Al enkele dagen uitvallen beeld om 20u!!!

  • 13 April 2011
  • 25 reacties
  • 2242 Bekeken

Hallo

Al enkele dagen valt rond 20u het beeld weg van onze tv maar blijft ons geluid wel werken. De verbinding van het internet is dan ook zeer onstabiel. Wat is er aan de hand?

25 reacties

Bevat je BGC-installatie PLC's ( Ethernet via het stopcontact ) die kunnen ook voor storingen zorgen.
Ja maar die zitten niet op het circuit naar de tv en pc!. Het is wel raar dat het altijd rond hetzelfde uur is!
Reputatie 6
Badge +3
https:///people/7c9f7b45behttps:///people/7c9f7b45behttps:///people/7c9f7b45be

dat is wel raar want waarvoor heb je dan een PLC, niet voor TV en niet voor PC?

Als het steeds op hetzelfde uur is, dan zou er iets kunnen opstarten op dat uur dat een storing genereert. Bijv. openbare verlichting of wasmachine of...

Storing kan ook bij de buren veroorzaakt worden.

Misschien is de bekabeling (binnen of buiten) niet zo goed.

kijk eens hier: http://192.168.1.1/ wat is de training margin ?
































Downstream line rate 30064 kbps

Upstream line rate 6048 kbps

Downstream Training Margin 25.6 dB

De plc is voor de bekabeling naar de 2de tv die bijna nooit gebruikt wordt.

Zou ook niet kunnen weten waar het aan ligt. Weet juist dat ik het voor de update van BTV geen problemen daarmee had.






























Downstream line rate 30056 kbps

Upstream line rate 6048 kbps
Downstream Training Margin 7.0 dB

Ik heb dit hieronder geschreven voordat ik de bovenstaande antwoorden er al stonden, sorry !

Die PLC's zitten tussen je modem en Decoder waarschijnlijk.

Ik heb ook dergelijke problemen gehad in het begin toen ik BGC-TV in huis gehaald heb en die storingen waaren ook 's avonds en inderdaad raar maar waar bijna altijd rond het zelfde uur !!??? (misschien heeft het iets te zien met geburen die op het 220V net apparaten rond het zelfde uur aanzetten of met een klok laten aanzetten; want sommige apparatuur stuurt storingen op het net en die kunnen via de PLC's voor storingen zorgen; het is maar een gissing!)

Bij mij heb ik kunnen vaststellen dat de PLC's voor storing zorgden door de volgende test die ik gedaan heb.

Ik heb i.pv. de PLC's die tussen de modem en decoder staan een lange ethernetkabel tussen de modem en de decoder gestoken zodat de PLC's niet meer mee speelden. Dan heb ik dit gedurende enkele dagen zo laten staan en de problemen bleven uit.
Daarna de PLC's terug in dienst gezet en inderdaad de problemen doken weer op.

Misschien moet je dit eens uitproberen zo kan je al detecteren of de PLC's de oorzaak zijn van je miserie.
Wij hebben niets met een timer staan die om 20u aanspringt en het is ook niet dat we dan extra apparaten aanleggen. Ga vanavond eens de plc adapter uittrekken en zien als het nog gebeurt. Het zou raar zijn moest het opgelost zijn vermits onze tv met het probleem op een andere uitgang zit dan deze met de plc adapter. Maar voor de grote update van belgacom geen problemen daarmee gehad. Nu we toch over die updates bezig zijn. Vind de updates niet geslaagd! Het enige voordeel is de snellere opstart. Maar de gebruiksvriendelijkheid is er wat op achteruitgegaan vinden wij hier.
Inderdaad Nick ik dacht dat de PLC's tussen je modem en decoder stonden.
Wij hadden het vermoeden dat er updates door belgacom werden uitgevoerd op dit uur maar ik zie niemand daarover klagen dus zal het allicht een individueel probleem zijn.
Frank, hoe zet je die afbeelding onderaan je tekst, bij mij komt er link te staan naar de afbeelding ipv de afbeelding zelf ?
Reputatie 7
Badge +1
Downstream Training Margin 7.0 dB , da's wel een heel lage waarde....zou boven de 20 dB moeten liggen denk ik.
Dat komt omdat wij ver van de centrale liggen dacht ik. Maar sinds wij VDSL2 hebben geeft dit niet echt problemen meer en draadloos haal ik 8.58Mbps bij een comfortabonnement.
Inderdaad ik heb ook waarde die boven de 20dB ligt:
Downstream Training Margin: 24.4 dB
Downstream line rate: 29920 kbps
Upstream line rate: 6048 kbps
Beste nick-deb@hotmail.com,




Heeft u het probleem ook op de 2de decoder op hetzelfde ogenblik? Dus als ik het goed begrijp is de decoder, waar u de problemen mee heeft, verbonden via netwerkkabel?



U mag me eventueel via een mailbericht even uw Belgacom lijnnummer doorsturen zodanig dat we op lijnniveau alles kunnen nakijken.



Mvg

Eva van Belgacom
Quote van Eva van Belgacom:
"U mag me eventueel via een mailbericht even uw Belgacom lijnnummer doorsturen zodanig dat we op lijnniveau alles kunnen nakijken"

Beste Eva van Belgacom,

Wordt het resultaat van nakijken op lijniveau ook via dit forum medegedeeld ?

want het zal voor veel personen die melezen heel interessant zijn om dit resultaat te kunnen vernemen.

waarvoor dank.
Hallo Nick,

Hoe zit het nu met het uitvallen van het beeld is er al een reden gevonden of een oplossing gevonden ?

ricy.
Gisteren was het eens om 20u45. Was stil aan het hopen dat het voorbij was. Niet dus
Nick, En wat was de uitslag van de lijnmetingen van Belgacom.
Nog geen antwoord gekregen op mijn e-mail aan eva!
Normaal kan Belgacom je lijn monitoren en zien als veel fouten op je lijn gebeuren.

Maar die monitoring gebeurt tot op Modem niveau dus verder niet.

Heb je die onderbrekingen zowel als je HD kanalen bekijkt alsook op SD kanalen?

eigenlijk zou je ook kunnen kontroleren; zoals Eva al aangehaald heeft; of je het probleem ook hebt op je tweede decoder.
Was naar één aan het kijken, niet HD. En wat die 2de tv betreft. Als ik het niet vergeet leg ik hem eens aan vanavond!
Misschien nog een mogelijkheid om uit te vissen waar het probleem zit is de 2 decoders van plaats verwisselen.
Belgacom belde dat er geen storing zit op de lijn. Maandag zal ik eens de apparatuur ontkoppelen en weer aankoppelen los van de dvd-recorder die ook met de decoder verbonden is. Voorlopig geen tijd voor om dit nu te doen. BTW, gister geen storing gehad.
Nick,

Op het forum zie ik heel veel meldingen van problemen na installatie van de nieuwe software op de belgacom decoders; dus zou het inderdaad ook kunnen dat je probleem daar iets mee te maken heeft (zoals je zelf al aangehaald hebt dat het probleem dan begonnen is) en blijkbaar zijn de problemen groter met de oude decoders (versie 3) en minder mer de nieuwe versie 4.
Misschien heb je ook nog een oude decoder zoals ik trouwens.
Dus vraag ik mij af wat het bij mij gaat worden als de nieuwe software zal geinstalleerd worden!!??
Het probleem van de tv zal liggen aan het feit dat de dvd recorder en de decoder achter elkaar verbonden waren. Heb ze losgekoppeld en nu geen problemen meer. Misschien zorgde de update ervoor dat bij na elkaar geschakeld deze niet meer goed werken. Vroeger geen problemen gehad daarmee. Heb geen storingen meer gehad sinds ik ze heb losgekoppeld en enkel appart heb verbonden aan het tv scherm.
Beste nick-deb@hotmail.com,

Er is tijdens het overschakelen naar de nieuwe software ook een update van het HDMI gedeelte gedaan. Mogelijks heeft deze upgrade een conflict veroorzaakt met de software (HDMI) op de DVD speler waardoor het beeld sporadisch uitvalt. Voorlopig hebben we geen gelijkaardige berichten gehoord van andere klanten maar houden het in de gaten.

In elk geval goed om te horen dat het aanpassen van uw opstelling het probleem oplost.

MVG,

Eva van Belgacom

Reageer