Hoi,
dit weekend heeft mijn adsl verbinding het begeven en belde ik naar de storingen. ze zeiden me daar dat het niet aan de modem lag maar aan de poort in de kast. dus technieker... ik vroeg of dan ook ineens naar vdsl2 kan gegaan worden. aan de telefoon was dit geen probleem.
nu is de technieker geweest. hij zei me dat dit overschakelen niet vanzelfsprekend was.
na enkele telfoontjes van hem, ging het dus wel.
blijkbaar zei hij me dat hij het wel zelf moest aansluiten dus ik kon het niet zelf doen (kosten?) de modem betalen heeft hij ook laten vallen en ook zijn uren...
ik dacht dat de overschakkeling gratis was (50 euro administratie kosten).
nu is er ok aan mijn snelheid nog niets gewijzigd... kan dit een nagekeken worden.
en kan iemand de kosten uitleggen? want waarschijnlijk komen die mee op de afrekening van mijn internet (verrassing :-)
login fa206935
Mvg
Mobi
Bladzijde 1 / 1
heb je ondertussen de nieuwe modem al? BBOX2?
Surf eens naar 192.168.1.1 en copy/paste 'advanced settinng - statistics' hier eens.
Je kan zelf kijken of je nog op ADSL zit of reeds op VDSL (VDSL statistics of ADSL statistics)
50 euro activatiekost klopt idd.
Surf eens naar 192.168.1.1 en copy/paste 'advanced settinng - statistics' hier eens.
Je kan zelf kijken of je nog op ADSL zit of reeds op VDSL (VDSL statistics of ADSL statistics)
50 euro activatiekost klopt idd.
jaja zeker op vdsl
syncronisatie tegen 30000 kbps
syncronisatie tegen 30000 kbps
Hoe heb je de huidige snelheid gemeten? Post je lijn statistics eens zoals hierboven uitgelegd. Op die manier kunnen we verder nagaan waar het probleem zich eventueel situeert.
VDSL statistics
gemeten op speedtest.net verschillende server.
ook met http://vubnet.vub.ac.be/speedtest.html
alles rond de 2,80Mb/s
VDSL Version | Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47 |
VDSL line status | SHOWTIME |
Downstream Training Margin | : 28.6 dB |
Downstream line rate | 30064 kbps |
Upstream line rate | 6048 kbps |
TX total power | -26.2 dbm |
Downstream delay | 7.6 ms |
Upstream delay | 5.4 ms |
gemeten op speedtest.net verschillende server.
ook met http://vubnet.vub.ac.be/speedtest.html
alles rond de 2,80Mb/s
Je zit idd op een 30/6 profiel... vreemd!
Bel eens met 0800 22 700... bereikbaar elke dag tot 22u
Bel eens met 0800 22 700... bereikbaar elke dag tot 22u
Draadloos?
JA
maar altijd wel goede verbinding geweest.
zal straks eens kabel proberen
en als het dat moest zijn welke instellingen passen dit aan?
maar altijd wel goede verbinding geweest.
zal straks eens kabel proberen
en als het dat moest zijn welke instellingen passen dit aan?
Draadloze verbinding had ik idd niet aan gedacht om dit na te vragen...
Test idd eens met kabel en met digitale TV decoders AF staan en zie dan je resultaten.
Als die resultaten beter zijn, dan kan je eens proberen je Wifi kanaal aan te passen in de bbox2... maar of dat een serieuze boost gaat geven? Geen idee..
Test idd eens met kabel en met digitale TV decoders AF staan en zie dan je resultaten.
Als die resultaten beter zijn, dan kan je eens proberen je Wifi kanaal aan te passen in de bbox2... maar of dat een serieuze boost gaat geven? Geen idee..
Dit kan wel degelijk een verschil zijn maar om nu te zeggen dat immens veel gaat zijn is ook overdreven.
Maar als je op een vdsl profiel zit dan is 2,8 wel zeer zeer weinig.
Maar als je op een vdsl profiel zit dan is 2,8 wel zeer zeer weinig.
Beste Mobi,
Ik heb uw lijn kunnen nameten maar ik vind geen problemen met de snelheid terug. U kan eens proberen de modem en pc via kabel te verbinden, en dan opnieuw de snelheid te meten om uit te sluiten dat het aan de draadloze verbinding ligt.
Vriendelijke groet,
Eva
Ik heb uw lijn kunnen nameten maar ik vind geen problemen met de snelheid terug. U kan eens proberen de modem en pc via kabel te verbinden, en dan opnieuw de snelheid te meten om uit te sluiten dat het aan de draadloze verbinding ligt.
Vriendelijke groet,
Eva
Uw internetsnelheid meten over een draadloze verbinding is zoals de maximale snelheid van uw auto testen in het centrum van Brussel om 16h30.
Om dat goed te doen heb je een Duitse Autobahn nodig om 3h 's nachts ;)
En zoals mansho zegt, uw tv decoder afzetten (dat ik daar niet aan gedacht heb)
Om dat goed te doen heb je een Duitse Autobahn nodig om 3h 's nachts ;)
En zoals mansho zegt, uw tv decoder afzetten (dat ik daar niet aan gedacht heb)
Ha Wouter... ieder op zijn beurt he :)
technieker weer langsgeweest alles was normaal hier thuis.
testjes
- met zijn laptop (draadloos en met kabel)
- test modem
- nieuwe vdsl2 poort in de kast op straat
geen van deze loste het op, altijd goede sync, dus gingen ze verder zoeken.
in de namiddag belde de technieker mij om te zeggen dat het probleem nu opgelost is.
de 'specialisten' zoals hij zelf zei hebben ontdenkt dat mijn lijn op "budget" stond ipv "favorite".
dus weer nen dag conge voor niks waar ik aan kan doen. (hoe komt dat ze dat niet zien na 1 telefoontje?)
das al opgelost....
maar nu de grote problemen nog....
ik heb gemerkt dat in mijn nog niet gefactureerde kosten nu een hele boel dingen staan waar ik dus niet wil voor betalen.
1 - instalaties 40€ (vdsl2 was dat niet verniet)
2 - hersteling 99€ (bbox2 was die ook niet verniet?)
3 - diverse 50€ (verplaatsingskosten? da was ni afgeproken e)
Niemand heeft hier gesproken dat een overschakkeling naar vdsl2 189 euro ging kosten. ik wist enkel van (50 euro administratieve kosten als je geen tv neemt)
Iemand die dit kan oplossen???
Mobi
testjes
- met zijn laptop (draadloos en met kabel)
- test modem
- nieuwe vdsl2 poort in de kast op straat
geen van deze loste het op, altijd goede sync, dus gingen ze verder zoeken.
in de namiddag belde de technieker mij om te zeggen dat het probleem nu opgelost is.
de 'specialisten' zoals hij zelf zei hebben ontdenkt dat mijn lijn op "budget" stond ipv "favorite".
dus weer nen dag conge voor niks waar ik aan kan doen. (hoe komt dat ze dat niet zien na 1 telefoontje?)
das al opgelost....
maar nu de grote problemen nog....
ik heb gemerkt dat in mijn nog niet gefactureerde kosten nu een hele boel dingen staan waar ik dus niet wil voor betalen.
1 - instalaties 40€ (vdsl2 was dat niet verniet)
2 - hersteling 99€ (bbox2 was die ook niet verniet?)
3 - diverse 50€ (verplaatsingskosten? da was ni afgeproken e)
Niemand heeft hier gesproken dat een overschakkeling naar vdsl2 189 euro ging kosten. ik wist enkel van (50 euro administratieve kosten als je geen tv neemt)
Iemand die dit kan oplossen???
Mobi
Normaal gesproken enkel 50 euro activatiekost, en bbox2 voor niets. Was er een probleem met de binneninstallatie waardoor er herstellingskosten zijn aangerekend?
Ben je zeker dat die verder op je factuur niet zijn afgetrokken? Is het je werkelijke factuur of de voorlopige op e-services ?
Bel eens met de klantendienst op 0800 22800 en vraag om uitleg.
Ben je zeker dat die verder op je factuur niet zijn afgetrokken? Is het je werkelijke factuur of de voorlopige op e-services ?
Bel eens met de klantendienst op 0800 22800 en vraag om uitleg.
Binneninstalatie was geen probleem.
ik heb dus enkel van de technieker een bbox2 gekregen om dat mijne ni op vdsl2 ging.
het is de voolopige factuur op de eservices
ik heb dus enkel van de technieker een bbox2 gekregen om dat mijne ni op vdsl2 ging.
het is de voolopige factuur op de eservices
Dan best nog even afwachten... voorlopige factuur houdt namelijk GEEN rekening met promoties, kortingen etc...
Indien niet opgelost met je definitieve factuur, even contact opnemen met de klantendienst. Mijn ervaring is dat dit zonder problemen wordt gecrediteerd indien gegrond.
Indien niet opgelost met je definitieve factuur, even contact opnemen met de klantendienst. Mijn ervaring is dat dit zonder problemen wordt gecrediteerd indien gegrond.
Heb ook vastgesteld dat de voorlopige factuur soms kosten bevat die op de definitieve factuur terug afgetrokken worden (resultaat van contact met hulplijn).
Ik had het volgende voor. verleden jaar had ik nog een ADSL verbinding met een eigen modem van linksys. Toen die alsmaar trager werd stelde men mij voor op ADSL2 over ter schakelen. Ik kreeg in de B-winkel een B-box gratis en men kwam bij mij thuis een nieuwe contactdoos plaatsen e in mijn voortuin de leiding openschuppen om een nieuwe verbinding te maken.Toen ik s'anderendaags probeerde een verbinding te krijgen, scheen dit niet te werken. Na contact met de technische dienst bleek dat mijn lijn niet op ADSL2 maar op VDSL2 was overgezet. Maar hiervoor werkte mijn B-Box dus niet. Mocht dan die B-box voor een B-box2 gaan omruilen in de B-winkel, waarna alles perfect werkte. Kosten 30,- € voor het aansluitpunt (graafwerk) De kosten voor het omzetten van de DSL-lijn (49.9 €) en voor de optie 'Speed' (49,90 €) werden aangerekend en terug afgetrokken als promotie.
Als tevreden klant ben ik danin september 2009 met BelgacomTV begonnen.
De B-box2 had ik al; en de HD-decoder kreeg ik gratis mee, 2 HD-Ruckus (zender + ontvanger) draadloze ethernet connectoren moest ik betalen (logisch). Installatie was een fluitje van een cent, en het werkte nog ook.
Ik had het volgende voor. verleden jaar had ik nog een ADSL verbinding met een eigen modem van linksys. Toen die alsmaar trager werd stelde men mij voor op ADSL2 over ter schakelen. Ik kreeg in de B-winkel een B-box gratis en men kwam bij mij thuis een nieuwe contactdoos plaatsen e in mijn voortuin de leiding openschuppen om een nieuwe verbinding te maken.Toen ik s'anderendaags probeerde een verbinding te krijgen, scheen dit niet te werken. Na contact met de technische dienst bleek dat mijn lijn niet op ADSL2 maar op VDSL2 was overgezet. Maar hiervoor werkte mijn B-Box dus niet. Mocht dan die B-box voor een B-box2 gaan omruilen in de B-winkel, waarna alles perfect werkte. Kosten 30,- € voor het aansluitpunt (graafwerk) De kosten voor het omzetten van de DSL-lijn (49.9 €) en voor de optie 'Speed' (49,90 €) werden aangerekend en terug afgetrokken als promotie.
Als tevreden klant ben ik danin september 2009 met BelgacomTV begonnen.
De B-box2 had ik al; en de HD-decoder kreeg ik gratis mee, 2 HD-Ruckus (zender + ontvanger) draadloze ethernet connectoren moest ik betalen (logisch). Installatie was een fluitje van een cent, en het werkte nog ook.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.