Beantwoord

Afstandbediening V5 kiest geen nieuwe voorkeuzezender

  • 11 September 2016
  • 14 reacties
  • 457 Bekeken

Mijn afstandbediening V5 werkt sinds vandaag niet meer naar behoren. Het kiezen van een andere voorkeuzezender kan nog uitsluitend met de '+ ' & '-' toets.

Wanneer we rechtstreeks een voorkeuze kiezen, bvb voorkeuzezender op 3, drukken we op de toets 3.
Op het scherm verschijnt " 3 " in de linker beneden hoek.
De decoder schakelt dan over naar een Menu - scherm setting.

Weet iemand raad om dit euvel op te lossen ? Afstandbediening lijkt korrekt te werken, batterijen zijn nieuw.
icon

Beste antwoord door sabineb 12 September 2016, 19:21

Bekijk origineel

14 reacties

eerst eens de decoder zonder stroom zetten en als hij terug volledig opgestart is eens zien of het dan wel lukt.
Moest het dan nog niet lukken volg je best deze procedure eens (waar de remote gereset wordt enz...)
=>http://bgctv.skynetblogs.be/#Remote-universeel-maken-procedure

lukt dit ook niet dan best 0800 22 800 (7/7 tot 22u) opbellen
Dank je wel voor de snelle reaktie. En deze werkt. Na alles terug opstarten werkt de afstandbediening terug korrekt. Althans op Infrarood verbinding. Kan iemand mij uitleggen hoe ik kan overschakelen naar Radiofrekwentie bediening ? In de gebruikshandleiding staat vermeld dat je via ' menu ' - ' instellingen' - 'systeem' - koppeling afstandbediening. Alleen deze laatste link is er niet meer.......
Hoe kan ik de afstandbediening terug naar radiofrekwentie sturing overplaatsen ?
Reputatie 6
Badge +4
hi zie:

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rc_radio/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/afstandsbediening/afstandsbediening-via-radiofrequenties.html

mvg sabine
Tot mijn spijt komt de nieuwe update niet overeen met de gegevens in de link.
we citeren : "Om de radiofrequenties in te schakelen, gaat u naar menu > mijn account > instellingen > systeeminstellingen > afstandsbediening."

Bij 'mijn account ' staan geen instellingen meer zoals vermeld in de link.
Bij de selektie instellingen vindt je wel een tap 'systeem' maar daaronder staat nergens een verwijzing naar afstandbediening. Is het mogelijk om dit nog eens te bekijken ?
Dit is inderdaad omdat de V5 deze instellingen nu niet meer heeft met de nieuwe software en geldt dit nu voorlopig voor de V5 compact comfort decoder of proximus dit voor de v5 nog zal mogelijk maken voor de V5 daar zal iemand van proximus moeten op antwoorden, daarom dat ik de vraag aan sabine hierboven gesteld heb.

Edit: nu stel ik vast dat mijn vraag naar Sabine toe verdwenen is, heb ik dan met witte inkt geschreven :lol: :D
Dus mijn vraag aan Sabine was op deze reactie:
hi zie:

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rc_radio/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/afstandsbediening/afstandsbediening-via-radiofrequenties.html

mvg sabine


Is dat dan terug mogelijk voor de V5 of wordt dit nog ooit mogelijk?
Hmmm, we hebben 2 decoders voor 2 televisies. De meest recente ( kleinste versie ) werkt perfekt op radiogestuurde frekwentie. Nochtans moet die dezelfde software update hebben gehad, niet ? Deze decoder, is het iets oudere model ( iets grotere versie ). Ik kijk graag uit naa de reaktie van Sabine.
Inderdaad maar hier werd al vroeger door een prox medewerker gepost dat het wel nog voor de v5 compact kan en niet meer voor de V5 zelf al hebbe ze de zelfde NTE software versie, mss wordt dit nog terug ingevoerd, maar inderdaad ik ben ook benieuwd naar de reactie ...
Reputatie 6
Badge +4
hi Goldsie,

Ik denk dat Elsa je daarop al antwoord gaf.

De 'iets groter' model dat je omschrijft is de v5 decoder.

Dus als je daarop een interface hebt waarop de mogelijkheid in systeem niet voorkomt ' koppeling afstandsbediening' dan zit je met een nieuwe interface waarop dit momenteel niet mogelijk is

De timing is nog niet gekend voor de upgrade hiervan.

mvg Sabine
Reputatie 6
Badge +3
Tot mijn spijt komt de nieuwe update niet overeen met de gegevens in de link.
we citeren : "Om de radiofrequenties in te schakelen, gaat u naar menu > mijn account > instellingen > systeeminstellingen > afstandsbediening."

Bij 'mijn account ' staan geen instellingen meer zoals vermeld in de link.
Bij de selektie instellingen vindt je wel een tap 'systeem' maar daaronder staat nergens een verwijzing naar afstandbediening. Is het mogelijk om dit nog eens te bekijken ?


Onafhankelijk dat het momenteel niet mogelijk is voor de v5: misschien ook opletten dat in de link er twee beschijvingen staan. In de tweede beschijving voor de nieuwe TV menu staat het als volgt:
menu > instellingen > systeem > koppeling afstandsbediening
in plaats van
menu > mijn account > instellingen > systeeminstellingen > afstandsbediening.
Speelt eigenlijk geen rol voor de v5 kan je toch geen radiofrequentie kiezen, alleen werd er nooit op het forum bekend gemaakt waarom dit niet meer voor de V5 kan?
Want zoals de meesten begrijpen ze niet waarom het vroeger kon en nu niet meer en zijn ze ervan verwonderd dat het om de zelfde software versie gaat zoals de V5-C en het daar wel nog altijd kan, enfin om correct te zijn, zijn er wel ook een tijd problemen geweest met v5c zijn "radiofrequentie koppeling" instelling, die nu gelukkig opgelost zijn.
Is er een aanpassing van de software op komst, teneinde de affstandbediening met radiofrekwentie terug te kunnen instellen ?
Indien niet, Is er een mogelijkheid om dan om te ruilen ?
Reputatie 7
Badge +4
Helaas kunnen we hiervoor geen decoder omruilen. We zijn er mee bezig om hiervoor een oplossing te zoeken en dit zal met één van de volgende updates worden aangepast, maar we hebben hier geen exacte datum voor.

Mvg, Kim

Het Proximus team
Begrijp ik het volledig korrekt ? Ik mag voor 100% service en huur betalen, maar krijg niet voor 100% service.
Tenslotte heeft Proximus de nodige aanpassingen menen te doen. En na 18 dagen hebben we nog geen oplossing ?

Tot mijn spijt zijn er maar enkele oplossingen. Of we lossen het op, of we zetten de software terug tot we een totaaloplossing hebben, of we ruilen om.
Maar ik vrees dat Proximus zijna fspraken dient na te komen. En deze was nu net een van de redenen om voro Proximus te kiezen....

Waar dienen we dan een officiële klacht in te dienen ?
Reputatie 6
Badge +3
Hallo,

Het is zo dat alle functies van de tv werken behalve de rf. Zoals eerder vermeld door mijn college zal dit bij de volgende update terug werken. Deze is momenteel in test alvorens we deze uitrollen. Terug naar de vorige software gaan is niet mogelijk omdat ook de achtereliggende infrastructuur niet meer compatibel is met de oude software.

Mvg,

OdB

Reageer