afstandsbediening

  • 15 October 2010
  • 10 reacties
  • 4213 Bekeken

Hallo,

Wij hebben internet + tv van Belgacom en hebben een tv-afstandsbediening waarvan de volumeknop niet werkt. In de winkel kunnen ze ons niet verder helpen en verwijzen ons door naar de website. Hoe kunnen wij onze afstandsbediening activeren zodat ook de volume knop werkt?

Alvast bedankt!

klantennr: 6016961442

10 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Dit is vermoedelijk een verkeerde configuratie van de afstandsbediening.

Het volume dient namelijk geregeld te worden van je TV.

Volg even de handleiding en ga de verschillende codes af totdat je eentje hebt die werkt.
Beste,

Om het volume luider en zachter te zetten via de Bgctv-afstandsbediening dient die eerst universeel te worden gemaakt.

Dat kan op de volgende manier:

Zet de afstandsbediening op TV door tweemaal te drukken op de toets met de twee pijltjes. Deze toets vindt u links bovenaan.

Het lampje TV op de afstandsbediening zal nu even rood branden.

Houdt de cijfers 1 en 3 samen ingedrukt tot het lampje TV even knippert.

Richt uw afstandsbediening nu naar het televisietoestel. Houdt de aan/uit knop ingedrukt tot de televisie uitvalt. Dit kan even duren, een volle minuut is niet abnormaal.

De afstandsbediening is nu universeel.

Als deze procedure niet werkt, kan u in de handleiding een alternatief vinden.

Vriendelijke groet,

Eva
klant nr 000861663

ik heb onlangs een nieuwe tv gekocht nl een LG LED

ik heb voor het universeel te maken van de afstandbediening van belgacom de richrtlijnen gevolgd zoals vermeld in jullie boekje en heb alle code nummers ingegeven maar geen reactie

heb nu ook deze bovenstaande richtlijnen gevolgd maar ook niets

wat moet er nu gebeuren

toch graag een antwoord aub betalen er toch voor he

groetjes

coiske
Reputatie 6
Badge +3
ik heb onlangs een nieuwe tv gekocht nl een LG LED

>> knip <<


toch graag een antwoord aub betalen er toch voor he

Men kan evengoed zeggen: je betaalde toch ook voor de televisie?

Je zou het antwoord ook kunnen krijgen in de winkel waar de tv werd gekocht. Belgacom tv bestaat nu toch al enige jaren en daar zouden ze toch moeten weten welke code je moet gebruiken om de afstandsbediening van belgacom klaar te maken voor de LG tv.
@ coiske

Mag ik er op wijzen dat de methode met de toetsen 1 en 3 .soms meerdere keren moet herhaald worden om de juiste code te vinden.

Mvg Jerom
Beste,

Zelf ben ik BGC technieker en ik weet uit ervaring dat het bij sommige TV's niet mogelijk is om de afstandsbediening universeel te maken...

Je kan eventueel ook nog de knoppen elk afzonderlijk configureren. dit doe je zoals op pagina 60 is beschreven.

http://support.en.belgacom.be/euf/assets/images/belgacomtv/manuals/tilgin1_nl.pdf
jerom en kristof bedankt voor jullie uitleg ik zal dat morgen eens grondig uitproberen nogmaals bedankt

en als antwoord op mr frank : ik heb het in de winkel (vandenborre) waar ik de tv gekocht hebt gevraagd over de afstandbediening maar die hebben mij naar belgacom verwezen want zij wisten het ook niet en ik heb al die codes geprobeerd zoals jij beweerd maar dat lukte niet

beste jerom enof kristof ik heb volgens jullie uitleg geprobeerd om die afstandsbediening universeel te maken maar de lukt blijkbaar niet

tweemaal was er kontakt met de tv (hij sloot af) maar als ik daarna de tv terug startte dan gebeurde er niets

graag een oplossing aub

dank bij voorbaat
Beste Coiske,

Het zal idd niet gaan als je de afstandsbediening op de TV richt, je dient " herprogrammatie van specifieke toetsen "

te gebruiken, dit staat op pagina 60 uitgelegd...

Je gaat volgens deze werkwijze toets per toets configureren door de code rechtstreeks uit je TV afstandsbediening te

" lezen ".

Groetjes

Kristof
beste kristof

bedankt van je mail

ik heb deze morgen oon eens met belgacom zelf gebeld (gisteren werd ik altijd verbroken slechte verbinding en dat voor belgacom) en samen met de operator nog eens alles overlopen die heeft mij ook nog 4 bijkomende nummers gegeven om te proberen maar dat lukte ook niet hij heeft dan het type van de tv gevraagd en het nagezien en dit bleek nog te nieuw te zijn en nog niet voorzien in de codes

toch nogmaals bedankt voor je hulp

coiske

Reageer