afstand tot ROP ?

  • 21 December 2010
  • 46 reacties
  • 5038 Bekeken

kan ik reeds beschikken over VDSL2 ? mijn login is sb176488

wat is mijn afstand tot de dichtste ROP, indien beschikbaar ?

46 reacties

Beste Rolando,

VDSL2 is beschikbaar aan 30Mbps en u zou volgens mijn gegevens tussen 36 en 41 meter van de ROP zitten.

Vriendelijke groet,
Eva
Kan u hetzelfde eens nagaan voor fc165556?
Beste swiftreal,

U zit reeds op een VDSL2-profiel maar dan 20Mbps.

Een hogere snelheid is momenteel nog niet mogelijk.


Met vriendelijke groeten,

Eva

Ben nog maar enkele weken klant en dacht dat ik op een 30 mbps profiel zou zitten maar dat is helaas nog niet zo, Ik zou graag weten of ik in de toekomst op een 30 mbps profiel kan komen?

mijn login is fc895802 hebben jullie daar zicht op?


Grtz stijn
Beste Eva,

Zou u voor mij ook even kunnen controleren of ik naar 30Mbps kan aub?

mijn login is fc756521

Dank u
Dat ik (fc165556) een VDSL2-profiel heb met 20Mbp wist ik reeds. Maar de afstand tot ROP had ik graag geweten.
Zit ik onder de 400m? Kom ik in aanmerking voor het 30Mbps profiel?
Hallo Eva ; samengevat --> reeds 10 jaar prof ADSL. Vroeger ADSL GO (nu intense) met 3 vaste nummers via ISDN twin en 4 GSM nummers proximus, ik betaal dus redelijk wat abonnementsgeld.... Nu heb ik nog altijd download van, HOUD U VAST.... 3,26 Mbps, upload 390 Kbps !!!!!. Een tijdelijk testje met telenet (dat heb ik hier ook, digitale TV) van COMFORT abonnement (30 euro) en ik haal hier 28 Mbps. Belgacom TV gaat hier natuurlijk ook al niet, terwijl ik daar toch recht op heb, dacht ik. De kast in de straat met glasvezel staat klaar, maar is nog NIET aangesloten.

Nu zou ik graag eindelijk eens weten hoe dat hier gaat evolueren, want ik ben behoorlijk gefrustreerd en ook meer dan moe, mijn infrastructuur dient niet ingrijpend gewijzigd te worden om naar kabel over te stappen. 1 ethernet stekker versteken en klaar.

Mijn login : am032509 (inderdaad, ik ben er al bij van in het begin.....)

Dank u
Allez, Belgacom. Doe ne keer iets...
De laatste dagen wat rondgebeld, bij Belgacom winkel geweest, in de "professional corner".....

Men had mij vorig jaar gezegd dat rond december 2010 vermoedelijk de fiber (glasvezel) kabel zou actief worden, dus meer speed voor mij. (Vooral upload, mijn klanten sukkelen om in te loggen op mijn server). Helaas heeft men mij nu (na lang informeren) gezegd dat er niets zal gebeuren voor minstens augustus 2011, zelfs einde 2011...... Een medewerker van Belgacom heeft mij wel eerlijk verteld dat het idd niet kan, zo'n snelheid voor het abonnement dat ik heb, en dat ik voor mezelf moet uitmaken wat het beste is. Dus vandaag aangetekende brief naar Belgacom verstuurd, met opzegging "internet intense". Dat ik moet bijbetalen om het niet meer te hebben, kan mij eerlijk gezegd niet schelen. Het wordt dus telenet "FIBERNET M". Gegarandeerd hier bij mij download : 27 Mbps en upload : 1,40 Mbps. Mijn problemen zullen dus weldra opgelost zijn.

Wel met pijn in het hart, na 11 jaar, en vooral mijn email adres.... maar ik kan niet anders.

Groeten uit Wortegem - Petegem
Voor diegenen die misschien twijfelen ; ziehier mijn resultaat speedtest.net met INTERNET INTENSE BELGACOM :

http://www.speedtest.net/result/1109528378.png

Binnen een week miserie voorbij.

Grtz

LNS
Update : bestelling aangepast naar FIBERNET 40 : 38 Mbps download, 1,84 Mbps upload, gegarandeerd bij mij thuis. Vrijdag 28/1 komen ze langs.

Dat wordt wel een serieuze aanpassing !!!

Ik geef GEEN belgacom afscheidsfeestje. Ik heb ook een aangetekend schrijven gestuurd naar het linkse "centrum voor racismebestrijding en discriminatie" of zoiets, whatever. In ieder geval wordt ik met mijn belgacom configuratie (die toc de moeite is, zie eerder) gediscrimineerd, want men zegt overal luidkeels "WIE BELT EN SURFT MET BELGACOM KRIJGT GRATIS BELGACOM TV". Ik dus niet dus ik voel mij gediscrimineerd. Eens zien wat ze daarop zeggen.

Ik ben wel een autochtoon, dat wordt misschien moeilijk.
@LNS007 Wat hier al zoveel keer wordt gezegt

- Afstand tot centrale bepaalt snelheid

- Hebt u trage snelheid koop dan laagste abbonement met optie FUP --> komt goedkoper uit.

- Wil je wel hoger snelheid --> Controleer beschikbaar VDSL2 --> negatief resultaat --> heb geduld of stap over naar concurrentie

Mijn opinie, heb ook maar 2.2Mbps, dus weet ik goed wat u bedoelt, maar het heeft geen nut om hier wat komen te ******(vul zelf in).

Tot slot, hopelijks helpt je brief. Maar denk niet dat het veel uitmaakt, omdat dit geen discriminatie is.
<quote="LNS007">
bestelling aangepast naar FIBERNET 40 : 38 Mbps download, 1,84 Mbps upload, gegarandeerd bij mij thuis.
</quote>

Telenetsite:

Downloaden aan 40Mbps(2)

(2) Theoretische snelheden: werkelijke snelheid kan beïnvloed worden door verkeer op het internet en andere technische factoren.


@simon1205 : misschien hebt u gelijk, maar ondertussen betalen we maar hé. Ik (misschien u ook) betaal reeds 11 jaar volle bak, en wat krijg ik ? Niets..... 3 Mbps download en 0,39 Mbps upload.

Nu, het heeft idd geen enkele zin er verder over te zagen. De glasvezelbak staat in mijn straat, wordt het eerste jaar niet aangesloten..... ondertussen zijn ze geweest van telenet. Heb een prof modem gevraagd, zonder router, en mijn gewone router daarop aangesloten, het is een droom.

Resultaat :

Last Result:
Download Speed: 35756 kbps (4469.5 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1877 kbps (234.6 KB/sec transfer rate)
Latency: 15 ms
Fri Feb 4 22:05:26 2011

Dat is het kort en bondig. Belgacom ADSL is hier gedan op 11/2/2011, bevestiging ontvangen per brief.
Nu betaal ik 44 euro incl btw.

Daar kan belgacom niet tegen op, denk ik, zelfs met glasvezel.

Grtz

LNS007
Reputatie 6
Badge +3
https:///posts/[URL=http:/www.speedtest.net]
[/url]speedtest

Gaan we een rondje telenet - belgacom doen?

28,15 M/bs download en 4,41 Mb/s upload....

Voor dergelijke upload moet je bij telenet 99 Euro betalen, bij belgacom 56,73 Euro

En voor de 43,46 Euro heb je bij Belgacom al 3,5 Mb/s upload, bij Telenet slechts 2 Mb/s aan 44,95 Euro

Conclusie: iedereen kiest maar wat hem/haar het beste past, naargelang zijn/haar behoeftes en wat er beschikbaar is !!
Reputatie 2
Badge +1
Idd, elke technologie heeft zijn voor- en nadelen.

kies je voor xDSL dan weet je dat je snelheid afhangt van de afstand tot de centrale / ROP en heb je een stabiele snelheid.

Kies je voor kabel, dan hangt je snelheid mede af van het aantal gebruikers op dezelfde node / tijdstip. Snelheid dus niet constant.

Up to you... mijn keuze is: een stabiele verbinding de ganse dag. Download snelheid is niet mijn grootste bekommernis, gebruik internet namelijk niet voor het downloaden van grote bestanden. Upload dan weer wel in grotere mate omwille van home office.
Beste Eva,

zou u voor mij ook eens kunnen controleren op welke afstand ik van de ROP zit?

fb038947
Reputatie 2
Badge +1
Wil je nagaan of je op VDSL2 kan aangesloten worden, dan surf je naar www.belgacomtv.be en doe je de test.
HD beschikbaar = VDSL2 beschikbaar.
Nog even een telefoontje naar de klantendienst met de vraag tot omschakeling en je vraagt even naar de snelheid die je mag verwachten.

Eerlijk gezegd snap ik niet waarom iedereen maar wil weten hoe ver die van de ROP zit aangezien dit absoluut geen uitsluitsel geeft over je snelheidsprofiel. Belgacom plaatst je afhankelijk van de afstand en verzwakking (kan je zelf niet nagaan) op het best haalbare profiel voor u. De kabellengte ga jij of Belgacom (tenzij men ROPs bijplaatst) toch nooit kunnen aanpassen, verzwakking evenmin.

Kies je voor xDSL dan weet je (als je wat opzoekwerk doet) dat deze technolgie de eigenschap heeft dat de snelheid afhankelijk is van de afstand.
Kies je voor kabel dan speelt afstand geen rol, maar andere dingen weer wel...
Kan het ene niet, dan kies je dus het andere...
@ Frank, welk abonnement heb jij dan wel?

grtz.
Reputatie 7
Badge +1
Via volgende link kan je een Java programma'tje "launch" downloaden, een VDSL2 modem tool, waarmee je alles kunt aflezen.

http://hierzo.net/program/vdsl2/launch.jnlp
Reputatie 2
Badge +1
Daarbij meteen de bemerking dat deze tool berekende waarden geeft en geen werkelijke waarden.
Zo geeft de tool bv aan of je lijn het 30Mbit aankan, maar dat blijkt in werkelijkheid dikwijls niet mogelijk te zijn. Belgacom neemt oa ook de verzwakking mee in de 'beslissing' en iedereen op jouw lus dient goede lijnwaarden te hebben.
Reputatie 7
Badge +1
Ik leer hier wél uit dat mijn afstand tot het ROP (calculated distance) 239 m zou zijn.
Reputatie 6
Badge +3
@stijn: internet intense












































Internet Intense Belgacom
Downloadsnelheid (max) 1 30 Mbps
Uploadsnelheid (max) 1 4,5 Mbps
Inbegrepen volume onbeperkt2
Aantal beveiligde mailboxen 4 x 1 GB
Aantal pc's 4 pc's
Draadloze modem inbegrepen

Maandelijkse prijs € 56,73
@Frank ; nee geen rondje telenet - belgacom. Wat u zegt is niet correct ; voor mijn snelheid en formule nu bij telenet betaal ik 44 euro BTW incl !!! Vroeger voor mijn "slaaplijn" bij belgacom (intense + option bizz) 46,88 + 4,55 + 51,43 + btw = 62,23 euro !! Telenet 99 euro ? Vanwaar haalt u die cijfers ? Ik ga het dan hier bij laten, want op 11/2 is het hier gedaan met belgacom. Mijn punt is dat ik bijna 11 jaar betaald heb, en bijna niets in de plaats kreeg, ook niet tot op de dag van vandaag, met een intense abonnement. Gr

Hoe groot moet de signal/noise ratio eigenlijk zijn om aanspraak te kunnen maken op 30M? Ik had zowat alijd waardes van 22db en ben niet automatisch overgeschakeld eind vorig jaar. Nu de laatste weken merk ik dat deze waarde op 25,4db staat. Is dit nog steeds te weinig?

Groeten,

Kris.

Reageer