Afstandbediening werkt niet meer, kan ik een nieuwe aanvragen?

  • 1 January 2012
  • 8 reacties
  • 1615 Bekeken

Beste,

mijn afstandbediening heeft het vandaag begeven, de lichtjes werken wel op mijn afstandbediening, maar hij zapt niet meer. Ik heb ook al de decoder uitgeschakeld en weer terug ingeschakeld, maar dit heeft spijtig genoeg niet geholpen. Het probleem is ook dat bij mijn afstandbediening het bovenste klepje (dat zich helemaal bovenaan bevindt) is uitgevallen en dat misschien daarom iets is losgekomen waardoor het niet meer werkt. Nu mijn vraag is: kan ik een gratis nieuwe afstandbediening krijgen van Belgacom? Indien niet, wat ik kan anders doen?

Met vriendelijke groeten,

Samera

8 reacties

Badge
best om morgen de helpdesk te contacteren, dit kan vanaf 08u00 op hun nummer 0800/22700 optie 1 vervolgens opnieuw optie 1

muisje
Dank u, ik heb vandaag gebeld en ze hebben me een (storings)nummer gegeven. Nu, kan ik naar eender welke Belgacom verkooppunt gaan en de afstandsbediening vragen?

Mvg
inderdaad

mvg
Een handige truc,om te kijken of je afstandsbediening al dan niet werkt:

Neem een GSM met camera-functie, of natuurlijk een digitale camera, en richt de afstandsbediening op de lens. Als je nu één van de knoppen ven de afstandsbediening indrukt, zie je in het schermpje ven je camera,of GSM het infrarood-licht. Zoniet,dan zul je waarschijnlijk de batterijtjes moeten vervangen. De bgc afstandsbediening zendt bij zwakke batterijen geen signaal meer,ook al lichten de toetslampjes nog op.

Best dus eerst even proberen alvorens naar de winkel te gaan!
Dit is inderdaad een gekende klassiek truc om te controleren of je batterij eventueel moet vervangen worden maar geeft geen uitsluitsel of je infraroodled een correct gemoduleerd infraroodsignaal uitzendt, en daarom moet je soms je afstandsbediening resetten.

mvg
Badge
@ricy,

Beste,

Hoe moet je dat doen die afstandsbediening resetten, ken ik niet? siaat in de handleiding?

Alvast dank,

Mvg
Dit staat op mijn blog hier
(dan moet je achteraf hem weer universeel maken, m.a.w. dat hij ook uw TV kan bedienen)

mvg
Badge
Bedankt ricy voor de info, heb het gevonden, begrijp hoe het moet.
Alvast bedankt,

Mvg,

Reageer