ADSL - VDSL2

  • 3 October 2011
  • 12 reacties
  • 1263 Bekeken

Graag had ik een duidelijk antwoord op volgende vragen:

1) Wanneer ik het Belgacom TV + Internet Comfort Pack bestel, en in mijn buurt is het mogelijk om een VDSL2-lijn te hebben, krijg ik die dan meteen, of wordt er standaard een ADSL-lijn geïnstalleerd?

2) Is de omschakeling naar VDSL2 gratis? Betekent dat ik dan ook niets betaal voor de technieker die langskomt om de aanpassing uit te voeren?

3) Klopt het dat op termijn alle ADSL-lijnen worden vervangen door VDSL2-lijnen, en klanten dus ook geduldig kunnen wachten tot dit wordt doorgevoerd?

12 reacties

We hebben slechts recentelijk onze aansluiting bij Belgacom ondertekend en meteen ADSL gekregen, terwijl in onze buurt VDSL2 mogelijk is. Ik vroeg me af of we niet van in den beginne VDSL2 hadden moeten krijgen. Aangezien voor VDSL2 ook een andere splitter / kabel nodig is, neem ik aan dat het niet slechts een druk op de knop in Belgacom Headquarters betreft? Is de technieker die langskomt om deze gratis overschakeling uit te voeren, ook gratis?
1) normaal wordt de hoogst mogelijk technologie aangesloten op moment van bestelling

2) voor bestaande klanten? veranderen van technologie kost normaal €50. uitzonderlijk is dit tot 6/11 gratis

3) dat is de bedoeling, maar er zullen altijd wel afgelegen plaatsen zijn waar vdsl2 nooit beschikbaar zal zijn

eerlijk gezegd zie ik het nut van dit topic niet goed in, want dit alles staat reeds in uw vorig topic, nl VDSL-aansluitingskost voor nieuwe klant?

mvg
Even zeggen dat ik de snelle reacties enorm apprecieer.

De test had ik al eens gedaan: HD is beschikbaar, 3 tv's kunnen aangesloten worden, waarvan 2 in HD. We hebben inderdaad een B-Box2 gekregen, ik weet niet precies hoe ik weet of ik al dan niet een VDSL2-filter en -splitter heb. Ik ben nogal een leek op technisch gebied, dus wellicht is de (betaalde) plaatsing ervan door een technieker een beter idee? (of misschien kan iemand me op weg helpen adhv beide foto's in bijlage)

(Bij een snelheidstest haal ik nooit 25Mbit, amper 7Mbit zelfs, of komt dit doordat we nog op ADSL zitten?)
u zal momenteel nog op adsl2 zitten. maar u spreekt van 25mbit? u heeft echter comfort, dus u zal niet meer mogen verwachten dan 15mbit

normaal komt er geen technieker aan huis bij de vdsl2 activatie, in sommige gevallen kan dit nodig zijn - in dat geval zal hij zelf de ntp2007 plaatsen

maar moeilijk is het niet, gewoon even de info die bij de modem zit goed doornemen, normaal zit alle materiaal dat je nodig hebt in die doos, ofwel kijken op de site van ricy. het wordt iets ingewikkelder als je veel binnenbekabeling hebt (verschillende aansluitpunten), zie ook nog de installatiegids ntp2007http://support.nl.belgacom.be/euf/assets/pdf/install-fixed-line-ntp2007.pdf" rel="nofollow

mvg
Als het je moest interesseren om het zelf te doen dan vind je meer op mijn blog zie=>http://bgctv.skynetblogs.be/#vdsl2splitterbeschrijving
Ook interessant http://support.nl.belgacom.be/euf/assets/pdf/install-fixed-line-ntp2007.pdf" target="_blank

xenne had deze link ook al aangehaald zie ik.

@klaasvdm, uw quote"Even zeggen dat ik de snelle reacties enorm apprecieer."

Ja als ik al die antwoorden goed bekijk is het precies gelijk kat en hond !Lachen Lachen Lachen
Ik raakte wat gefrustreerd door de onduidelijkheid, dus ben ik eens verhaal gaan halen bij de Belgacom winkel. Jullie verhalen werden bevestigd.

1) Als in je buurt VDSL2 mogelijk is, dan moet dit geïnstalleerd worden. Indien de technieker dat niet gedaan heeft, moet dit kosteloos in orde worden gebracht.

2) De online HD-in-je-buurt test is niet helemaal accuraat, mogelijks zit ik persoonlijk net op de rand van het bereik, en is VDSL2 (ondank positieve test) toch niet mogelijk.

Ik heb een installatiekitje meegekregen (moest normaal ook bij installatie geleverd worden) maar wacht eerst het antwoord van de technische dienst af.


Xenne, ik heb me vergist van internet pack. Ik heb wel degelijk Favorite, dus ik zou 25Mbit moeten halen, maar is dat dan met de VDSL2-lijn? En dus normaal dat we nu een lagere snelheid halen wegens ADSL-lijn...
Inderdaad je snelheid is lager omdat je nog op ADSL zit namelijk ADSL2+.
Als je eens surft naar de webinterface http://192.168.1.1 dan zal je daar wel ergens zien of je op ADSL zit.

Je kan mss eens posten wat je daar ziet => http://192.168.1.1
oké klaasvdm, dank voor de verduidelijking... hopelijk is de beschikbaarheidstest correct en is vdsl2 beschikbaar, anders zou je beter internet downgraden naar comfort aangezien je met adsl2 nooit de favorite specificaties kan halen. een downgrade kost wel €6,20

hopelijk tot op vdsl2

mvg
Beste klaasvdm,

Alle antwoorden zijn al gegeven, ik wou gewoon even laten weten dat wij normaal gezien iedereen op VDSL2 zetten indien dit mogelijk is. Het is inderdaad de bedoeling om iedereen op VDSL2 aan te sluiten. Als u een omschakeling naar VDSL2 vraagt nu zullen wij deze aanpassing kosteloos doen.

Excuses voor dit ongemak, bedankt aan de andere forum gebruikers voor hun duidelijke en snelle antwoorden.

MVG,

Eva van Belgacom
Reputatie 5
Badge +1
Beste klaasvdm,
.........
ik wou gewoon even laten weten dat wij normaal gezien iedereen op VDSL2 zetten indien dit mogelijk is. Het is inderdaad de bedoeling om iedereen op VDSL2 aan te sluiten.

........

MVG,

Eva van Belgacom


Beste Eva,

het is straks 5 jaar geleden dat u deze woorden uitsprak.. Wij wachten nog steeds op de mogelijkheid om naar VDSL2 om te schakelen, wanneer zullen uw beloftes waargemaakt worden?
Eva, zal niet meer antwoorden het is nu "het Proximus Team" geworden

Is is een nieuwe gebruiker aangemaakt met de naam "Het Proximus Team"
Het Proximus Team
Hier mogen de mensen hun privébericht naar toe sturen met hun lijn- of klantnummer.

Reageer