Afstandsbediening universeel maken.....

  • 15 July 2012
  • 8 reacties
  • 1026 Bekeken

Deze week mijn decoder moeten ruilen. Met de nieuwe afstandsbediening lukt het me niet meer deze universeel te maken met mijn Philips TV. Met de vorige lukte dit wel. Al twee keer alle mogelijke codes overlopen zonder resultaat. Iemand enig idee?

Dirk

8 reacties

Badge
Gaat het niet via die code?Ik weet dat het niet gemakkelijk is met die nieuwe afstandsbedieningen.Ik zelf heb er ook een hele tijd over gedaan.Eva heeft mij uiteindelijk geholpen via mail en zo ben ik er uit geraaakt.Er zal nog wel iemand op jouw vraag antwoorden want ik dacht dat er ergens informatie te lezen was over die afstandbediening.En anders kan je altijd een mailtje naar Eva sturen.
Reputatie 1
Badge
http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/8384/~/hoe-kunt-u-uw-afstandsbediening-universeel-maken%3F
Gelukt!

Waarschijnlijk door eerst de reset uit te voeren werkte de automatische detectie nu wel.

Bedankt.
Dat is dan ook weeral opgelost groetjes, Elsa
hallo, ik heb dit ook geprobeerd op onze nieuwe tv maar lukt me niet om de afstandsbediening universeel te krijgen. de tv schakelt wel uit bij het zoeken, maar ik krijg hem niet terug aan via de belgacomtv-afstandsbediening.


met onze oude tv werkte dit perfect. de nieuwe tv is een samsung (laatste generatie LED tv) dus zou toch hopen dat dit ook kan.


ik heb ook al een reset gedaan van de afstandsbediening, maar ook dat helpt niet...

iemand een idee/tip...


thx

hallo, ik heb dit ook geprobeerd op onze nieuwe tv maar lukt me niet om de afstandsbediening universeel te krijgen. de tv schakelt wel uit bij het zoeken, maar ik krijg hem niet terug aan via de belgacomtv-afstandsbediening.


Lukte mij ook niet van de eerste keer. Maar na een paar keer de tekst te hebben gelezen werkte het plots wel.
Reputatie 7
Badge +1
Normaal zijn de afstandsbedieningen van de decoders al voor Samsungtoestellen geschikt gemaakt. Maar als het niet werkt, de afstandsbediening eens terug op fabrieksinstellingen zetten (zoals hierboven beschreven) en opnieuw beginnen. je kunt ook nog aparte toetsen een functie geven voor de TV, zodat je die van de TV helemaal niet meer nodig hebt. Vooral met die van de V4 decoder is dat handig, omdat je je daar niet kunt vergissen (je moet altijd de TV-toets mee indrukken).
ik heb evenwel een oudere decoder en oude afstandsbediening. misschien dat het daar aan ligt.

reset van de afstandsbediening al gedaan. ik zal het nog een paar keer proberen.

maar het lijkt het zelfde als bij Dirk te zijn.


trouwens, kan je kosteloos je afstandsbedieing en/of decoder laten ruilen bij belgacom ?

Reageer