Alle opnames mislukken, 0 seconden opgenomen


Sinds een paar weken kan ik niet meer opnemen. Geplande opnames op verschillende zender worden uitgevoerd maar als ik achteraf dan wil bekijken blijkt de lengte van de opnames 0 seconden. Er is niks gewijzigd aan de opnameopties. Ik heb de decoder stroomloos gezet, opnieuw opgestart zonder resultaat. Factory reset helpt ook niet. Decoder is V4 , bbox 3.


Héél vervelend dat ik telkens aan mijn kinderen moet uitleggen dat hun tekenfilm terug niet opgenomen is. Weet iemand wat er aan de hand is of wat ik kan doen?

55 reacties

Ik ben geen klant meer bij proximus,maar dit zijn,denk ik bugs .Wat je wel eens kan proberen is 15 sec. de stekker uit je stopcontact trekken van je decoder en die terug inschakelen.Waarschijnlijk zal het dan wel beter gaan.Ik heb het vroeger ook gehad met die 0 seconden.
Ik Heb ook wel met die v4 veel dat probleem gehad dat die 0 sec.er opstonden,en heb dit toen aan Eva gemeld.
Weet je Elsa als dat kapotte decoders zijn beteked dit duidelijk dat ze die oude brol niet verversen en als er een nieuwe klant zich aanbied moet deze het doen met een toestel van bv.3 of 4 jaar.Bij telenet was dit anders ik had hier nog mijn toestel wat normaal niet mag en kan.Maar je krijgt normaal altijd een nieuw.
Reputatie 7
Badge +1
De V3 en V3b hadden al lang uit circulatie moeten zijn. De (gekochte) V4 werkt bij mij nog behoorlijk goed, zodat ik geen behoefte heb om die weg te doen. Problemen van de laatste tijd bleken serverprobemen te zijn die regionaal gebonden waren. Ik heb nu al enkele maanden geen problemen meer. Enkel soms niet startende nPVR-opnames, maar met een tip van Elsa kan ik dat nu oplossen door even de UTP-kabel uit de PLC (of uit de modem) te trekken (dus geen herstart decoder nodig). Ik had gisteren weer een probleem met nPVR-opnames, die volgens de TV-gids aan het opnemen waren (rood cirkeltje in het programma) maar die niet in de lijst van opgenomen programma's kwamen. Maar een herstart loste dit op, en de weergave gaf geen problemen.
Maar dit is ook het goedkoopste.2 de hands gebruiken wat nog half gaat en niet bekrast is in een nieuwe doos steken kan ik ook,i.p.v. die talloze bugs die er zijn.Daar eens werk van te maken;Maar nee ze ontslaan de helf van personeel om zogezegd te bezuinigen en denk je dan dat het beter zal gaan.Bij telenet heb ik nog niet van die bugs ondervonden.En dat moet ik niet zeggen omdat ik nu daar zit,want ik heb al minstens drie keer bij beiden geweest.
Het positieve ervan is dat het probleem al minder frequent voorvalt, stapje per stapje en we komen er wel knipoog
Reputatie 7
Badge +6
Ik denk toch ook dat eraan gesleuteld wordt want net zoals Sinjoor heb ik de laatste tijd geen terugkerende gewiste opnames meer, wel nog eens een opname die niet wil starten, behalve na wat aanmoediging, maar ik blijf het een groot voordeel vinden van Prox dat je zoveel tegelijkertijd kan opnemen.


Als Vincent niks van zijn opnames kan bekijken, heeft hij hier natuurlijk geen boodschap aan, dus ik hoop dat er voor hem vlug een oplossing komt.
Update: 2 dagen geleden decoders + bbox 3 stroomloos gezet gedurende een minuutje of 5 en daarna alles in de juiste volgorde (zoals beschreven) opgestart. Probleem van geplande opnames blijft echter bestaan maar er is geen lijn in te krijgen. Soms neemt het gewenste programma volledig en juist op, soms is het een opname van 0 seconden en deze morgen was er een opname van 5 minuten terwijl het er 45 moesten zijn. Ik bel vandaag eens naar de technische dienst en hou jullie op de hoogte.


Ok Vincent,


bedankt voor de feedback en hopelijk kunnen ze u met je probleem verder helpen.
Reputatie 6
Badge +2
En als het niet opgelost raakt moet je je conclusies uittrekken en dus stoppen met Proximus TV en overstappen naar een andere provider.


Ik zou dat niet moeten weten van de ene keer wel opnemen en de andere keer niet, een beetje volgens de humeur van de decoder, ik moet 100% kunnen op rekenen dat alles naar behoren wordt opgenomen zoniet dan zou ik dan de stekker uittrekken wat Proximus TV betreft, met een onbetrouwbaar systeem kan ik niks aanvangen.


Gelukkig stelt bij mij dat probleem niet en ik hoop dat dat zo blijft.

dan zou ik dan de stekker uittrekken



Dat is ook de oplossing die altijd voorgesteld wordt en het lukt over het algemeen ook, maar spijtig genoeg niet altijd.


NB: je moet wel de stekker terug steken anders lukt het zeker niet ;-)
Reputatie 7
Badge +1
Zou er iets met de klok van die decoder zijn? Ik zie wél niet in hoe dat heet nPVR gebeuren kan beïnvloeden. Vandaag stonden mijn zender door mekaar. Wél stonden msN en Neflix er nu als zenders bij. wél even zoet geweest om alles terug te herschikken...en met Telenet heb ik verleden jaar in de zomer ook problemen gehad met opnames die er niet helemaal opstonden. Wat met de eindtijden geprutst hielp toen ook niet; is toen vanzelf terug weggegaan.
Heb je mss nieuwe software binnengekregen, want die zou er toch komen volgens een brief van Prox die ik gekregen heb enkele weken geleden.


Op mijn decoder zie ik toch nog geen nieuwe software staan in ieder geval.
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb nog de versie leon-batch2_15.4.3.14 en dat is vlgs mij nog die van 28 mei 2015 (TVR gratis)
Reputatie 7
Badge +6


Hier zijn de nummers nog gelijk gebleven, maar ik hoor van franstalige kant ook van iemand bij wie de zendervolgorde werd omgegooid.Kan het iets met het type decoder te maken hebben???


Wat die update betreft, houd ik mijn hart vast, want het begon in deze versie nu eindelijk vlotjes te gaan, en ik duim voor Vincent, want dat is toch een probleem van een serieus kaliber.

Reputatie 7
Badge +6
Sinjoor: wat betreft de zendervolgorde: gelezen aan franstalige kant: reactie van 'nos collaborateurs': aanpassing van catalogus van beschikbare zenders, kan (zeer zelden) leiden tot herschikking van de zenders. Er zijn daar al meerdere opmerkingen over gekomen vandaag. Over welke aanpassing het gaat, ça je ne le sais pas.
In ieder geval is hier nog niets dooreen gegooid, 'k ben weeral bij de gelukkigen ;-)
Nu moet ik wel zeggen dat dit ongeveer 2 jaar geleden ook al door verschillenden gemeld werd, je ziet alles komt terug ! spijtig genoeg blijkbaar alleen de slechte dingen ;-)
Reputatie 6
Badge +2
Elsa, je bent niet alleen, ik ben ook van de gelukkigen, wij zijn al met twee die geen of weinig problemen hebben met Proximus TV.lach
Misschien krijgen West-Vlamingen een voorkeursbehandeling bij Pox, want ik zit hier ook met ene in huis opgeschept knipooglach
Reputatie 6
Badge +2
Dan is het best van hem niet buiten te schoppen want anders zal je dan de ene miserie na de andere hebben betreffende Proximus TV.duivel
Je kan maar proberen hé met een nieuwe decoder, dan ben je toch al 100% zeker of het al dan niet aan de decoder zelf gelegen is.


Hou ons in ieder geval verder op de hoogte of het hiermee dan opgelost is, 'k zal in ieder geval al duimen voor u ;-)


Nog een prettig weekend verder


Elsa
Vincent als ik in jouw plaats zou zijn en bij proximus zou blijven,dan kan je best naar de technische dienst bellen.En je brobleem uitleggen,en zeggen wat je allemaal hebt geprobeerd.Maar denkt dat die box defect is omdat het zeer regelmatig voor komt.Probeer dan ook meteen een v5 los te krijgen.En je mag er gerust een schepje bovenop doen.
Vincent,


zijn die problemen zowel bij opnames op harde schijf PVR, als de opnames op server nPVR (60 dagen opvraagbaar)

Want als het de PVR opnames zijn zou er wel iets kunnen schelen aan de harde schijf van je decoder bijvoorbeeld.
Reputatie 7
Badge +1
Marleen, ik denk dat het effect van het dooreenplaatsen van zenders komt van andere zenders die erbij komen of wegvallen.Bij mij was het merkwaardog genoeg zo dat bv; voor Eén,VTM en 2BE de SD versie er stond. Voor CanvasHD, VierHD, VijfHD dus niet. Ik ben dan bij de herschikking die HD-versies van Eén, VTM en 2BE redelijk ver moeten gaan zoeken om die terug te plaatsen. Tegelijk voor mezelf nog eens een betere herschikking gedaan. want het stond toch niet meer naar mijn goesting. Een drama was het dus ook weer niet.smiley

Reageer