Activatie van Mobile Internet Overal : mijn ervaringen

  • 26 April 2012
  • 40 reacties
  • 2858 Bekeken

Op 16/04 bestelde ik, zoals waarschijnlijk heel veel mensen, een simkaart voor gratis internetconnectie. Ik heb al een pakket Internet + TV + vaste telefoon. Ik duidde maandag 23/04 aan als activatie datum, dat was de vroegste datum die ik kon selecteren.

Op woensdag 18/04 kreeg ik mijn sim-kaart al aan met in de begeleidende brief al de instructies hoe ik via een 0800 nr. de kaart moest activeren. Dat heb ik toen toch maar als eens gedaan, maar zonder succes natuurlijk. Maandag 23/04 heb ik uiteraard opnieuw naar dat 0800 nr gebeld.

Maandag 23/04 rond de middag belde ik naar de klantendienst om te melden dat mijn kaart nog niet geactiveerd was. Men zei mij dat die nog in de loop van die dag zou geactiveerd worden. Wat niet gebeurde.

Dinsdag 24/04 belde ik opnieuw naar de klantendienst. Men zei dat de activatie inderdaad niet gestart was. Men deed het nodige terwijl ik aan de lijn was en zei dat het maximum één uur zou duren voor de kaart actief zou zijn. Wat niet gebeurde.

Woensdag 25/04 belde ik rond de middag opnieuw. Men zei weeral dat de activatie niet gestart was en deed opnieuw het nodige met de melding dat het maximum één uur zou duren. Wat niet gebeurde. Diezelfde dag belde ik drie uur later nog eens met weer hetzelfde verhaal. Maar, nu had ik na enige tijd al wel Proximus verbinding, maar nog geen internetconnectie. Dat was nog eens enkele uren later wel het geval.

Dus eind goed al goed, het was een moeilijke bevalling maar het is gelukt.

Ik moet wel zeggen dat ik door de personen van de klantendienst op een correcte, beleefde manier werd verder geholpen. Ik ben zelf nogal een mens met veel geduld, dat helpt waarschijnlijk tijdens de telefoongesprekken. De wachttijden aan de telefoon waren wel wat lang, maar dat is wel te verwachten na de lancering van zo’n nieuw product.

Besluit : Belgacom zou de lancering van nieuwe producten toch wat beter mogen voorbereiden en ! schiet niet op de helpdeskmedewerker als niet alles van de eerste keer lukt. Die mensen kunnen daar ook niet aan doen. Het feit dat ik zelf IT’r ben heeft misschien ook wel met mijn houding tegenover Helpdesks te maken Knipogen

Voila dat wou ik even melden. Ik hoop dat mijn relaas niet te lang is voor dit forum

40 reacties

Reputatie 2
Badge
Hi Bob, heb jij een abonnement moeten nemen?
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb totaal geen vertrouwen in de info die momenteel verstrekt wordt. Hier op het forum wordt gezegd dat je met een oud pack ook extra mobile datavolume kunt laten toevoegen aan een bestaand Mobile Internet op GSM abonnement, en dat je het enkel moet laten activeren. In het BCC beweerde men echter vandaag dat het enkel kan geactiveerd worden bij overschakeling naar een nieuw pack. Maar ik wil geen nieuw pack !!! dan verlies ik de gratis boeketten van mijn TV Favorite en de erbijhorende maandelijkse credits !!! Ik wacht het dus nog even af tot het stof is neergedwarreld en iedereen terug tot bezinning is gekomen. Als het in een oud Pack niet kan, waarom staat er dan dat het in een oud pack maar 100MB extra-mobiel data zijn, en in een nieuw pack 250MB (Comfort) ???
RolandT : nee ik heb geen extra abonnement moeten nemen.
ik heb ook een simkaartt aangevraagd voor die gratis 3G,maar ik zou graag willen weten of je met die kaart enkel gebruik kan maken voor mobile internet 3G, ofdat je daar ook kan mee bellen,want een gsm nummer heb ik hier niet van bijgekregen,maar kan je van die simkaart een gsm nummer aanvragen zodat je daar ook kan mee bellen,en opladen met beltegoed zoals pay&go?

Zou hier iemand mij een antwoord op kunnen geven?
Veel success als je dit aanvraagt.

Je moet veel geduld hebben en telkens bijna 25 Min in wacht willen geplaatst worden bij elke telefoon Ik heb ook op 16 Apr de Simkaart aangevraagd en vlot ontvangen maar na herhaaldelijk bellen nog steeds geen activatie.

Belgacom zou inderdaad veel beter moeten voorbereid zijn als ze iets nieuw lanceren. Hun factuur aanpassen is blijkbaar makkelijker ern vlotter , maar mensen dan de service geven waarvoor ze betalen blijkt een stuk moeilijker.

Ik wacht nog steeds af ( zie mijn post over zelfde onderwerp)
MarkVH. Die kaart krijgt wel een gsm nummer maar het is een 'Data only' kaart, je kan er dus niet mee bellen (bij mij toch niet).
Ik denk als ze in een smartphone zit dat je wel sms kunt krijgen van bgc als je volume bijna op is bvb.

Elsa
Reputatie 7
Badge +1
SMS'en kan wél denk ik met een datasim.
Moeten we onze oude simkaart omwisselen voor te kunnen profiteren van ons gewoon abbonement ?

Heb een sim kaart van mijn GSM en internet alsook op mijn tablet, beide betaalde formule.

groeten

Joske
Reputatie 1
Badge
In antwoord op Bob.

Wat een klucht is dat weeral?Ik maak net hetzelfde als Bob mee.Bellen en wachten.Heb gedaan wat er in de brief stond en activatie sim kaart niet gelukt.Dan maar bellen en haf uurtjes wachten.Belgacom hun systeem zou plat liggenen en ze kunnen niet activeren.Ik geloof dit niet

Als je ziet dat anderen hier hetzelfde meemaken dan vraag ik me af wat er aan de hand is.


groeten Dirk
't systeem is vanmorgen gecrasht, dus de chaos is vandaag nog beetje groter... en ze konden al niet volgen......

geduld is een schone deugd

mvg
Crash van het systeem LOL . Dus dit is het excuus van de dag. Eergisteren was het excuus dat er teveel aanvragen waren en vorige week was het excuus .... ben het al vergeten van zolang in wacht te staan bij het bellen ...
tsja, 't is ergens wel verwonderlijk dat iedereen nu een simkaartje wil, want het gratis mobile voordeel heeft altijd bestaan.... nl de FREE WEEKEND formule verbonden aan elke vast internetabonnement (500MB)

nu is er natuurlijk veen reclame gemaakt voor internet overal, en ik moet zeggen dat het systeem voor de gemiddelde vlaming wellicht niet begrijpbaar is... die ziet gratis 3G en die begint te surfen met zijn gsm en krijgt dan plots factuur van €1300.... dus ik kan begrijpen dat er veel vragen zijn en ik vermoed dat de klantendienst zelf ook nog niet goed op de hoogte was bij de lancering, alhoewel de formule toch ruim op voorhand werd aangekondigd deze keer....

uiteindelijk is alles nog wat ingewikkelder geworden...

mvg
Reputatie 2
Badge
Zeer vreemd en zoals Sinjoor schrijft op zijn minst onduidelijke info van Belgacom; Ik heb zo'n gratis SIM kaart, geactiveerd en Eva schrijft dat ik een abo moet nemen. Bob heeft blijkbaar dan weer geen abo moeten nemen. Ik heb geen zin om ueren naar de klantendienst te bellen dus gaat de kaart maar terug in de kast.
Reputatie 1
Badge
Roland,uren bellen is frustrerend.Het is een spijtige zaak dat dit gedoe blijft duren.Jaar in,jaar uit....En weet U wat ze me vroegen aan de telefoon....U hebt nog geen Belgacom TV?(ik heb telefoon en internet en ben dus ook ingegaan op het bod voor die gratis 250MB 3G(in mijn geval dus een internet maxi abonnement(kom van internet favorite))

Het gaat hier om de gratis SIM card van Belgacom.Die is bij de meesten wel netjes opgestuurd denk ik.Maar de activatie is een probleem en je wordt hierbij niet geholpen.
Bij werd ze toch nog niet netjes opgestuurd ! (op 19 maart aangevraagd)
Reputatie 3
Badge +2
ik ben zelf naar de belgacomshop in Gent geweest om mijn mobile free weekend te laten over zetten naar internet overal. man,man,man wat een miserie 😞 Ipv over te zetten hadden ze mij eersteen extra

abonnement bijgegeven. na een paar dagen werd zelfs mijn internet volume gewoon aangerekend. Ben dan terug geweest en daar heeft h et 45 minuten geduurd voordat ik die man heb kunnen kunnen overtuigen

om de mobile free week end over te zetten. Die had dus echt geen idee over wat ik het had 😞 Uiteindelijk na veel discussie wel. Al bij al is het nu inorde maar het is toch triestig dat ik 45 minuten moet uitleggen

wat hij moet doen. Gelukkig had ik de faq van de belgacom site uitgeprint. De dag ervoor had hij mij zelfs aangeraden om over te stappen naar het nieuwe pack maxi en mijn gsm erbij te steken. Wou dit eigenlijk wel maar mijn internet start loopt nog tot volgend jaar. Volgens hem ging dit gewoon vervallen. Gelukkig volg ik dit forum hier en hebben muisje en eva bevestigd dat dit niet zo is. Verkopers he :(
Reputatie 2
Badge
@pdrke ik vrees ook dat als ik naar dat ze Belgacomwinkel hier in Mortsel ga ze daar ook niet weten wat te doen. Mogelijks maken ze het nog erger:-)
All,


Is er eigenlijk al iemand in geslaagd om deze gratis SIM kaart aan de praat te krijgen ?

Bij mij is het nog steeds 'no Service"
Reputatie 1
Badge
De vraag is....wat kunnen wij hier aan doen?
Reputatie 2
Badge
Hoera, het werkt nu.

Blijkbaar zijn de activaties bij Belgacom niet gelukt. Dus...naar de klantendienst bellen en vragen om je gratis SIM kaart te activeren. Plaats de kaart in je GSM, geef je PIN code en 10 minuten later krijg je een SMS van Belgacom met je GSM nummer en klaar.

Ik kan nu SMSen, emailen en surfen met mijn GSM en de gratis SIM. Ik heb geen ander abo enkel die gratis SIM kaart.
denk dat het de bedoeling is dat je gaat smsen en bellen met die sim kaart, zou wel eens duur kunnen uitvallen...... (ik ga er vanuit dat het hier gaat om een data only sim kaartje?)

mvg
Reputatie 2
Badge
@xenne, je kan niet bellen met de gratis kaart, het is 'data only'. (tenzij je Skype gaat gebruiken om te bellen natuurlijk)
Geduld is een schone deugd

Simkaart ontvangen op 18 april, stick op 23 april, dat wes heel snel

Maar wel practisch alle dagen gebeld 080022909

Eerst zei men mij dat mijn abonnement maar inging op 25 april, dus geduld

25, 26 en 27 april verscheiden malen gebeld zonder resultaat, vrijdag kwam ik te weten dat systeem in panne was

Deze morgen gebeld en toch na 10 minuten binnengeraakt

Men diende eerst iets te annuleren ( annvraag of activatie ?) en tegen de middag zou het werken

Om 12 uur heeft men mij zelf weergebeld met de mededeling dat het binnen een uurtje zou in orde zijn

En inderdaad het werkte, wel geen 3G, maar Edge

Voor 3G is signaal blijkbaar niet sterk genoeg bij mij thuis, hij probeert wel, maar slechts een balkje en schakelt dan over naar Edge

Spijtige van de zaak, lange wachtijden

Overspoeld door eigen succes en in het begin wisten ze niet altijd over wat het ging



Het nummer 080022909 dat hierboven vermeld staat in wat voor een dienst bij bgc kom je dan terecht ?

groetjes,


Elsa

Reageer