activatie snellere DSL lijn

  • 2 May 2011
  • 8 reacties
  • 1466 Bekeken

Beste Eva,

Ik heb net contact gehad met de technische dienst.

Probleem : trage internetverbinding, ondankts Favorite abonnement.

De technische dienst verklaart tot mijn verbazing dat ik op een oude V1 (?) lijn zit met max snelheid van 4.6Mbs en hierbovenop nogal wat storing. Leuk om weten gezien ik al jaren voor een Favorite snelheid betaal. Ze adviseren om te checken met Belgacom klantendienst of de VDSL (V2 ??) niet kan geactiveerd worden op deze lijn. Kan u dit aub checken ?

mijn gegevens :

fa096510 : internet favorite

8 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Ik hoop het voor jou....VDSL2 is een wereld van verschil, zowel voor internet als voor eventuele TV !
VDSL2 is inderdaad een compleet nieuwe wereld qua TV & Internet. Als je dit sneller wilt weten kan je misschien even beter langsgaan in een verkooppunt, het zelf even navragen via de consumentendienst te bereiken op 0800/22.800 (gratis nummer) ben je normaal binnen een paar minuten geholpen en heb je dus ook je antwoord. Als je daar geen tijd/zin voor hebt kan je ook je lijn zelf even nakijken via de volgende link: http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv (Ja ik weet het, dit gaat over TV. Als het resultaat weergeeft dat je HD (High Definition) kan ontvangen, kan je ook VDSL2 ontvangen.)

Mvg
indien je te horen zou krijgen dat vdsl2 (nog) niet beschikbaar is op jou adres, kan je een downgrade van je abo overwegen, naar comfort, je internet zal even traag gaan maar je zal minder betalen. opgelet, er zal een nieuw contract ingaan. enfin, hopelijk is dit niet nodig en kan je overschakelen naar vdsl2, een wereld van verschil inderdaad.

mvg
gebeld met belgacom, blijkbaar zit ik nog gewoon met mijn oude adsl modem, en is de lijn zelf volledig in orde.

ik moet dus gewoon even langs de belgacom winkel passeren en een nieuwe modem afhalen
Reputatie 7
Badge +1
Da's het beste nieuws dat je kon krijgen Nicky. Proficiat !:)
goed nieuws ja - en je zal dan ook nog wel een activatiedatum meekrijgen, de modem inpluggen alleen is niet voldoende, belgacom moet achter de schermen ook nog wat werk verrichten.

mvg
Inderdaad, beter kon je niet te horen krijgen. Veel succes met je upgrade naar VDSL2 ;)
Beste wim vandebergen,

Door de klantendienst is er reeds een upgrade naar vdsl2 ingevoerd.

Op 12/5 wordt de nieuwe modem geleverd via taxipost en op 18/5 gebeurt de omschakeling naar vdsl2.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Reageer