activering HD-ontvangst

  • 29 March 2012
  • 12 reacties
  • 786 Bekeken

Na het volgen van meerdere instructies van de klantenondersteuning kan ik nog altijd geen HD-zenders ontvangen op mijn decoder.

Ik heb:

  • een decoder met hdmi aansluiting
  • een b-box 2
Als ik de HD-functie wil activeren via mijn decoder zegt hij: 'de activatie van hd is niet mogelijk door een gebrek aan capaciteit'

Kan iemand me hierin helpen?

12 reacties

Het hangt af van welk profiel je hebt en dit bepaalt of HD mogelijk is.

surf een naar http://192.168.1.1 en kijk daar eens wat je daar als

downstream line rate en upstream line rate ziet staan?


Elsa
bedankt voor de snelle reactie

Ik vind dit als up- en downstream rate;


















Downstream line rate 7040 kbps
Upstream line rate 509 kbps

Anita


Ja dat gaat natuurlijk niet want je hebt maar 7000 kbps en je HD stream heeft ongeveer 6500 kbps nodig en dan heb nog de nodige kbps nodig voor het internet !!

Dus alleen SD is mogelijk bij u.


Je zit te ver van de bgc glasvezelkast op straat (meer dan een 1km)


Elsa
dan sta je vermoedelijk nog op adsl2 en is het normaal dat je geen hd hebt,

anders sta je op een repair vdsl2 profiel

zie je daar ergens staan "VDSL line status" of is er spake van adsl

mvg
Er is sprake van ADSL,

is hier nog iets aan te doen of ...

mvg,

Anita
misschien

je kan kijken of vdsl2 beschikbaar is, je kan via de belgacom tv beschikbaarheidstest zien
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv" rel="nofollow


als deze test zegt dat je HD tv kan krijgen, dan is ook vdsl2 internet mogelijk en kan je de overschakeling gratis aanvragen via de klantendienst of in belgacom center.

indien vdsl2 nog niet beschikbaar is zal je voorlopig geen hd kunnen kijken

hopelijk tot op vdsl2

mvg
Dus als ik het goed begrijp moet HD beschikbaar zijn in mijn regio.
Vorige week hebben we nog een brochure gekregen waar in stond dat wij (eindelijk) ook HD konden kijken.

Het enige wat ik moet doen is dus bellen naar de klantendienst en van ADSL overschakelen naar VDSL2?

mvg,

Anita
beste

dat is correct. indien het inderdaad beschikbaar is kan je het aanvragen en zal je een activatiedatum krijgen.

eens je efffectief op vdsl2 staat za je internet sneller vooruit gaan en zal je hd kunnen kijken

hopelijk tot dan

mvg
Heel erg bedankt voor de info xenne,
ik zal zo bellen naar de klantendienst en dan maar hopen dat we niet lang meer moeten wachten op de overschakeling

mvg

Anita
tussen aanvraag en activatie zit meestal een dag of 10-14. er komt een technieker aan te pas, deze komt echter normaal niet aan huis

een gratis bbox2 is vereist, maar deze heb je blijkbaar al.... wel heb je mogelijks nog wat andere toebehoren & handleiding nodig om de installatie correct uit te voeren.

mvg
  • Hier vind je ook nog veel info op ricy's pagina :
http://bgctv.skynetblogs.be/#haalbaresnelheid

  • omtrent gratis migratie naar VDSL2 :
http://bgctv.skynetblogs.be/#migratie2vdsl2

  • omtrent de aansluiting van de bbox op de bgc intro aansluitdoos en vdsl filter die bij de bbox2 bij insteekt:
http://bgctv.skynetblogs.be/#vdsl2splitterbeschrijving

Elsa
Ik heb eens gebeld naar de klantenondersteuning en blijkbaar heb ik al een aanvraag ingediend.

Op 6 april kan ik dan eindelijk genieten van deze voordelen.

Bedankt voor jullie hulp!

Mvg,

Anita

Reageer