Activeren SIMkaart


  • Rising star
  • 12 reacties
Woensdagmorgen kreeg ik de nieuwe Belgacom Internet Overal simkaart in de bus.

Rond 12u 's middags heb ik dan een aanvraag voor activatie gedaan volgens de aanwijzigingen die op de bijhorende brief stonden.

Via de telefoon zeiden ze me dat de kaart 'binnen enkele uren' zou geactiveerd worden.

We zijn nu 2 DAGEN later en de simkaart is blijkbaar nog altijd niet geactiveerd.

Op mijn GSM (Samsung Galaxy Mini) krijg ik nog steeds de melding : 'enkel noodoproepen'.

Ik heb de GSM nochtans al enkele keren uitgezet en opnieuw opgestart : geen resultaat.

10 reacties

Hier net hetzelfde met een iPad. Gisteren morgen rond 07u30 geactiveerd. Vandaag nog steeds geen verbinding.
Ze zijn ons toch (als trouwe Belgacomklant) toch niet vergeten zeker ????

Op mijn GSM (Samsung Galaxy Mini) krijg ik nog steeds de melding : 'enkel noodoproepen'.


Je bedoelt een data-only sim kaart waarschijnlijk en ik vraag mij af of dit niet normaal is als zo'n kaart in een gsm steekt ?
ik heb er geen ervaring mee maar er we zullen de forum medewerkers met meer ervaring hun antwoord moeten afwachten.


Groetjes,

Elsa

PS: in verband met lang wachten op activering, dat heb ik hier op het forum al dikwijls gelezen, ze hebben blijkbaar serieuze achterstand met alles en nog wat bij belgacom!!!!

't is daar blijkkbaar druk druk druk
Ik heb een pack met mobiele telefoon inbegrepen.

Het betreft een simkaart 'groot model', dus speciaal om in je gsm te stoppen.

Dus zal het wel géén data-only kaart zijn.
Badge
beste jvh

Woensdagmorgen kreeg ik de nieuwe Belgacom Internet Overal simkaart in de bus.

dwz een data only voor gebruik in laptop of tablet al dan niet met een USB-stick en NIET voor uw GSM tst

muisje
Badge
Ik heb woensdag ook mijn sim-kaart gekregen (enfin, ik heb er twee gekregen: een gewone en een micro-sim). Ik heb de kaart die ik kon gebruiken (de gewone) via het automatisch systeem (0800 nummer) geactiveerd. Daar kreeg ik te horen: 'binnen enkele uren actief', maar bijna direct daarna kreeg ik op mijn gsm (waar voor alle duidelijkheid al jaren een BASE simkaart in zit) een bericht van Belgacom: daarin stond de volgende tekst:

Belgacom-info: u hebt onlangs uw nieuwe simkaart voor Internet Overal ontvangen. Na activering op 080099629 zal de kaart vanaf 28/5 bruikbaar zijn.


Dus, niet enkele uren, maar wel een week. Nu, dat maakt eigenlijk niet uit: het is duidelijke info, en ik zal dus wachten tot 28/5. Ik vermoed dat dit voor alle activaties via dat 0800-nummer geldt, maar dat niet iedereen die sms krijgt.
Dat is een klacht die hier frequent voorkomt mss nog een een privé bericht sturen naar Eva van Belgacom met een link naar je post hier:

Een privé bericht naar Eva van BGC dat kan je door HIER te klikken
en zoveel mogelijk klantgegevens (naam, klantnr., tel.nr., e-services
login, e-mailadres, gsmnr.) door te spelen.

groetjes,

Elsa
als je een data only sim in gsm steekt gaat die ook verbinden met het netwerk hoor, je zal er alleen niet mee kunnen bellen. maar je zou deze kunnen gebruiken om te surfen op een smartphone, maar da's niet handig... een phone waar je enkel op kan surfen en niet kan op bellen :p

met mijn kaartje dat ik ontving was ook een probleem... deze connecteerde wel met proximus, maar kon er niet mee surfen.... dan paar keer naar klantendienst gebeld en toen ik de juiste man aan de lijn kreeg heeft die het gefixt, 5min later kon ik op internet....

mvg
Badge
De automatische activatie werkt dus wel degelijk: woensdagavond het 0800 nummer gebeld en sinds vanmorgen (zondag, dus eigenlijk nog geen 4 dagen later) kan ik mobiel surfen. Je moet dus gewoon wat geduld hebben, hoewel het nog een dag eerder is dan er in de SMS (zie mijn vorige reactie) gemeld werd.

Ik heb de activering toevallig opgemerkt bij het raadplegen van de e-services: in het 'lopend verbruik' kon ik naast vaste telefonie opeens een gsm-nummer kiezen. Mijn frank viel meteen en inderdaad, dit blijkt het gsm-nummer te zijn dat aan mijn sim-kaart gekoppeld werd.

Ik heb de nieuwe simkaart zelfs nog niet gekregen ! We zijn nu twee weken verder, er was nochtans beloofd dat de week na het verzenden van de verkeerde simkaart een nieuwe zou gestuurd worden...

Reageer