Beantwoord

AFSTANDSBEDIENING V5

  • 21 December 2015
  • 14 reacties
  • 3641 Bekeken

Door een defect op de TV toets heb ik mijn afstandsbediening V4 moeten inruilen voor een V5 (universeel gebruik werkte perfect op V4) Na procedure te hebben gevolgd voor universeel maken blijkt echter dat V5 problemen geeft met geluid en opstarten TV. Compliment trouwens voor de telefonisch ondersteuning maar ook deze mensen zijn ten einde raad. V5 werd omgeruild voor een nieuwe maar probleem blijft. Merkwaardig is trouwens dat de handleiding in de verpakking voor Loewe code 1660 geeft en op de website 4660.
Iemand een oplossing? Weet Belgacom van dit probleem en komt er een oplossing op korte termijn?
icon

Beste antwoord door mkrier 22 December 2015, 17:47

Bekijk origineel

14 reacties

Heb je met de methode van automatisch zoeken (zonder invoer van code) om hem universeel te maken ook die problemen. Je moet wel zien dat als je Tv uitgaat bij het automatisch zoeken dat je ogenblikkelijk de knop lost op je afstandsbediening.
Heb met ondersteuning van telefonische support ca 30minuten alles geprobeerd. Zonder resultaat. Dan maar omgeruild voor nieuwe V5 maar probleem blijft. Alles werkt behalve aan en uitschakelen en klank.
Ofwel heb ik je uitleg verkeerd begrepen, maar ik ga ervan uit dat het uitschakelen op op je tv slaat en klank uitschakelen is sowieso al op je tv dus zal het omruilen van een decoder daar uiteraard niks aan verhelpen het zijn de codes die je remote naar je tv stuurt die blijkbaar niet werken of dat de remote de verkeerde codes stuurt naar je TV.
Heb zojuist telefonische support aan de lijn gehad. Nog alles een paar maal doorlopen zonder resultaat. Het blijkt een bug te zijn in de software dus even geduld hebben.
Toch een grote dank aan Belgacom voor alle verleende hulp
Met de remote op Radio freqentie werken, daar zijn er wel nog problemen maar dat er ook waren als je op Infra Rood werkt wist ik niet!
Heb de oplossing gevonden via Elsa één jaar terug
Elsa

Reacties: 22347
1 jaar geleden

Hangt ervan af welke afstandsbediening je hebt





maar je kan codes kopiëren van je tv afstandsbediening naar je Belgacom afstandsbediening

met de methode beschreven hieronder, je kan het eens proberen of het lukt































U kunt uw home cinema niet bedienen met deze afstandsbediening.


















Vooraleer van start te gaan, moet je zowel de afstandsbediening van uw TV als die van Belgacom Decoder bij de hand te nemen.

Het is immers de bedoeling om codes van de ene afstandsbediening naar de andere over te seinen.


Zo kunt u bijvoorbeeld de volumeknop van uw TV afstandsbediening naar de Belgacom decoder-afstandsbediening kopiëren.






De Belgacom TV-afstandsbediening klaarmaken


1. Druk de toetsen










+

op uw Belgacom decoder-afstandsbediening gelijktijdig gedurende 3 seconden in. De lampjes branden niet terwijl u dit doet.





Na 3 seconden zal het lampje beginnen branden.

2. Hou vervolgens + de toets op uw Belgacom decoder-afstandsbediening die u wilt herprogrammeren ingedrukt.

Als het lampje op de afstandsbediening kort oplicht, dan is uw Belgacom decoder-afstandsbediening klaar om de codes te ontvangen.



Indien u een toets selecteerde die niet herprogrammeerbaar is of als u te lang wacht om door te gaan (30 seconden), dan knippert het rode lampje enkele malen heel kort waarna het uit gaat en de afstandsbediening terug keert naar gebruiksmodus.



De volgende toetsen zijn niet programmeerbaar:



















De codes versturen naar de Belgacom TV-afstandsbediening


3. Hou de afstandsbediening van je TV nu op een afstand van 3 à 6 cm van de Belgacom decoder-afstandsbediening (de bovenkant van de afstandsbedieningen naar elkaar toe gericht).

4. Druk de toets in op de afstandsbediening van je TV dat u wilt kopiëren naar de Belgacom decoder-afstandsbediening.

5. Het kopiëren van functies naar de Belgacom decoder- afstandsbediening is gelukt als het rode lampje kort knippert.

6. De afstandbediening keert terug naar gebruiksmodus.

7. Om andere toetsen te programmeren ga terug naar stap 1.
Inderdaad via de kopieer functie kan je dit ook, die Elsa van toen was precies slimmer dan die Elsa van nu :-))))
Alle respect voor de Elsa's - ze werken in een verdomd gecompliceerde wereld die constant evolueert.
Misschien de oplossing nog even aanreiken aan de vriendelijke mensen van de telefonische support
Prettige feestdagen iedereen
Dit is goed nieuws, want ik worstel met hetzelfde probleem. Ook ik zag verschillende codes voor de V5 op de website en in de gelinkte PDF. Na veel telefonische ondersteuning ben ik erachter gekomen dat mijn oude V3 ook voor de nieuwe decoder werkt. Dezelfde code voor het universeel maken als toen werkt echter niet op de V5 (die ergonomisch gezien beter is). Daarom lijkt mij het overseinen van de codes van de TV -afstandsbediening naar de V5 en betere oplossing. Alleen ontbreekt de identificatie van de toetsen hierboven in de procedure. Het is zeker 1 + 3 voor het starten voor de programmeren, maar daarna? Mag ik dat nog weten?
Heb nu pas gezien dat codes niet mee gekopieerd werden. De codes zijn 4 & 6.
Ik heb voor het overseinen van het volume wel de procedure in tweemaal moeten uitvoeren.
Eénmaal voor Volume plus - éénmaal voor Volume min
Succes
In principe staat op hun site dat die methode niet werkt voor de V5 afstandsbediening als ik het nog goed voor heb of het zou ondertussen moeten veranderd zijn zou het moeten opzoeken !
Hourrah! Het werkt. Hartelijk bedankt. ::D Het rare is dat men volgens de site ( http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_sound/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/afstandsbediening/uw-homecinema-set-bedienen-met-de-proximustv-afstandsbediening.html#section1) de V5 NIET kan programmeren voor "homecinema sets", maar met de toetsen 4+6 werkt het wel! De toetsen 1+3 die voorgesteld worden voor het universeel maken in de FAQ's, werken daartegen niet, tenminste niet bij mij. EDEGEM2015 heef wel één maand gratis abonnement verdient, want er zijn volgens mij duizenden mensen op zoek naar een oplossing. Ik zou graag willen weten hoeveel mensen de helpdesk gebeld hebben over 'universeel maken' en dan nog denk ik dat er velen gewoon in het ongemak berusten.
Ik dacht het wel dat het zo stond op hun site zoals ik het vermoede zoals in mijn voorgaande post uitgelegd!
Universeel maken is wel een betere methode als ze werkt natuurlijk, want nu moet je iedere code apart invoeren, maar je kan er je plan mee trekken.
V5 afstandsbediening kopieer functie

Reageer