Skip to main content
Sinds een paar weken kan ik niet meer opnemen. Geplande opnames op verschillende zender worden uitgevoerd maar als ik achteraf dan wil bekijken blijkt de lengte van de opnames 0 seconden. Er is niks gewijzigd aan de opnameopties. Ik heb de decoder stroomloos gezet, opnieuw opgestart zonder resultaat. Factory reset helpt ook niet. Decoder is V4 , bbox 3.





Héél vervelend dat ik telkens aan mijn kinderen moet uitleggen dat hun tekenfilm terug niet opgenomen is. Weet iemand wat er aan de hand is of wat ik kan doen?



het effect van het dooreenplaatsen van zenders komt van andere zenders die erbij komen of wegvallen







Maar wel weer heel raar dat het dan niet bij iedereen voorvalt!, zo weten, maar zo hebben we toch weer iets om het forum te vullen ;-)


Bij mij zal dat probleem nooit stellen want ik laat de zenders zowel op mijn PX decoder als op mijn TN digicorder gewoon op standaard volgorde staan, enkel op mijn TV toestel heb ik op de volgorde gezet zoals ik dat wil wanneer ik via de CI+ module kijk.


Bij mij staan die er toch al een tijdje op, want ik heb hier nog gevraagd of Netflix nu een eigen kanaalnummer had gekregen. MS staat er al heel lang op, ik denk van sedert dat (on)ding werd gelanceerd.





Verder zie ik niet in wat er aan het zenderaanbod is veranderd, maar dat is wat ze aan de franstalige kant als mogelijke verklaring geven en dan, zoals Elsa zegt: waarom dan niet bij iedereen?





@ Vincent: ik hoop dat ze je maandag contacteren en dat het dan eindelijk in orde komt, maar zoniet zal er niks anders opzitten dan het hele 'circus' nog maar eens door te maken. Sterkte.verdrietig


De volgorde die ik ingesteld heb is bij mij na al die jaren in orde gebleven, dus het zal wel weer iets te maken hebben met persoonlijke TV profielen die op bepaalde servers zullen gerest geweest zijn om één of andere reden door Prox of waar er iets fout gelopen is


Dag iedereen,





intussen ben ik gisteren terug opgebeld door de klantendienst met de vraag hoe het nu gesteld was met eerder beschreven probleem. Dit weekend bleek dus dat de opnames terug niet goed uitgevoerd werden. Medewerker twijfelt of het aan de decoder ligt en besloot dit voor te leggen aan de specialisten van de technische dienst. Die gingen bij gisteren zeker terugbellen, ik wacht echter nog steeds op hun telefoontje.





Misschien heb ik wel een doorbraak omtrent dit probleem. Ik ben er achter gekomen dat de decoder niet goed opneemt als de functie 'diepe slaap' ingesteld staat. Wanneer ik diepe slaap afvink blijken de opnames van snachts wel goed uitgevoerd te worden. Het lijkt er dus op dat de decoder niet goed wakker te krijgen is wanneer hij moet werken smiley Enfin, ik hoop nog op een telefoontje vandaag.


Inderdaad Vincent dit is een gekend probleem dat ik ook even uit het oog verloren was,



nu ben ik wel niet zeker meer of dit dan problemen geeft voor zowel PVR als voor nPVR opnames,



ik dacht alleen voor PVR, maar mijn geheugen laat mij in de steek !


Aha bedankt Elsa!





Nu is mijn vraag, kan dit probleem opgelost worden door een andere decoder? Trouwens, wel eigenaardig dat dit probleem zo plotseling de kop opsteekt. Tot nu was ik uitermate tevreden over deze decoder en proximus tv in het algemeen, nog geen enkel probleem gehad. Lijkt dus aan een update te liggen?


Ik hoop dat ze toch nog contact met je opnemen, mss kun jij ze dan eens de oplossing geven. duivel





Een vraagje: hoe gebeurt dat aanvinken bij die decoder, niet dat ik er voorlopig ga aan beginnen, want het gaat hier nu allemaal probleemloos, maar misschien interessant voor anderen, en wat doet die decoder dan als hij niet in diepe slaap gaat? Waarschijnlijk de electriciteitsfactuur nog meer doen stijgen?


@ Vincent,





Om eerlijk te zijn dacht ik ook dat dit ondertussen opgelost was maar of dit nu terug de kop opgestoken heeft met de laatste software zou ik niet durven zeggen.



Dat zou je aan de medewerkers eens moeten vragen door een privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ➽ Onze medewerkers



en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'



( vermeld je klantennummer of nummer van je vaste lijn.)



NB: mss ook best de link meesturen naar je post hier: http://forum.proximus.be/comment/170948



zodat ze hier in je forum post eventueel kunnen reageren



en er mss hierdoor nog andere forumleden iets kunnen van opsteken!


Hier kan je wat lezen over 'diepe slaap' van de decoder, als je surft naar ▬►decoderspecs




    1. Stel de decoder zo in dat hij na een aantal uur (instelbaar van 1 tot 8 uur) automatisch in standby mode gaat. Dit gebeurt als u geen enkele actie doet gedurende een voorafingestelde tijd. Indien u dan vergeet om uw decoder af te zetten dan gebeurt dit automatisch na een bepaalde tijd.
  1. Druk op de menu-toets en selecteer mijn account > instellingen > instellingen sluimerstand > tijdsinterval voor sluimerstand. Het aanbevolen tijdsinterval voor sluimerstand is 4 uur. Vooraleer de decoder in sluimerstand gaat, krijgt u een verwittiging op het scherm. Indien gewenst kunt u er op dat moment voor kiezen om toch niet in sluimerstand te gaan.
  2. Is uw decoder in sluimerstand en wenst u terug tv te kijken, dan drukt u op de on-off-toets.
  3. Wat gebeurt er met uw opnames? De decoder komt automatisch uit de sluimerstand om een geplande opname te doen.
    1. Stel de decoder zo in dat hij na een half uur in standby mode automatisch in diepe slaap komt.
    1. Druk op de menu-toets en selecteer mijn account > instellingen > instellingen sluimerstand > sluimerstand. U kunt kiezen tussen normaal en diepe slaap.
    2. Wenst u terug tv te kijken, dan drukt u op op de on-off-toets. Het duurt dan ongeveer 2 min alvorens u tv kunt kijken en doorheen het menu kunt scrollen.
    3. Wat gebeurt er met uw opnames? De decoder komt automatisch uit de stand diepe slaap om een geplande opname te doen op de harde schijf van de decoder.

  • @Vincent,





    Heb je dit probleem ook met nPVR opnames 60 dagen opvraagbaar? of is het alleen met PVR opnames op harde schijf opgenomen





    Want als het zowel bij nPVR en PVR voorvalt zal een nieuwe decoder niet veel soelaas brengen volgens mij en in het ander geval als het met PVR opnames alleen voorvalt zou het kunnen aan de software liggen (diepe slaap bug) en dan zal een andere decoder dit ook hebben of het zou dan wel nog aan een fout op de harde schijf aansturing kunnen zijn en dan zou een omruil van decoder wel zin hebben.





    Je zit dat het allemaal niet zo simpel is om op voorhand de vinger op de wonde te leggen en daarom zullen de medewerkers ook voorgesteld hebben om de decoder om te ruilen dan zijn zij en u ook 100% zeker of het al dan niet daaraan ligt.


    Op de site van Proximus zien ze ook niet altijd het bos door de bomen niet meer want zij spreken over diepe slaap in geval je een recente decoder hebt en duiden dus op de v5 maar als ik mag geloven wat vele anderen al beweerd hebben kan dit bij de V4 eveneens en daar was er ook een probleem met opnames en diepe slaap.



    Forumlid Sinjoor weet daar meer over, dus als hij dit leest zou hij zijn bevindingen van diepe slaap kunnen mededelen.


    @elsa,





    ik kan met zekerheid stellen dat het zowel bij pvr en npvr 60 dagen opvraagbaar voorkomt. Vorige week waren alle opnamen ingesteld op npvr, gisteren had ik de optie 'nooit verwijderen' aangeduid, (je krijgt dan zo een verbodtekentje te zien bij de opnamelijst) en ik heb hetzelfde euvel voor.





    Geluk bij een een ongeluk is het zomerperiode en mis ik voorlopig geen serie opnames. Echter, voor de kids is het minder plezant natuurlijk.


    @Vincent ,





    Eigenlijk zou je er beter op ingaan om de decoder te ruilen en om een V5 vragen als ruil.






    Ik heb de 'diepe slaap' functie uitgezet, juist omdat het dan, zoals bij een herstart, 2 minuten duurt eer je kunt kijken. Komt daarbij dat het met PLC's nog langer duurt, want die gaan dan ook in standby na enige tijd diepe slaap. Je bent dan al gauw 5 minuten zoet eer je kunt kijken. Ik vraag me dus af, of dat telaat opnemen (enkel PVR) hier niks mee te maken heeft. Vraag is: werkt Vincent met PLC's?





    Wat nPVR betreft kan het niks met de decoder te make hebben, want je kunt rustig 4 weken met vakantie gaan, het hele stroomnet uitzetten, en toch nog 1 maand bijkijken.


    't is inderdaad ook wat ik dacht, maar Vincent heeft dit zowel bij nPVR als PVR voor !



    bij nPVR problemen is het ook som nodig om de bbox eens te laten rebooten (15 seconden zonder stroom zetten)


    Ik heb ondertussen vastgesteld dat ik het niet starten van nPVR-opnames (als het voorkomt, maar niet zo dikwijls meer) wél kan oplossen door, op jouw suggestie, de UTP eens uit de ontvangst-PLC te trekken (en terug in te steken uiteraard!), maar dat dit toch niet werkt als je de UTP uit de modem trekt. Ik weet niet wat ik hiervan moet denken...Is dit dan een PLC gerelateerd probleem? Ik heb moet ook soms de ontvangst-PLC ca. om de 3 maanden eens stevig een paar keer uit en in te trekken/steken; omdat het TV-signaal gestoord is, waarschijnlijik door wat condensatie op de stopcontactpinnen. (op een gelijkvloers met stenen vloeren heb je dat gemakkelijker).


    of gewon door storingen op het net die je PLC effen doen tilt slaan !


    @sinjoor: ik werk niet met PLC's. Bbox3 en decoders zijn verbonden via UTP (nieuwbouw, 4 jaar oud).





    UTP's heb ik wel nog niet eens uitgetrokken en terug ingeplugd. Misschien het proberen waard, kleine moeite. Wat gewijzigd is de laatste weken is de snelheid van mijn internet. Enkele weken geleden bedroeg dit rond de 20Mb/s (download natuurlijk), nu zit ik rond de 50 Mb/s (heb een internet start formule, hogere snelheid is feitelijk niet prioritair voor mezelf). Stabiliteit van de lijn is volgens proximus ok.






    Vermits de 3 groene lichtjes blijiven branden twijfel ik daar aan; Ik heb vroeger (in het begin, 2 jaar geleden) de onvangst PLC in een ander stopcontact, waar ook de verdeelstekkerdoos (met alle media-aansluitingen) dan in stak, gestoken, en toen had ik een oranje lichtje (in die stroomkring stak blijkbaar ook een staanlamp met spaarlamp die storingen gaf, wart als ik die uittrok had ik groen licht). Maar aan de andere kant van de hoek waar de TV staat, heb ik ook nog een stopcontact op een andere stroomkring (heb driefazige stroom, dus die kringen zitten niet allemaal op dezelfde faze), die nooit storingen gaf en altijd groen lichtjes geeft.. Enfin allicht het enige nadeel van PLC's, maar ik ben er wel tevreden over, omdat ik nu weet wat ik moet doen bij storingen. Maar ik heb ook nog altijd mijn Ruckussen als reserve.smiley


    Vincent heb je de bbox3 al gereboot ook ?


    Ja, dat heb ik gedaan Elsa.


    Voor Telenet heb ik mijn modem voor de digitale TV nog nooit moeten rebooten alleszins. En ook mijn digicorder niet. Allen de CI+-module wil maar niet erken op mijn nieuwe Smart-TV.


    @ Vincent,





    Dan schiet er eigenlijk niet veel meer over dan je decoder eens om te ruilen, tenslotte is het toch gratis en als je wilt kunnen ze die via een kiala punt naar uw keuze opsturen, als je liever niet naar een Proximus center gaat.


    Reageer