Alle internetklanten Belgacom krijgen mobiel internet

  • 28 March 2012
  • 20 reacties
  • 3789 Bekeken

Ik las het volgende goede nieuws in de krant : Hoe kan men een gratis simkaart aanvraag om mobiel te kunnen surfen met het huidige abonnement, dus pack dat men momenteel gebruikt met telefoon, mobiel, TV en internet.

Belgacom integreert vanaf 16 april vast en mobiel internet standaard in de abonnementen van alle internetklanten. Dat beloofde het telecombedrijf woensdag bij de voorstelling van het nieuwe aanbod 'Internet Overal'. De aanpassing gebeurt automatisch en zonder prijsverhoging.


Klanten krijgen één abonnement waarmee ze thuis en buitenshuis kunnen surfen, met hun computer, laptop, tablet of smartphone. Belgacom belooft een 'totaal nationaal bereik', dankzij de combinatie van het thuisnetwerk van de klant, een netwerk van 500.000 hotspots (WiFi Fon Spots) en het 3G-netwerk van gsm-operator Proximus.

'Een nieuw Belgacom is geboren', verklaarde de telecombedrijf dinsdag met veel bravoure. Belgacom stelt dat het met de nieuwe formule tegemoet komt aan de vraag van de gebruikers, die overal en op elk moment toegang willen hebben tot het internet.

'Belgacom Internet Overal' wordt op 16 april beschikbaar voor particulieren en op 2 mei voor zelfstandigen en kmo's. De bestaande internetklanten moeten volgens Belgacom niets doen: de aanpassingen worden automatisch doorgevoerd. Eventueel moeten ze een gratis simkaart aanvragen om mobiel te kunnen surfen.


20 reacties

De vraag is dan, hoeveel mb krijg je dan, 250 mb zou dan toch al de minimum moeten zijn.

En de gratis simkaart, is die alleen voor mobile internet, of vervangt deze gewoon je huidige simkaart?
Meer informatie via onderstaande link.


http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/plain-topic/p_myinternet.page
Reputatie 2
Badge
vraagje

Om te kunnen genieten van die nieuwigheden als "surfen overal" ben ik dan verplicht om m'n modem draadloos in te stellen en alzo een m'n lijn gedeeltelijk open te stellen voor iedereen.
Persoonlijk hou ik me aan m'n thuisverbindingen met ethernetkabel en staat m'n modem enkel aan als ik online gaat. Dus verder is m'n modemverbinding tijdens de dag niet open.

Wie kan me hierover informeren ?

mvg

RooBoo
wat bedoel je met surfen overal? internet op 3G... ? da's gewoon een simkaartje dat je kan aaanvragen voor in uw tablet of laptop, staat volledig los van uw modem

als je echter fon wil gebruiken dan zal na verloop van tijd uw eigen hotspot wel aan moeten staan, voorlopig is dit nog niet nodig omdat de uitrol nog bezig is

mvg
Reputatie 3
Badge
Ik heb een pay & Go kaart en draadloos ( b-box2) comfort internet, belgacom TV en Classic Telefoon. Kan ik nu tot 250MB gratis mobiel surfen? Kan ik mijn huidige simkaart behouden? Hoe gebeurt de financiële scheiding tussen mijn surfvolume en mijn telefoongebruik?
Badge
beste

enkel combineerbaar met een nieuw of bestaand Belgacom internet fix verbinding en een Belgacom Mobile abonnement, niet met pay & go

muisje
Reputatie 3
Badge
Dus dan toch niet "Alle internetklanten Belgacom krijgen mobiel internet"???
Reputatie 2
Badge
dit is zeker geen meevaller,
hetzelfde met: bij alle internet-abonnementen worden downloadsnelheden gelijkgeschakeld....30mb?
alleen.....men mag niet te ver van een ROB wonen, enz. (zie de kleine lettertjes)

ik vind persoonlijk ook dat men de titel in de kranten best mag aanpassen.
Alle internetklanten Belgacom krijgen wél mobiel internet... maar dan wel een apart simkaartje voor in uw tablet of laptop of wat dan ook

als je het volume aan bestaande formule wil toevoegen moet je een Belgacom Mobile abonnement hebben

mvg

ps: ROP ipv ROB (ttz remote optical platform)

Sorry maar ik heb toch echt wel bezwaren.


Ik heb de laatste week ondertussen al 2 mails gehad om internet te proberen bij mijn pay&go. Nu er een zogenaamde gratis mogelijkheid is om van dat internet gebruik te maken, worden wij uitgesloten. Als het met 2 aparte simkaartjes kan, waarom dan niet gewoon dat mobiel internet op mijn pay&go plaatsen. Ik zou dit namelijk willen voor mijn iphone(mijn ouders zijn niet zo technologisch aangelegd en zij zouden dit aan mij geven). En kaartjes wisselen iedere keer ik op het mobiel internet wil is ECHT niet doenbaar. Als je afzonderlijk bellen/sms'en en gratis mobile internet kan aanbieden via aparte simkaartjes, waarom dan niet op 1?


Dus eigenlijk komt het er op neer dat je pay & go mensen dwingt om zo'n mobile abonnement af te sluiten, die naar wat ik zie op (http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/catalogue-topic/t_mob_subscribers_otc.page?), maandelijkse abonnementskosten met zich meebrengt. Bezwaarlijk nog gratis te noemen, toch?


Waarom is het niet mogelijk dit gewoon te combineren op een pay & go kaart? Want hoewel je misschien gelijk hebt dat het "gratis" is in theorie, door een nieuw sim-kaartje, zal het in de praktijk toch voor zij die niet iedere dag kaartjes willen wisselen(wat overigens niet zoz vlug/gemakkelijk is met de meeste smartphones) toch andere koek zijn.
Inderdaad ik heb er ook voor gebeld en mijn huidig pack ( TV confort; Telefoon; Internet favorite en 3G stick free weekend)

nu ongeveer 66euro /mnd wordt als ik overstap op 16 apr ongeveer 75 euro per maand en dan zou ik nog voor mijn Pay en Go een abonnementje moeten nemen als ik van de mogelijkheden van de nieuwe packs wil genieten.

Dus hun slogan dat de nieuwe packs meer bieden klopt maar waren vergeten erbij te vermelden dat ze ook meer zullen kosten zeker !!

dus is ook mijn vraag waar ze dan eigenlijk dat gratis vandaan halen!!


groetjes,

Elsa
Reputatie 3
Badge +2
En zeker nu dat de e-services van proximus en belgacom samen zitten. Onder mijn e-services van Belgacom zie ik ook mijn pay and go nummer. Zou toch niet echt een probleem mogen zijn om het internet op je pay and go te krijgen.
Badge +1
Qua snelheid zal er voor ons in ieder geval ook niks veranderen. In theorie zouden we ook al 25 Mbps kunnen krijgen, maar zitten op een 16 Mbps profiel. Dat zal dus niet plots veranderen tenzij ze ons op een ander profiel zouden kunnen zetten. Maar voortwerken met de 16 Mbps dus...
Beste Greetje11,


Via onderstaande link vind u alle info.

http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/plain-topic/p_myinternet.page

De prijzen van de packs worden kenbaar gemaakt vanaf 16/4/2012.


Met vriendelijke groeten,

Eva

Reputatie 7
Badge +1
Mijn vraag is, of ik in de nieuwe formule in mijn pack Tel. Classic/Internet Comfort/Mobile Comfort15/TV Favorite die 100MB 3G volume kan integreren in mijn Mobile Comfort15 (simkaart) en mijn apart Mobile Internet Comfort op GSM van 250MB kan opzeggen, omdat 100MB voor mij volstaat (nà 2 maanden ervaring). Of kan dat enkel geïntegreerd worden in een Mobile Internet op GSM met volumeverhoging (250MB + 100MB van Internet Overal)? Ik vrees echter dit laatste...
Het enige wat ik dan kan doen is op einde contract Mobile Internet op GSM Comfort, dit te downgraden naar Start met 50MB (+ 100MB van Internet Overal = nog 150MB).
Reputatie 7
Badge +1
Ziet er geweldig interessant uit ! zowel voor vast als voor mobiel internet. Mijn enige praktisch vraag is, of ik in mijn pack Classic/Internet Comfort/Mobile Comfort15/TV Favorite die extra 100MB 3G volume kan integreren in mijn Mobile Comfort15 op GSM, en mijn extra Mobile Internet Comfort (250MB volume) kan opzeggen. Met 100MB kom ik immers toch toe (ervaring van de laatste 3 maanden smartphone waarmee ok toch grotendeels op Wifi en FON surf)...
Of kan die 100MB 3G-volume enkel bijgeteld worden in een bestaand Mobile Internet on GSM abonnement ? Dan blijft me enkel de optie om dat te downgraden naar Start et 50MB 3G-volume (+ 100MB ex vast Internet Comfort ). Vermits ik 3 maanden genoot van Promo aan 4,99€ i.p.v. 9,99€, hang ik daar toch nog 9 maanden aan vast denk ik. Een downgrade voor éénmalige kost van 6,20€ zal wel niet kunnen...
Best ook nog even de nieuwe Packprijzen afwachten...
Reputatie 7
Badge +1
Klinkt dus allemaal héél interessant: verhoging volume en snelheid vaste internetabonnementen.
Toch nog even extra verduidelijken: toevoeging van 3G-volume OK, maar toch niet écht duidelijk of dit enkel extra-volume is dat toe te voegen is aan een bestaand Mobile Internet abonnement (laptop, tablet en/of GSM), of ook autonoom kan gebruikt worden op een Mobile Comfort 15 bv. in een Pack (dus op de telefoon-SIM-kaart van je GSM/Smartphone). Dus in het kort: of je al een Mobile internet abonnement moet hebben om dit volume te kunnen gebruiken. Voor laptop of tablet, of die datasim enkel voor dat extra-volume (ex vast internet) en 24/24, 7/7 kan gebruikt worden, en niet alleen in het week-end.
beste

het extra volume is enkel toe te voegen aan bestaand Mobile Internet abo, dus Start, Comfort, Favorite of Intense

zie ook de zeer goeie faq op : http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/plain-topic/p_myinternet.page


mvg
Reputatie 3
Badge +2
Ik heb een samsung tab + mobile start en ook een stick met mobile free weekend. Zou de mogelijkheid bestaan om 1 sim in te ruilen voor een microsim voor in een ipad te steken ?
Reputatie 3
Badge +2
Ik heb een samsung tab + mobile start en ook een stick met mobile free weekend. Zou de mogelijkheid bestaan om 1 sim in te ruilen voor een microsim voor in een ipad te steken ?

Niemand enig idee ??

mvg

Reageer