Skip to main content
Om elektriciteit te sparen wordt hier de digicorder uitgeschakeld tijdens de nacht. Als we dan de volgende dag de digibox een eerste keer opstarten, stemt hij af op altijd op dezelfde zender af (ergens in de 200).

Kan dit ingesteld of verholpen worden?

Alvast bedankt,

PS Het terugschroeven van de opnamemogelijkheden na de laatstse update vind ik een grote achteruigang. Wordt hier aan gewerkt?

Wat bedoel je met achteruitgang ? Alles blijft mogelijk, want nPVR kan je forceren via van op afstand programmeren. Alleen de info bij de lijst van opgenomen programma's zou wat moeten uiitgebreid worden. Er zijn ook nog wat bugs in het TV-gids systeem in combinatie met dez serieplanning, maar er zijn inderdaad al een hele tijd "bugfixes" beloofd voor een aantal problemen.Hopelijk komen die er begin september....maar ze zitten misschien teveel gefocussed op die TV Overal ontwikkeling terwijl ze misschien best eerst de problemen met de basis TV-functies zouden oplossen.

Vroeger stond de decoder na een heropstart van 15 tot 20 minuten op post 1 (Eén SD). Nu na 3 minuten op de laatste zender die opstond. Maar ik heb geen ervaring met een nacht zonder stroom zetten, ik laat hem in stand by staan en start hem wekelijks eens terug op om de kloksynchro voor opnames en herinneringen terug juist te zetten. De TV-gids staat dan wel terug op "alle posten" en niet op de zelfgemaakt TV-gids(en). Die moet je gewoon terug via menu selecteren.

Het is natuurlijk al eventjes geleden maar ik dacht dat je vroeger in de tvgids met een druk op de rec iets geprogrammeerd had. Nu moet je een hele reeks van bevestigingen doorlopen. En blijkbaar zijn er nog want mijn ouders hebben het veel moeilijker dan voor de update. Maar het is goed nieuws dat er verbeteringen aankomen.

Bedankt

Ja Wippie, ik begrijp wat je bedoelt met die rec toets.. Die werkt nu nog enkel als je op de zender en het programma staat op het moment dat het loopt. Als je dan op de rec toets duwt start de opname met +15 minuten, wat je achteraf in de lijst van de opgenomen programma's in de opties nog kunt verlengen tot 20min (opties/eindtijd). Nu loopt alles via de OK toets....

als je elke dag de moeite neemt om de decoder af te zetten dan moet je het kunnen opbrengen om bij opstart van zender 200 naar het gewenste kanaal te zappen vind ik. waarom hij op die zender opstart kan ik niet verklaren, kan me moeilijk voorstellen dat het instelbaar is

't is zoals sinjoor71 zegt, als je decoder gewoon in standby zet start hij op waar je gebleven was

mvg

Dat weet ik dat als je hem in stand-by laat staan dat die dan de laatste post onthoudt.

Een moeite is het niet. Er steekt zo'n timer tussen de stekker en het stopcontact omdat ik altijd hoor dat zo'n digicorder veel stroom verbruikt zelfs in stand-by. Ik kan er echter geen cijfer opplakken. Weten jullie wat zo'n digicorder V3 in stand-by verbruikt?

Want als tegenwoordig dit verwaarloosbaar is geworden dan laat ik die timer er tussenuit.

Nog iets anders is dat vroeger de afspeelpositie van een opgenomen programma bij eender welke actie (direct digicorder afzetten, overschakelen naar digitale tv,...) onthouden werd. Nu moet je eerst op stop drukken om de positie te onthouden en later "herstarten" te kunnen gebruiken. Duurde toch wel even eer we dit doorhadden.

Beste Wippie,

Ik heb ook niet meteen een verklaring waarom jouw decoder start op kanaal 200 ipv. 1. Je hebt geen persoonlijke zendervolgorde die evt. een rol kan spelen?

"Nog iets anders is dat vroeger de afspeelpositie van een opgenomen programma bij eender welke actie (direct digicorder afzetten, overschakelen naar digitale tv,...) onthouden werd. Nu moet je eerst op stop drukken om de positie te onthouden en later "herstarten" te kunnen gebruiken. Duurde toch wel even eer we dit doorhadden."

Dit klopt, da's een bug in de huidige software. Dit wordt verholpen in de volgende software release, het blijft de bedoeling dat de positie onthouden wordt bij eender welke knop dat je indrukt om het afspelen te stoppen.

Mvg,

Eva.

Ik heb de zendervolgorde een beetje aangepast zodat hij dezelfde volgorde als vroeger op de kabel maar dit was al lang geleden. Het gebeurde van de ene dag op de andere.

Is er ergens een overzicht van de huidige bugs?

Of zijn er nog van die bugs die geinterpreteerd kunnen worden als slechte verbeteringen?

Bedankt in ieder geval voor de info.

Reageer