al mijn nPVR opnames verdwenen?

  • 8 September 2011
  • 31 reacties
  • 3020 Bekeken

beste

zonet een onaangename vaststelling gedaan... ik wou enkel nPVR opnames bekijken...

maar blijkbaar zijn alle nPVR opnames van mijn decoder verdwenen Verrast

eens heropgestart, maar zonder resultaat....
voor factory reset heb ik nu geen tijd, maar heb weinig hoop....

mijn harde schijf opnames staan er nog
ook de nPVR's die in planning stonden staan nog klaar

iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken? of hoe ik deze zou kunnen recupereren?

't is wel zo dat ik vandaag door een technieker op een andere poort in de ROP ben gezet, maar of dat er iets mee te maken kan hebben???

laat iets weten aub

mvg,

31 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Beste , Xenne


Heb dit een 2 tal weken ook voor gehad door een software update op mijn decoder ,na een Factory Reset was het bij mij opgelost.


mvg,

Patrick
Xenne ik weet dat je niet echt een fan bent van factory resets maar ik zou het toch maar eens doenKnipogen

Heeft dat dan iets te maken met het feit dat je je opnieuw geregistreerd hebt voor opnames op afstand!!?
Reputatie 7
Badge +1
Gisteravond was er weer een storing op het netwerk. Na 22.00 uur was de service niet beschikbaar, waardoor netwerkopnames niet konden worden bekeken. Rond middernacht ging het dan weer wel. Dat was alweer een paar maanden geleden bij mij....maar ik denk dat netwerkopnames nooit echt definitief verloren zijn, in mijn ervaring toch. Misschien toch nog eens een factory reset doen zoals patrick zegt.

.
Reputatie 7
Badge +1
Lap, 't is weer ven 't zelfde. Serverproblemen...nPVR niet te bekijken, dienst tijdelijk onbeschikbaar???zou stilaan moeten opgelost zijn ! ik hoop dat het straks wél gaat !Wenkbrauw ophalen
Badge
Wel hier bij mij is het reeds van gisteravond een soep om een opgenomen programma (30d.) te bekijken.Deze morgen contact opgenomen met de 0800/22700 en rond 12 uur was alles in orde.Maar deze avond is het weer miserie troef.Ik kan geen teletekst pagina kiezen, en zelfs langs de afstandsbediening niet meer van post veranderen.Ook geen programma op npvr bekijken.Terug gebeld naar 0800/22700 en daar weten ze wel dat er een probleem is, maar weten echt niets meer.Dus afwachten is de boodschap.

Groeten.
Reputatie 7
Badge +1
Nà 23.00 uur ging het dan weer wel allemaal terug. Maar in "prime time" werkte er niks. Bizzar was, dat ik nPVR opnames die nog met 19d stonden wél kon bekijken. Die van 26d. weer niet, en die met 29d. wél. Die van deze avond eerst nà 23.00 uur. Overbelasting van de servers "in prime time " ?Wenkbrauw ophalen
Reputatie 7
Badge +1
Blijkbaar blijft er toch een probleem. nPVopnames kunnen niet bekeken worden terwijl er een PVR-oppname bezig is. Als je kijken start, komt er na eern paar seconden een shcerm met de tekst "deze actie is niet mogelijk zolang een opname lopende is, wenst u de opname stop te zetten ? ja/neen (met de standaard positie op neen)". Als je op "neen" klikt komt er onderaan een tekst in het blauw "er is een fout gebeurd tijdens het afspelen van de opname". Je kan dus niks bekijken van de nPVR-opnames zolang er een opname in PVR loopt.....Lijkt me niet normaal !

Als de PVR-opname gedaan is loopt alles terug normaal...dat kan toch niet de bedoeling zijn ?
beste allemaal

ik heb slecht nieuws, een factory reset bracht geen zoden aan de dijk... ik had lage verwachting, ik heb namelijk 2 decoders en op beide decoders zijn de nPVR opnames plots foetsie, daarom dacht ik meteen aan een lijn-probleem, dan wel een decoder probleem.

zit dus nu met de handen in het haar, zo'n beetje alles geprobeerd, zonder resultaat... het gaat hier over zo'n 10-tal nPVR opnames, dus toch wel een kleine ramp....

het feit dat ik opnieuw (moest) registereren voor opnames op afstand zal er wel niets mee te maken hebben vermoed ik, wat er wel mee te maken kan hebben is dat ik donderdagmorgen door een technieker op een andere poort in de ROP geschakeld werd? misschien kan Eva hierover iets zeggen? in elk geval zal de technieker begin volgende week terug contact opnemen met mij voor feedback, dus dan zal ik het hem zeker vragen.

mocht er iemand nog een idee hebben dat ik kan proberen om die opnames te recupereren laat het mij aub weten.

de nPVR opnames die ik gisterenavond deed zijn correct opgenomen en kan ik zonder problemen bekijken

mvg
Eigenlijk zou je moeten weten hoe dit systeem van nPVR juist in detail werkt.
Waarscchijnlijk worden er gewoon bij BGC pointers bijgehouden die gelinkt zijn aan je telefoonnr/decoder-id combinatie.

Verdwijnen die pointers dan op één of andere manier ??? indien ze nog op de server staan bij bgc zou ik dan denken dat met een reset die pointers weer binnengehaald worden in de decoder en alles weer in orde zou moeten zijn maar daavoor kennen we natuurlijk niet genoeg details !! en blijkbaar zijn ze nooit scheutig bij BGC om gedetailleerde technische info door te spelen !!!!!!

mvg,
Reputatie 7
Badge +1
Ja inderdaad, dat probleem van Xenne is véél erger dan het mijne. Ik ben tenslotte nog niks verloren, ik heb alleen ergernis als ik een nPVR-opname wil bekijken terwijl er een PVR-opname loopt. Ik kan ze na het beëindigen van de PVR-opname allemaal wél bekijken. Ik hoop dat ze Xenne zijn probleem kunnen oplossen !

Na mijn wekelijkse herstart van de decoder werkt alles voorlopig terug normaal. Ben benieuwd of het straks ook nog werkt.
beste

bedankt voor het medeleven

ondertussen nam de technieker telefonisch contact voor feedback na zijn interventie. disconnects heb ik niet meer ervaren, dus daar zit het wel goed, maar ik confronteerde hem ook met bovenstaand fenomeen. hij kon ook niet meteen een verklaring geven, of het iets met de poortverandering in de ROP zou te maken hebben kon hij niet zeggen, hij zou het eens navragen.........

wat ik eens ga proberen is de dienst opnemen op afstand via e-services deactiveren, en kijken of het invloed heeft op de op afstand opgenomen opnames. want het is wel zo dat alles wat ik op de server opnam op afstand gepland was, dat is nu éénmaal de snelste manier om te programmeren, daarmee.... maar ik kan dit vandaag nog niet doen omdat er ondertussen weer serveropnames zijn die ik nog moet bekijken, en ik wil niet riskeren die ook te verliezen... al genoeg verlies gehad

mvg
beste

update 11 september

dus op 8 september (dag van technische interventie, poortwissel) ben ik al mijn nPVR opnames kwijt gespeeld, tot op heden heb ik die niet meer terug gezien

op 8 september 's avonds ben ik terug op het netwerk beginnen opnemen, en dit leek allemaal goed te werken... maar ik wil nu een opname van 8 september bekijken en deze was niet te vinden, staat ze blijkbaar bij gepland :



u raadt het al, aangezien ze bij gepland staan kan ik ze niet bekijken. ze stonden nochtans eerst bij opgenomen, maar om de één of andere reden zijn ze verhuisd naar gepland. en het rare is dat 2 andere nPVR opnames van die dag wel correct staan

maw, mijn probleem is groter aan het worden... en dus nog snel bekijken wat er nog te bekijken valt, zeker? zucht.....

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Bij mij loopt alles terug normaal. Ze zijn toch die nPVR opnames niet aan het beperken tot max. 2 per dag zeker (zoals bij Telenet)? Ik neem er soms tot 4 per dag op op het netwerk (bijna alles wat geen serie is en van toegelaten zenders). Gisteravond van Eén HD "de slimste thuis" "vrienden van de Veire", van CanvasHD "Silent Witness", van Eén+ halve finales van de US Open. Als ze dat tot 2 gaan beperken heb ik groot probleem...

Toch denk ik dat jouw probleem nog iets anders is Xenne. Het kan toch niet zijn dat geplande nPVR opnames in de planning blijven hangen nadat ze gelopen zijn. Ook het feit dat ze eerst bij opgenomen stonden is toch niet normaal ??? Er staat bovendien duidelijk een perfect cirkeltje achter zonder x of driehoekje in, zodat er geen conflict of probleem was. Hoe staan die in de TV-gids in de lijst "planning op afstand" ? staan ze daar ook nog in bij nog op te nemen ?

Hoe krijg je zo'n JPEG trouwens zichtbaar in deze topic ? bij mij komt er altijd maar een link op te staan.
Ik vraag me af moest de bgc tech dienst jouw decoder nu eens uit het systeem halen en hem dan terug registreren of dit iets zou oplossen?

'k heb zo meer de indruk dat het bij bgc is dat een soort reset moet gebeuren ipv de" factory reset " bij de decoder want hij haalt daar al de gegevens toch weer op en blijkbaar kloppen die niet meer !!
beste

bij Planning op afstand staat er niet meer op de site

decoder eens uit het systeem halen... ja, dat zou ik nog eens kunnen proberen vragen, maar ik ga eerst bekijken wat er nog te bekijken valt en dan pas dat risico nemen

mvg
Ik heb gisteren nog eens als test drie nPvr opgenomen en één Pvr en blijkbaar is alles netjes verlopen en kan ik ze afspelen zonder problemen.
Er zal waarschijnliijk meer mislopen als je nPvr 's doet via planning op afstand dan rechtstreeks met de afstandsbediening.
tsja ricy, tot voor donderdag had ik daar geen problemen mee... dus wat er nu gaande is, ik zou het niet weten....

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Ik plazn sedert een paar weken 80% van mijn nPVR opnames vanop afstand, en die komen mooi in de planninglijst van mijn decoder en daarna in de opgenomen programma's. Ik denk niet dat het daaraan ligt, maar xenne had wél inlogproblemen op de skynetsite. Dat wijst misschien toch op registratieproblemen van zijn decoder op het systeem..... .
Ja maar die inlog-problemen had ik ook op dat moment en een half uur later kon ik weer gewoon inloggen.
Het is niet eenvoudig om de vinger op de wonde te leggen hé.

PS: Wat we best ook noteren is dat ze blijkbaar de site updaten in het weekend .
beste

update 17H15 :


ik heb voor de verandering een beetje goed nieuws. zoals u weet heb ik 2 decoders. de bovenstaande opnames die op decoder 1 verkeerdelijk bij gepland stonden staan op decoder 2 wel degelijk bij opgenomen, en kunnen op die manier ook bekeken worden.

een restore van decoder 1 heeft het probleem trouwens opgelost, de 2 opnames die verkeerdelijk bij gepland stonden werden terug naar opgenomen gezet.

mijn probleem beperkt zich dus terug tot de nPVR opnames van voor 8 september, deze zijn nog steeds spoorloos.

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Good for you ! hopelijk kunnen ze die opnames van voor 8 september ook nog terughalen. Al goed dat het niet op 11/9 (nine eleven) gebeurde....
Reputatie 7
Badge +1
Gisteravond wéér problemen met afspelen nPVR opnames. Eerst nà 23.00 uur ging het terug.
Reputatie 1
heb hetzelfde voor gehad

ik zing bijna dagelijks belgacom voor leuker TV

als je iets programmeert is het altijd afwachten of het lukt of niet


Reputatie 7
Badge +1
Tot nu toe is het bij mij altijd nog gelukt, maar als je zoals wij bijna alles dezelfde avond later bekijken (zelden live) of in chaseplay, is dat wel erg vervelend.

Gelukkig staan er bijna altijd nog wel opnames van series op de HDD, zodat we niet écht zonder vallen..maar het is niet écht leuk natuurlijk. Vrijheid van kijken als het je uitkomt is het dus niet meer écht....Wenkbrauw ophalen
Reputatie 7
Badge +1
Vanavond weer problemen met afspelen nPVR opnames......geen enkele kan gestart worden, steeds ofwel slaan de opname op tilt (oncontroleerbaar), ofwel start ze helemaal niet en komt er een bericht, dienst tijdelijk niet beschikbaar.....het mag zo stilaan ophouden, dit is een serieus probleem aan het worden...het zal weer nà 23.00 uur worden zeker ?Huilen

Reageer