Activering VDSL2: waar, wanneer, kostprijs, ... ?

  • 28 September 2011
  • 10 reacties
  • 2601 Bekeken

Beste,

Graag zou ik VDSL2 activeren voor mijn lijn. Ik had echter graag nog enkele dingen vernomen zoals:

- Kostprijs van de activate

- Tijdsduur tot de eigenlijke activatie

- Bijkomende benodigdheden voor de activatie (nieuwe lijnen in huis? VDSL2 modem is al in orde.)

- Kostprijs van deze eventuele bijkomende benodigdheden ?

- Andere ?

Bedankt ;)

10 reacties

Je bent al op de hoogte dat VDSL2 beschikbaar is bij u ? anders eerst even navragen bij klantendienst 0800 22 800 of zelf eens testen via http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv

Als vdsl2 beschikbaar is dan gewoon migratie naar VDSL2 aanvragen (ik veronderstel dat je nu op ADSL zit)

De migratie is nog altijd gratis zelf de B-box2 is gratis maar aangezien je blijkbaar er al één hebt speelt dit voor u geen rol.

De Full rate splitter zit normaal bij de bbox2 dus die zal je ook al hebben waarschijnlijk
voor foto van splitter zie op mijn blog => http://bgctv.skynetblogs.be/#bgcintrontp2007aansluiting

Tussen de aanvraag en de uitvoering kan er wel tot 14 dagen duren maar ondertussen kan je verder op ADSL.
Je wordt schriftelijk verwittigd wanneer de overschakeling zal gebeuren.
Beste Skyeam,

De info van ricy is volledig en correct. Op het moment dat u bij de klantendienst op het gratis nr. 080022800 of in een Belgacom Center uw aanvraag doet, krijgt u de activatiedatum medegedeeld.

Met vriendelijke groeten,

Eva
Beste,

Ik heb de klantendienst op het nummer 080022800 gebeld. Daar kreeg ik te horen dat de overschakeling 50 euro kost, terwijl hier op het forum gezegd werd (en bevestigd door een belgacom medewerker) dat de migratie en de modem gratis is.

Ik ben momenteel wat verward in verband met welke informatie correct is. Is het mogelijk om een verwijzing te krijgen naar een pagina waar dit op uitgelegd staat ?
Ik heb dit gemeld, kreeg te horen dat dit een tijdelijke actie was. :S Verder kan ik nergens iets officieel terugvinden ivm deze gratis migratie. Ik kan toch moeilijk zeggen: 'Maar op het forum is er gepost geweest dat..' als hoofdargument ?
geachte

gelieve door te verwijzen naar onderstaande post van Eva van Belgacom:



en volgens muiske was het nog gratis tot 6/11

mvg
Post het aan EVA van Belgacom dat ze u gezged hebben dat je 50 euro zou moeten betalen voor de migratie en dan zal het wel in orde komen.
ik zie trouwens dat Eva in een andere topic vandaag nog bevestigde dat het gratis is:




mvg
Badge
Beste

de omvormingskost naar VDSL2 is tijdelijk en sedert 16/08 tem 06/11 gratis. Hierin vervat zit de VDSL2 modem en het nieuwe aansluitpunt en splitter. Indien van toepassing is ook de activatiekost van een nieuw product, bv Tv, momenteel gratis . Een eventuele installatiekost door een Belgacom technieker daarentegen is betalend en kost afhankelijk v d uit te voeren taken 59 of 99 euro.

muisje
Ik heb de voorwaarden doorpluist, ze geven allemaal de klantendienst gelijk.


1Maximale snelheden: de aangekondigde snelheden hangen onder meer af van de afstand tussen het aansluitpunt en de centrale, de informatica-installatie en de binnenbekabeling.Om de maximale down- en uploadsnelheden te bereiken moet de klant beschikken over een VDSL-aansluiting (activeringskost: € 50 als deze technologie beschikbaar is).



Aanbod geldig van 16/08/2011 tot en met 06/11/2011 voor elk nieuw abonnement op Internet Start met of zonder vaste Belgacom-lijn (€ 38,15/maand voor klanten met een vaste lijn (€ 19 voor een Classic-lijn + € 19,15 Internet Start) en € 24,95/maand voor klanten zonder vaste lijn), Internet Comfort (€ 32,92/maand), Favorite (€ 43,46/maand) of Intense (€ 56,73/maand) van minstens twaalf maanden. Dit aanbod geldt niet voor bestaande Belgacom Internet-klanten.
Het aanbod is niet cumuleerbaar met andere internetpromoties. Het aanbod is ook niet cumuleerbaar met de Belgacom Packs.

Gratis:
1- installatie door een technicus van Belgacom (Standard Installation: € 99 of Advanced Installation: € 149). Als de klant voor een draadloze installatie opteert, dient hij de draadloze apparatuur (Ruckus of ethernetadapter via het elektriciteitsnet) te betalen. De eventuele werken voor het aansluiten van de woning van de klant op het openbare netwerk (sleuven en buitenbekabeling) zijn eveneens te betalen.
2- Connection Kit (omvat de activeringskosten en, in voorkomend geval, terbeschikkingstelling van de draadloze modem voor de volledige duur van het contract, plus de bekabeling) ter waarde van € 50.


Source: http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/product.jsp?dcrName=hbs_adsl_res_go&detailPage=inter_fav_genco


Toch een bericht gestuurd naar Eva, omdat er zoveel eensgezindheid is op dit forum over de onjuistheid van deze voorwaarden. Hopelijk morgen uitstluitsel. Bedankt iedereen!
Dag allemaal,

Muisje heeft gelijk, deze actie loopt vanaf 16/08/2011 tot en met 6/11/2011.


Met vriendelijke groeten,

Eva

Reageer