Skip to main content
Nadat ik hierover contact heb gehad met de technische dienst van Belgacom en we geen stap verder zijn gekomen leek het me wel een goed idee on eens te horen of andere mensen ooit een gelijkaardig probleem gehad hebben.

De situatie:

Ik heb een skynet adsl2+ lijn maar ik gebruik hiervoor geen modem van belgacom maar een dlink dsl-321B. Tot vorige maandag werkte dit perfect. Maar op maandagmiddag 4 september was de sync plotseling weg... Ik dacht natuurlijk eerst aan een defecte modem en heb deze dan ook vervangen door een nieuw exemplaar maar die krijgt ook geen sync.

Van een vriend heb ik een bbox geleend en die kreeg onmiddelijk een connectie. Natuurlijk heb ik de instellingen in alle modems 10 keer nagekeken en heb ik ook naar belgacom gebeld om te horen of er eventueel problemen zijn met de lijn. Alles is echter perfect in orde volgens hen. Toch krijg ik momenteel uitsluitend sync met de geleende bbox en gebeurd dit niet met verschillende andere adsl2+ modems ( dlink, trust, philips ) die dus vorige week nog perfect werkten.

Wat is hier aan de hand ? Laat belgacom geen 'niet belgacom' apparatuur meer toe plotseling ?( technische dienst zegt van niet) Heb ik toevallig net getest met 3 defecte adsl2+ modems ? ( hoewel eentje daarvan vers uit de winkel , dus lijkt me zeer sterk ) .

Iemand een idee ?

Hier iig de status info die de bbox die wel kan syncen geeft . Waarom lukt dit niet met de andere adsl2 modems ? lijn lijkt prima in orde...

Line Status --- SHOWTIME

Line Type --- Interleaved Path

Trained Mode Automatic G.992.5 (ADSL2+)

Data Rate:

Stream Type Actual Data Rate

Up Stream 511 (Kbps.)

Down Stream 11996 (Kbps.)

[Go Top]

Operation Data / Defect Indication:

Operation Data Upstream Downstream

Noise Margin 27 dB 17 dB

Attenuation 7 dB 13 dB

Is het de sync of de PPoE verbinding zelf?

Er is geen sync. Zowel een d-link, trust als een philips adsl2+ modem geven aan dat de lijn 'down' is. De bbox synced zonder probeem met dezelfde instellingen.

straf...

Ik weet het. Het is echt een mysterie voor me, ik zou toch graag mijn eigen modem blijven gebruiken en niet gedwongen worden om zo'n bbox te gaan halen terwijl er geen enkele reden voor zou moeten zijn...

Voor alle duidelijkheid om deze vraag voor te zijn : Dit is geen vdsl lijn en ik ben ook niet op vdsl overgezet ( dat is hier nl niet eens beschikbaar )

Beste Redco,

De modem die u wenst te gebruiken is volledig uw keuze, zolang hij compatible is, hoort het ook te werken.

Dit wil zeggen dat u op al deze modems ( indien ze niet defect zijn ) sync zou moeten krijgen of op geen enkele.

Het is een vreemde storing.

Het is mogelijk een gratis Bbox2 te huren in een belgacom boetiek (Enkel verplicht deze terug in te leveren als je Belgacom verlaat).

Voor uw privérouters, kan ik niet direct een oplossing bieden. Mogelijk is het best de testmodems klaar te zetten, en de technische dienst te contacteren op het nummer 0800/22700 om een afspraak met een technieker vast te leggen.

Mvg,

Eva van Belgacom

Bedankt voor het antwoord Eva.

Ik heb nog wat testen gedaan en de resultaten blijven hetzelfde, jij bent ook al de derde belgacom vertegenwoordiger die bevestigt dat het eigenlijk gewoon zou moeten werken dus erg vreemd idd.

Er gaat dus denk ik niets anders opzitten dan een bbox te gaan huren en ondertussen verder onderzoeken...

Reageer