afstandsbediening

  • 22 September 2013
  • 1 reactie
  • 915 Bekeken


Afgelopen week BBox3 plus nieuwe HD decoder ontvangen en alles was geinstalleerd op mijn oude Sony TV, de Belgacom afstandsbediening werkte perfect. Nu de nieuwe Sharp Aquos aangesloten en de afstandsbediening volgens het boekje geherprogrammeerd.


De meeste funkties werken maar de knop voor de externe bronnen (schakelen naar andere de blue ray en bijv. een camera die ik aansluit) werkt niet. Ik moet zeggen werkt niet volledig. Ik krijg wel het keuze menu voor de andere aansluitingen maar ik kan niet switchen en selecteren naar andere bronnen.


Alles al geprobeerd, automatisch instellen, manueel (code 5550), de fabrieksinstellingen van de afstandsbediening terug gezet (knop 1 en 6 en dan code 981) maar iedere keer hetzelfde resultaat => wel de lijst maar geen selectie kunnnen maken.


Iemand een idee?

1 reactie

Reputatie 7
Badge +1


Om bepaalde knoppen te programmeren voor gebruik op een ander apparaat (TV enz.)



De Belgacom TV-afstandsbediening klaarmaken



1. Druk de toetsen Image + Image op uw Belgacom TV-afstandsbediening gelijktijdig gedurende 3 seconden in. De lampjes branden niet terwijl u dit doet. Na 3 seconden zal het lampje Image beginnen branden.


2. Hou vervolgens Image+ de toets op uw Belgacom TV-afstandsbediening die u wilt herprogrammeren ingedrukt.

Als het lampje op de afstandsbediening kort oplicht, dan is uw Belgacom TV-afstandsbediening klaar om de codes te ontvangen.



Indien u een toets selecteerde die niet herprogrammeerbaar is of als u te lang wacht om door te gaan (30 seconden), dan knippert het rode lampje enkele malen heel kort waarna het uit gaat en de afstandsbediening terug keert naar gebruiksmodus.



De volgende toetsen zijn niet programmeerbaar: Image, Image, Image, Image, Imageen Image.


De codes versturen naar de Belgacom TV-afstandsbediening



3. Hou de afstandsbediening van het toestel (in dit voorbeeld de afstandsbediening van uw homecinema-set) nu op een afstand van 3 à 6 cm van de Belgacom TV-afstandsbediening (de bovenkant van de afstandsbedieningen naar elkaar toe gericht).

4. Druk de toets in op de afstandsbediening van het toestel dat u wilt kopiëren naar de Belgacom TV-afstandsbediening.

5. Het kopiëren van functies naar de Belgacom TV- afstandsbediening is gelukt als het rode lampje kort knippert.

6. De afstandbediening keert terug naar gebruiksmodus.

7. Om andere toetsen te programmeren ga terug naar stap 1.





Ik heb zo een 5-tal knoppen geprogrammeerd voor de TV en heb sedertdien die van de TV niet meer nodig.

Reageer