Als ik een buitenlands telefoonnummer krijg zou ik graag snel kunnen nagaan of dit een vaste dan wel...

  • 24 October 2013
  • 0 reacties
  • 97 Bekeken


Inderdaad, ik stelde deze vraag al in het forum voor vaste telefonie, maar kreeg nog steeds geen antwoord. Reden onbekend. Het komt me voor dat het wel eens meer gebeurt dat je een buitenlands telefoonnummer via een E-mail krijgt. Als je dan met een vast toestel daar naar belt, kan het een dure zaak worden. Ik weet dat zowel in FR als in NL, een kencijfer 6 is, zoals wij in België een 4 hebben. Vandaar de herhaling van de oorspronkelijke vraag: bestaat er een lijstje van mobiele net-voornummers in Europa?


Of, in voorkomend geval, maakt het in prijs in feite niets meer uit bij internationaal (Europa) bellen naar vast of mobiel toestel?


Hier de oorspr. vraag in het andere forum:


titel: Hoe vermijden om onbewust en dus veel duurder met een buitenlands mobiel nummer bellen


Content:


Vele zullen het wellicht al meegemaakt hebben. Je krijgt via een mailtje een buitenlands telefoonnummer en je belt het, via je vaste lijn. In de daluren valt dat meestal goed mee, behalve als het een mobiel nummer betreft, en je weet het niet. Je krijgt dan later eventueel een gepeperde rekening. Zeker als je meende dat je gratis belde via Happy Time International.


In België beginnen alle (?) mobiele nrs met 4, in NL en FR met 6 (In Frankrijk nu ook 7 blijkbaar), in D denk ik 16 of 17.


Iedereen zal met een vaste lijn wellicht trachten te vermijden om naar mobiele nrs te bellen in het buitenland, dit vanwege de extra kosten.


1. Bestaat er een lijst van deze voornummers van internationale mobiele netwerken?


2. Is er in de VS ook een onderscheid w.b. het bellen naar mobiele of vaste toestellen/netwerken?


Dank bij voorbaat.






0 reacties

Geen reactie

Reageer