5
Badge +2
@William : inderdaad, ik vraag me dat ook af waarom Disc T&L in dat Music & Culture-pakket zit. Vaak waren er naast lifestyle-programma's ook documentaires te zien (vooral over eten en reizen). Beter had geweest dat Belgacom Disc T&L ook tegelijk in het Discovery-pakket had gestoken (net zoals Belgacom dat deed/doet met TMF Dance (bestaat die nog ?): X-adult en Music & Culture). Nu ID er is, is er geen enkele reden meer waarom die in dat pakket zou moeten zitten.

Nu als er zenderwijzigingen op komst zijn, is de InfoChannel (8 keer beschikbaar) het laatste kanaal/medium dat ik consulteer: het wordt amper aangepast en vaak te laat. De komst van BRF Fernsehen (de enigste Duitstalige pagina!) staat er al op sinds oktober 2010 (!) en de komst van Plug RTL HD werd pas gemeld een week nadat de HD-zender er was. (Trouwens de 'blauwe knop' is eindelijk aangepast: enkel de zaken die wél kunnen gebruikt worden via de blauwe knop staan er nog.)

Over Animal Planet: Normaal zouden we geen TLC moeten zien en moet er de Europese 24 uurs-versie in de plaats komen (AP zou zowieso in België 24 uur blijven, maar krijgt geen Vlaamse versie zoals bij Discovery Channel). Om een of andere reden (ondertiteling nog niet op orde ?) is dat nog niet.

Over Animal Planet HD: kabelmonopolist Telenet had een exclusiviteitscontract voor die HD-zender (net zoals met vele zenders). Ook in Nederland had slechts 1 provider die HD-zender, maar sinds deze maand is Discovery in onderhandeling met meerdere Nederlandse providers om AP HD te verdelen via hun platform. Mss ook met Belgacom ?

Mvg
@ Tien: Dus dit zou terug in orde moeten komen? Terug de gewone AP 24u op 24? Dat zou in ieder geval mooi zijn. Vlaams of Nederlands maakt mij persoonlijk niet veel uit (en al dan niet HD eigenlijk ook niet), zo lang we maar terug de diertjes en natuur fulltime te zien krijgen.
Reputatie 5
Badge +2
@ Dolledomi :

Dat heeft Discovery Networks zelf gezegd. Het zou dus zeker moeten terug in orde komen. Alleen is de vraag, wanneer ? TLC mag niet in België omdat er programma's van TLC verkocht zijn aan Vitaya en VijfTV enzo en de uitzendrechten er niet zijn. Overal op het internet staat ook "TLC in Nederland" (zie persberichten en artikels van sites), niet "TLC in Benelux". Vermoedelijk moeten providers (Telenet, Belgacom,...behalve TV Vlaanderen) nog overschakelen op een andere, 24 uurs versie en/of zijn er problemen met die versie (ondertitelingen niet op peil, problemen signalen,...).

Zelf ben ik ook een fan van Animal Planet, dus ik hoop ook dat snel AP terug 24/24u wordt 😉 (en liefst ook AP HD!)

Mvg
Reputatie 6
Badge +1
Ja Tien, dat info channel is echt een lachertje, staat enkel eens iets op als het al een hele tijd zo is.
Dit is het - hopelijk slechts voorlopige - antwoord van het Belgacom Customer Help Center (what's in a name). Als u het mij vraagt, een redelijk pover antwoord.


Beste,

U meldt ons dat de zender Animal Planet 's avonds vervangen wordt door TLC.

Discovery Channel (de ontwikkelaar van Animal Planet) heeft beslist om vanaf 4 juli Animal Planet te delen met vrouwenzender TLC.
De lancering van de nieuwe zender in België gaat blijkbaar gepaard met de opoffering van reguliere uitzendingen van Animal Planet (SD-versie).

Deze channel sharing heeft als doelstelling (van Discovery Channel) TLC bekend te maken bij het publiek.

Spijtig valt deze beslissing buiten de wil van Belgacom.

Hopelijk komen we tot een snelle oplossing na overleg met Discovery Channel.



Een antwoord in de stijl van 'it's out of our hands, we kunnen er niks aan doen'. Misschien beetje meer moeite doen Belgacom?
Telenet begint wel heel erg te lonken, met zijn Animal Planet 24u op 24...
Dat wij ook TLC zouden te zien krijgen was wel al duidelijk. In de TV-gids zag je sinds maandag alleen nog "geen programmaoverzicht", tussen 18u en 2U. Als je dan de papieren TV-boekjes nakijkt (ik heb TV-blad), dan zie je dat tussen 18u en 2U "closedown" staat.

Voor mij hoeft die stomme zogenaamde vrouwenzender ook niet, maar het licht inderdaad niet aan Belgacom, maar aan de provider van Animal planet. Overstappen op AP HD is voor mij persoonlijk niet de oplossing, want dan moet ik de HD terug activeren en dan gaat het programmeren weer zooooooooo super traag, dat ik de nest in de hoek gooi. Ik vind het wel spijtig dat Belgacom dit niet heeft aangekondigd, noch op infochannel, noch op community.

Ik neem al alles op van AP, wat in de dag utgzonden word, zo kan ik toch nog genieten van die zender, maar eerlijk gezegd, het programma is momenteel ook niet om naar huis te schrijven. Animal Cops Houston zijn uitzendingen van in 2003 (de allereerste van Houston); An.Cops South Africa zijn ook al heruitzendingen (te zien aan de samenvatting, waar geen info meer staat over de aflevering. Idem voor Dogs 101 en Cats 101, wat ik persoonlijk geen goede programa's vond, tenzij je meer wilt weten over een bepaald ras kat of hond, maar dan koop je beter een boek, waar meer info in staat. Alleen "My cat from hell" (een soort cat whisperer) was nog leuk om te zien. Ik hoop dat ze dat nu op een ander uur gaan uitzenden, zodat het ook werkelijk uitgezonden wordt en niet in de tijd van TLC gaat vallen.

Aan Belgacom, als we dan toch TLC door onze strot geduwd krijgen, kunnen jullie dan ook de TV-gids daarvan op het scherm zetten, zodat we tenminste kunne zien welke programma's zij uitzenden ? Misschien zit er nog iets goed tussen, alhoewel, ik heb gisterenavond even gekeken en het leek mij platvloerse taal dat er gebrukt werd (iets met vrouwelijke wegenpolitie, die nogal een taatje gebruikten).
Reputatie 5
Badge +2
Lancering in België ? Weet Belgacom dan niet dat TLC eigenlijk niet mag uitgezonden worden ? Een beetje raar antwoord. Bovendien is de reclamecampagne van TLC en Discovery Networks duidelijk: in Nederland en niet in Nederland én Vlaanderen.

Snelle oplossing: ook in Nederland werd er gezocht naar een snelle oplossing voor de providers (Ziggo, UPC,...). Aangezien TLC gericht is op de Nederlandse markt en Discovery Networks "aan het werk is om AP terug 24 uur te maken" (een apart kanaal dus), kregen de providers Animal Planet HD (24/24u). Mogelijk kan dat ook de oplossing zijn voor Belgacom. En wie weet gaat Belgacom ook AP digitaal terug 24/24u te maken.

Trouwens de reden waarom Animal Planet gedeeld wordt met TLC is omdat AP in Nederland ook analoog via de kabel te bekijken is en hierdoor een groot bereik heeft bij de kijkers. En de digitale versie van dat kanaal wordt naar Vlaanderen gestuurd, vandaar ook TLC (tijdelijk) te zien in Vlaanderen.

Hoe dan ook gaat Belgacom tenminste eens praten met Discovery Networks en komt er hopelijk een resultaat ook uit de bus.

Mvg
Reputatie 6
Badge +1
Is toch wel een rare situatie. Ik kan begrijpen dat de AP liefhebbers liever hun kanaal 24/24 willen hebben. Zelf kijk ik er nooit naar. Ik van het jammer dat Travel & Living niet meer beschikbaar is. Dus Belgacom zend dan voor de AP liefhebbers tenminste AP HD door. Op TLC zitten ook wel eens leuke programma's, ik zou dat zeker een meerwaarde vinden als dit beschikbaar zou blijven in Vlaanderen.
william43, wat bedoel je met " Dus Belgacom zend dan voor de AP liefhebbers tenminste AP HD door"? AP HD zit niet in het basisaanbod en in geen enkel boeket bij Belgacom.
Reputatie 6
Badge +1
Ik bedoel hier eigenlijk mee, dat ze AP HD in hun aanbod moeten opnemen.
Vind ik ook william43. En onder het motto 'voor elk wat wils' TLC ook apart, voor de mensen die die zender weten te appreciëren.

@ Lieven: Idd, ik denk dat ik sommige afleveringen van Animal Cops en Cats/Dogs 101 kan opzeggen. En je vergeet Untamed en Uncut te vernoemen ! 🙂
Dus ja: AP mag idd ook wel es met wat 'fris' materiaal afkomen. Persoonlijk kijk ik ook graag naar Austin Stevens (die man bezig zien is hilarisch), World Wide Vet etc. Prachtige beelden en leerrijk. Hopelijk ook sensibiliserend.

@Tien: ik weet niet waar jij al die info vandaan haalt, maar ik hoop in ieder geval dat het waar is, en vooral: dat Belgacom daar iets mee doet.
Want we kunnen hier blijven posten en het boeltje blijven lanceren, als ze er redelijk apatisch bij blijven geraken we geen stap vooruit.

Blijven hopen dus en het zaakje opvolgen...
Reputatie 6
Badge +1
Eigenlijk is het toch wel erg dat Belgacom hier totaal niet over communiceerd od één van de acht info kanalen of via een andere weg. Dat is toch echt wel beneden alle peil voor een communicatiebedrijf.
Reputatie 5
Badge +2
TLC zal op termijn volgens Discovery-baas apart gaan via digitale tv, maar zal in het begin bij AP blijven. Mogelijk om te zien of de zender aanslaat.

@ Dolledomi: info is allemaal op internet te vinden 😉 Maar bij Telenet is vandaag al de Groot-Brittanië-versie (24/24u) beschikbaar, waarschijnlijk binnen een paar dagen bij Belgacom (indien Belgacom moeite doet tenminste).
Het valt inderdaad op dat soms AP oude programma's uitzendt zoals ook die van de Pet Zone (Breed All About is al van 1998-1999). Nochtans zijn er veel recentere programma's die ze kunnen uitzenden.

@William: Het is idd heel jammer dat Belgacom amper deftig kan communiceren hierover. Enkel de grote lanceringen worden min of meer op tijd aangekondigd op die infokanalen. "Kleiner" nieuws wordt pas x aantal dagen na de aanpassing of verandering aangekondigd.

Mvg
Beste,


Ik ben bezig met navraag te doen hierover (Animal planet en TLC).

Indien ik meer feedback krijg, laat ik jullie zeker iets weten.


Met vriendelijke groeten,

Eva
Even een kleine samenvatting,

TLC is op dit moment NIET gerechtigd om in Vlaanderen uit te zenden. Desondanks geeft Belgacom TLC door.

Animal Planet heeft momenteel 2 SD versies: een versie gedeeld met TLC (tot 18u) en een versie zonder TLC (24/24). Telenet geeft de 2e versie door, Belgacom de eerste. Die eerste versie zou dus na 18u niet meer getoond mogen worden door Belgacom.

Reageer