Skip to main content

Afstandbediening universeel maken met Q.Media tv

• 6 January 2012
  • 9 reacties
  • 5725 Bekeken

Hallo,

Ik zou graag mijn afstandbediening (type 2&3 volgens de handleiding) universeel maken. Ik heb namelijk al alles (automatisch & manueel) geprobeerd maar niets lukt. Bij mijn ouders lukt het wel (waarschijnlijk) omdat zij een Phillips tv hebben, ik zelf heb een Q.Media tv.

Zou er iemand mij kunnen helpen? Alvast bedankt !

9 reacties

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Legend
  • 6492 reacties
  • 6 januari 2012
Kijk eens op deze webpagina: http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/8384/kw/afstandsbediening

Maar ik weet niet of ze codes hebben voor Q-Media TV's.

Er was hier in april vorig jaar al eens een discussie over dit fenomeen.

https:///posts/79e16927f7

swimmer4
Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • 595 reacties
  • 6 januari 2012
hallo

Als je de code niet vindt van je tv voor de belgacom afstandsbediening kan je belgacom afstandsbediening ook toets per toets programmeren en gewoon de ene toets van je gewone afstandsbediening van je tv naar de belgacom afstandsbediening doorvoeren. Hier kan je vinden hoe dit moet. Hopelijk lukt het zo als het op de andere manier niet lukt.

mvg

• Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 7 januari 2012
@Sinjoor71

Ze hebben de code voor Q.Media tv's niet. Daarom had ik dit bericht gepost.
Ik had de discussie in april vorig jaar al gelezen, toch bedankt voor de tip.

• Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 7 januari 2012
@Swimmer4

Ik zal deze methode eens proberen. Ik zal iets laten weten als dit lukt of niet.
In elk geval zeer bedankt om dit te posten !

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Legend
  • 6492 reacties
  • 7 januari 2012
Herprogrammering van bepaalde specifieke toetsen
U kunt sommige toetsen van de Belgacom TV-afstandsbediening herprogrammeren.
Met de toets rec kopieert u de codes van de originele afstandsbediening van een toestel naar
het geheugen van de Belgacom TV-afstandsbediening en voor uw tv naar de kabelzenders.
- U kunt bijvoorbeeld de volumeknop van uw homecinema naar de Belgacom TV-afstandsbediening
kopiëren. Zo kunt u met één afstandsbediening tv-kijken en het geluid van uw homecinemainstallatie
regelen.
Volg deze instructies stap voor stap:
1. Druk de toetsen 1 en 6 gelijktijdig gedurende 3 seconden in. De rode lampjes branden niet
terwijl u dit doet. Pas na deze 3 seconden zal het rode lampje van het bedoelde apparaat twee keer
knipperen en blijven branden.
2. Druk op de switch (pijltjes) toets om het apparaat te selecteren waarop de commando’s geregistreerd zullen
worden.
3. Houd gedurende 3 seconden de toets rec + de gewenste toets ingedrukt (cf. het onderstaande
schema van de afstandsbediening).
• Als de code geldig is, knippert één van de rode lampjes twee keer ter bevestiging.
Het rode lampje blijft vervolgens branden; de afstandsbediening is opnieuw bruikbaar.
• Als de code niet geldig is, knippert het rode lampje één keer traag.
De afstandsbediening blijft in confi guratiemodus. Er gebeurt niets.
4. Leg de afstandsbediening van het toestel vóór de Belgacom TV-afstandsbediening. Zo ontvangt deze
laatste de codes via infraroodsignalen en worden de functies erop gekopieerd.
5. Druk op de bijbehorende toets van de originele afstandsbediening.
6. Het toevoegen of kopiëren van functies naar de Belgacom TV-afstandsbediening is geslaagd indien
het rode lampje twee keer knippert om de correcte invoering te bevestigen. Het rode lampje blijft
branden en de afstandsbediening keert terug naar de gebruiksmodus.
7. Om te eindigen, drukt u op de toets OK.

Dit is wél voor de V3 afstandsbediening.

• Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 7 januari 2012
@Sinjoor71

Dank je wel, om dit even te verduidelijken !

• Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 10 januari 2012
@Sinjoor71

@Swimmer4

Ik heb geprobeerd om de toetsen te herprogrammeren maar ook dit lukt niet.

Forum|alt.badge.img+1
  • Grand Master
  • 1480 reacties
  • 10 januari 2012
Herprogrammeren van de toesten werkt in 100% van de gevallen aangezien het gewoon de infrarood code overneemt...
Best dus nog eens proberen.

swimmer4
Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • 595 reacties
  • 10 januari 2012
Hier vindt je een ander topic die ook over dit zelfde ging misschien was het daar over een andere tv maar het is wel ene van hetzelfde merk. Eva gaf daar de raad om het eens te proberen om met de code 0006 te proberen. Dit ging niet in dit geval maar misschien wel bij jou. In dit andere topic is dit opgelost geraakt met toets per toets te herprogrammeren.

mvg

Reageer