Beantwoord

ADSL2+ Verbinding Snelheid

  • 1 March 2016
  • 8 reacties
  • 433 Bekeken

Beste,

Momenteel is mijn internetabonnement: Internet Comfort.
Omdat ik vrij trage downloadsnelheden krijg (met 1x HD-Tv -> 300kB/sec - Zonder 1xHD-TV aansluiting -> 700kB/sec) vraag ik mij af of ik hierzelf iets aan zou kunnen doen.
Kan het zijn dat eventueel de aansluiting gewoon slecht / verouderd is, of is het misschien gewoon omdat de afstand naar onze woning te lang is / ...

Ik heb een B-Box 3 Sagem, en dit krijg ik qua resultaten uit de tool:
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate: 6 016 kbps
Upstream current bit rate: 509 kbps

Downstream max bit rate: 15 186 kbps
Upstream max bit rate: 1 205 kbps

Downstream attenuation: 30,0 dB
Upstream attenuation: 13,7 dB

Downstream noise margin: 23,1 dB
Upstream noise margin: 19,0 dB

Vectoring down: no
Vectoring up: no
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: unknown

DSL standard: ADSL2+
icon

Beste antwoord door Elsa 1 March 2016, 08:13

Bekijk origineel

8 reacties

Neen het is gewoon omdat je nog geen VDSL2 ter beschikking hebt.
Kontroleer eens of er al VDSL2 ter beschikking is : klik hier
als je daar geen hogere snelheden zie te voorschijn komen dan kan je nog niet migreren naar VDSL2 met de laagste snelheden van 12 Mps en hoogste tot 100Mbps
Anders eens contact opnemen met Prox om te vragen of er VDSL in de nabije toekomst voorzien is klik hier
Reputatie 2
Het eerste wat je zelf kan doen is de maximum haalbare snelheid (VDSL2 beschikbaarheid) opvragen via de link van Elsa.

Zelfs indien VDSL2 niet mogelijk is, valt uit je lijnwaarden af te leiden dat een hogere snelheid toch mogelijk is.
Je downstream max. bitrate geeft meer dan 15 Mbps aan. Als je signaal stabiel is, zou Proximus in dit geval jouw lijn op een 12 Mbps-profiel moeten zetten.

Met je huidig profiel ben ik bijna zeker dat jij gewoon naar SD TV zit te kijken.
Kan inderdaad moeilijk anders gezien zijn lijnsnelheid maar 6 is en je hebt al zeker 6 nodig voor HD !
Maar of ze 12 kunnen geven omdat het tool 45 uitleest is bijlange nog niet zeker.
Reputatie 2
Ik weet ook dat het HD-beeld alleen al 6,5 Mbps inneemt, vandaar mijn opmerking.

Met een downstream noise margin van 23,1 dB zit je veel te goed om slechts een 6 Mbps profiel te krijgen.
En zelfs mocht ik te positief zijn met een 12 Mbps ADSL2+-profiel, dan nog is er geen gevaar. Bij ADSL2+ onderhandelt de modem automatisch met de centrale naar de hoogst mogelijke stabiele snelheid. Mocht je profiel echt te hoog staan wordt de snelheid automatisch wat verlaagd, zodat je de nodige minimum downstream noise margin blijft behouden. Deze moet minimum 6 dB om geen onderbrekingen te hebben, meneer heeft met 23,1 dB dus (te)veel reserve.

Maar bon, wij zijn beiden geen technieker, en ik wil alleen advies geven om Willem's lijn te optimaliseren, zodat hij zich niet te snel laat afwimpelen door standaard antwoorden, want soms moet je wat moeite doen, maar laten we gewoon het antwoord afwachten. Voor hetzelfde geld heeft hij met VDSL2 de mogelijkheid tot een 100/20 Mbps-verbinding. 🙂
Technieker wel maar gene van Prox :-)))
Ik leidt dit gewoon af uit resultaten van vele anderen op een andere forums die ook zo'n hoge upload uitlezen en mooie DTM marge hebben en deze bijlange niet krijgen en daarom wilde ik aan TS ook duidelijk maken dat het niet abnormaal is, Je kan de onderhandeling met adsl2+ een beetje vergelijken met DLM en daar krijg je ook niet altijd de verhoging, hopelijk voor TS wel, en nog beter, is voor TS VDSL2 mogelijk aan hogere snelheden dan 12 Mbps want als hij te ver zit zal het ook niet meer zijn dan 12 Mbps. Ik wil TS geen valse hoop geven en hem zeker niet van zijn stoel doen vallen met 110/20 :-))))))
Oeps, foutje, inderdaad SD-TV idpv HD-TV.

En ik had al eens gekeken voor beschikbaarheid van VDSL2, niet mogelijk op onze lijn.
Zal waarschijnlijk ook niet echt snel komen in onze straat, het is meer "op den buiten".
Snelheidstest van Proximus zelf geeft Max.: 3,9 Mbps download - 497 Kbps upload.
Verbetering zal dus waarschijnlijk niet voor meteen zijn denk ik..
Reputatie 2
Snelheidstest van Proximus zelf geeft Max.: 3,9 Mbps download - 497 Kbps upload.
Verbetering zal dus waarschijnlijk niet voor meteen zijn denk ik..


Die snelheidstest klopt dan niet in jouw voordeel. Deze waarden zijn typisch voor een ADSL(1)-verbinding, Jij bezit een ADSL2+-verbinding.

Ik kan je natuurlijk geen succes garanderen, maar toch is het nuttig om met jouw lijnwaarden de technische dienst eens te contacteren en vragen of een 12 Mbps-profiel mogelijk zou zijn. Een nee heb je, een ja kan je krijgen.
Mocht er zelfs geen goodwill zijn om dit te onderzoeken, zou ik aanraden om je internet te downgraden naar Internet Start. De factuur zal 5 euro lichter worden, maar aan het internet zal je zeker niets merken, tenzij je over de 150GB/maand gaat.
Wat ik mij nu afvraag of je wel 100% op het resultaat van het sagemtool kan rekenen want op userbase.be/forum, waar de auteur zit van dit tool, heb ik toch al verschillende keren moeten lezen dat er soms verkeerde resultaten te voorschijn komen, enfin 't is maar dat je het weet ;-)
In ieder geval kan je het altijd vragen zoals Amazor aangeeft, ik zou het nog anders uitdrukken " een nee zal je krijgen maar na heel veel aandringen kan je misschien een jatje krijgen" :lol:
Nee, zeker doen WillemH

Reageer