Alle afleveringen wissen

  • 25 December 2015
  • 17 reacties
  • 481 Bekeken

Hoi,
Sinds gisteren heb ik de nieuwe v5 mini decoder in gebruik.
Toen ik alle opgenomen afleveringen gezien had van een serie (NCIS op VT4) wou ik deze allemaal wissen via 'alle afleveringen wissen'.
Dit was gelukt. Alle afleveringen waren gewist. Maar... alles wat opgenomen was van dezelfde zender was ook weg (Castle, De blauwe gids, Forever).
Decoder en bbox herstarten halen ze niet terug.
Is dit een gekende bug, of heb ik weer iets nieuws ontdekt?

Ik heb ook 2 opnames gehad die 100% zeker goed geprogrammeerd stonde, maar toch maar 20' lang waren. Deze bug zit dus ook nog altijd in de nieuwe software.

Voorlopig is mijn omruiling dus verre van een success geweest

17 reacties

Dit is zeker geen nieuwe bug overal zijn er problemen met nPVR gemeld bij de laatste software versie NTE.....10.82 lijken er toch minder problemen te zijn.
Badge
Inderdaad, het probleem van die opnames loopt nu wel de spuigaten uit. Deze morgen wilde ik enkele opnames bekijken, terwijl ik op de hometrainer de extra calorieën van gisterenavond, wilde afrijden, maar met al de programma's die ik wilde bekijken (VTM, NPO1, VIER), waren er dus problemen. Het wordt nu wel hoogtijd dat er iets aan gedaan wordt. De klanten zijn op die momenten echt woedend op Proximus. Niet te vergeten, 1 tevreden klant zijn er 10 waard (fam, vrienden, buren).
Proximus, hoe daar a.u.b. rekening mee.
Reputatie 7
Badge +3
Peter, ik heb net een tip gepost. Misschien dat dit de oorzaak is ?
https://nl.forum.proximus.be/tv-tips-tricks-8/serieopnames-foutief-geplande-uren-staan-zonder-foto-de-planning-33333
@ Peter & computerken
Zoals ik al reactie op twitter en Facebook gelezen heb, kan het ook dat de opnames nog kunnen teruggezet worden door de Proximus medewerkers, want die staan wel niet meer op de je decoder ook niet na reboot of factory reset, maar staan dan nog wel in je Proximus TV-profiel.
Ook met die tvgids die op één of andere manier wel niet juist is bij PX, schijnt dan bij TN wel beter te kloppen !!
Reputatie 7
Badge +1
@ Peter & computerken
Zoals ik al reactie op twitter en Facebook gelezen heb, kan het ook dat de opnames nog kunnen teruggezet worden door de Proximus medewerkers, want die staan wel niet meer op de je decoder ook niet na reboot of factory reset, maar staan dan nog wel in je Proximus TV-profiel.
Ook met die tvgids die op één of andere manier wel niet juist is bij PX, schijnt dan bij TN wel beter te kloppen !!
ik vraag me stilaan af, of dit geen servercapaciteitsproblemen zijn. Als ze alles (of toch het meeste) over de servers gaan laten lopen (en met de V5c kan dat niet anders), dan zou er op sommige momenten iets kunnen foutlopen, waardoor het op de servers blijft hangen en niet doorgestuurd wordt naar de decoders. Met mijn V4 heb ik trouwens dezelfde problemen. Wat de TV-gids betreft, heeft dat hiermee niks te maken denk ik. Die fouten gebeuren op het niveau van de toeleveringsfirma (onderaanneming).
Neen inderdaad heeft daar niks mee te maken, dit van de tvgids haalde ik hier aan omdat soms de opname niet volledig opgenomen wordt en eigenlijk bij de opnameproblemen nog een bovenop komt!
Reputatie 7
Badge +1
Neen inderdaad heeft daar niks mee te maken, dit van de tvgids haalde ik hier aan omdat soms de opname niet volledig opgenomen wordt en eigenlijk bij de opnameproblemen nog een bovenop komt!
inderdaad, als de opname start en stopt (5 voor en 30min na tegenwoordig) op basis van foute tijden in de TV-gids, heeft dat probleem van onvolledige opnames er wél mee te maken. Niet het probleem van verdwenen (niet verplaatst van planning- naar opnamelijst) opnames, of van complete serieopnames die verdwijnen uit de opnamelijst....
Reputatie 7
Badge +6
Beste mensen, onze ingenieurs zijn wel degelijk op de hoogte van de opname problemen. We werken aan een oplossing.
Volgens mij ga je hierop het volgende antwoord mogen verwachten: " Je zou het niet zeggen " (LOL)
Net de klantendienst gebeld. Volgens hen is er niets aan te doen. Eens gewist kunnen ze de opnames niet meer terughalen. Betwijfel ik sterk, maar ze bleef volhouden.
Ik denk dat het probleem ook is dat PX op den duur personeel zouden moeten bij nemen als ze dit voor iedereen moeten beginnen doen !!
Ik heb al van anderen gehoord dat ze moeste opgeven over welke opnames het juist ging (datum tijd) en dat dit terug erop gezet was enfin ik kan ook maar afgaan op wat ik van verschillende bronnen te weten kom en het blijft uiteindelijk verder sukkelen tot de definitieve oplossing er van PX komt!
NB:
En nog even er tussen door: de laatste tijd ook heel veel klachten dat er op het scherm verschijnt dat er problemen zijn om verbinding te maken.
Reputatie 7
Badge +1
Er zijn meerdere problemen met opnames. Ik heb verschillende keren (het is bijna systematisch) voor dat opnames die pas opgenomen zijn, of bij uitbreidfing die nog aan het opnemen zijn (want er staat dan een rood cirkeltje in de TV-gids en ook in de Tv Overal app.), die niet overgebracht worden van de planning- naar de afspeellijst, en dus niet afspeelbaar worden, ook niet na een dubbele reboot van modem en decoder (V4), of zelf van een FacR). Ook verdwijnen er opnames gewoon uit de afspeellijst: zo verloor ik 5 afleveringen van 'The Team" die gewoon verdwenen zijn. In een privébericht beweren onze medewerkers dat ze alle door mij opgesomde "verdwenen" opnames nog wél terugvonden op de server onder mijn lijnprofiel.Ze zouden het met de ingenieurs opnemen om te proberen deze terug naar mijn decoder te linken door de titels terug in de afspeellijst weer te geven. Ondertussen nog niets van gemerkt, maar ik ga ervan uit dat het met de feestdagen een moeilijke 2 weken zijn met de personeelsbezetting. Ook verdwijnen er geplande opnames uit de planninglijst, die er na een reboot van de decoder wél terug inkomen. Alsof er tijdelijk een verbindingsverlies is met de servers. Daarom blijf ik denken dat er een probleem is met de servercapaciteit is. Er is trouwens geen enkel verschil tussen seriegeplande opnames en afzonderlijk online geplande opnames. Beide verdwijnen om onverklaarbare redenen.
Een verder probleem is het wissen van geplande serieopnames. Die krijg je niet écht weg met "alles wissen". Die blijven terug opduiken. En als je dan ondertussen dezelfde programma's individueel online terug ingepland hebt, blijken ze achteraf dubbel te zijn opgenomen en staan ze gewoon onder mekaar in de serielijst van opgenomen afleveringen, zelfs een in PVR (van de serieplanning allicht) en een in nPVR (van de online planning). Dit is wel vervelend, maar niet zo erg als verdwenen afleveringen. Nog wél heel wat werk aan de winkel dus!
De PX ingenieurs zijn op de hoogte van al deze problemen, maar waar het probleem zich juist situeert dat mag er niemand weten blijkbaar, wat natuurlijk nog niet zou willen zeggen als we het zouden weten dat het daarmee ook opgelost is, maar toch voor sommige mensen maakt dit wel een verschil uit.
Vandaag wou ik naar the team. Programma staat mooi in de lijst. Methode correcte opnameduur erbij. Programma duurt echter maar 10". De laatste update trekt dus nog altijd op niks. Reboot van modem en decoder halen niks uit.
Ben het stilaan een beetje begaan het geraken. Volg je een hele serie, mis je de ontknoping.
Ik geef ze nog 1 week. Is het dan niet opgelost schakel ik over.
Als ze dat in 1 week in orde gaan krijgen daar vrees ik voor, en hopelijk lukt het hen want er zijn er velen die er op aan het wachten zijn.
Volgende maand zou een bugfix eraan komen, laat ons hopen.
Weinig vertrouwen in PX dat de opnames in 2016 wel perfect gaan werken beloven nu al maanden dat het in orde komt met de volgende update. Al weet niet hoeveel opgenomen programma's niet kunnen bekijken wat zeer frustrerend is.

En hier is er nog een bug die ik nog niet gelezen hebt op het forum. Je neem een programma op en je bekijk het 10 min later bv. het journaal en je wil het verwijderen terwijl de opname nog loopt heb ik geen knop opname verwijderen. Moet eerst de opname laten stoppen wat niet lukt de eerste keer je mag die handeling nogmaals herhalen en dan pas kan de opname verwijderen.
Dat is nochtans ook niet nieuw, zoals reeds gezegd allen problemen met opnames die je maar denken kunt vallen voor en zijn dikwijls ook het gevolg van de synchronisatie van je instelleingen op decoder en deze bewaard op server (je TV profiel) en het enigste wat je dan kan doen in de hoop er iets terug in orde komt is .......inderdaad dat wat iedereen al lang beu is 😉

Reageer