Ik heb gisteren mijne nieuwe simkaart toegekregen maar deze is niet geactiveerd. Ik heb de telefoon al uitgezet en aan, zonder resultaat. Ik kom van een andere provider en weet totaal niet hoe ik dit moet oplossen gezien ik niet kan telefoneren naar Proximus. Help!
Bladzijde 1 / 1
als je nog kan bellen met je oude simkaart dan zal die nog niet geporteerd geweest zijn
Bedankt Martin, nu zie ik dat er op het contract staat, overdrachtdatum 13/12. Ik hoop dat ik niet tot woensdag moet wachten
ondertussen geef ik wat algemene informatie mee omtrent zo'n overschakeling:
Als je overschakelt van een operator X naar Operator Y, dan moet de,
portering door de operator X aanvaard worden, bv dat er geen verdere contractuele verplichtingen zijn enz...
Maar ondertussen blijft je oud nummer in dienst en kunt u dus nog bellen via uw oude operator X
tot het moment van overdracht, en normaal +/- 24 uur later (ook tijdens weekends en feestdagen)
kun je in principe bellen via operator Y.
Op basis van de "centrale database" kun je te weten komen van welke provider het nummer is:
Ref.: http://www.crdc.be/crdcNLI/BrowserDefault.aspx?tabid=265
Als de portering naar nieuwe provider om één of andere reden mislukt/afgebroken is,
of indien je het nummer bij je oude provider opgezegd hebt en zit het (conform de wetgeving),
terug in de pool van nummers van je oude provider, in dit geval wordt het wel voor enige tijd (6 maanden)
geblokkeerd vooraleer het terug kan vrijkomen.
NB:
Indien het nummer niet geporteerd geweest is, kun je in principe nog steeds bellen
met je oude sim-kaart / telefoonnummer.
Info:
Het is aan uw nieuwe operator om betrokken nummeroverdracht op een 100% correcte wijze te regelen
✶ http://www.bipt.be/nl/consumenten/faq/48-kunt-u-uw-nummer-behouden
✶ http://www.bipt.be/nl/consumenten/telefoon/een-provider-kiezen/van-operator-veranderen-en-uw-nummer-houden
✶ http://www.bipt.be/nl/consumenten/faq/23-hoe-verloopt-de-overdracht-van-de-ene-naar-de-andere-provider
✶ Via http://www.crdc.be kunt u nagaan aan welke operator op dit ogenblik uw nummer "officiëel" toegewezen is
Bijkomende info:
Px dient hieraan binnen de wettelijke/contractuele termijnen een passend gevolg te geven
U kunt eventueel nog contact opnemen met Px op volgende manieren:
✶ Link naar Privébericht sturen.
✶ https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/welkom-bij-support/contacteer-onze-klantendienst.html
ik ken mijn nr - ik heb een vraag over mijn factuur - andere vraag - e-mail ons (helemaal onderaan webpagina) &tekst invullen
Als je overschakelt van een operator X naar Operator Y, dan moet de,
portering door de operator X aanvaard worden, bv dat er geen verdere contractuele verplichtingen zijn enz...
Maar ondertussen blijft je oud nummer in dienst en kunt u dus nog bellen via uw oude operator X
tot het moment van overdracht, en normaal +/- 24 uur later (ook tijdens weekends en feestdagen)
kun je in principe bellen via operator Y.
Op basis van de "centrale database" kun je te weten komen van welke provider het nummer is:
Ref.: http://www.crdc.be/crdcNLI/BrowserDefault.aspx?tabid=265
Als de portering naar nieuwe provider om één of andere reden mislukt/afgebroken is,
of indien je het nummer bij je oude provider opgezegd hebt en zit het (conform de wetgeving),
terug in de pool van nummers van je oude provider, in dit geval wordt het wel voor enige tijd (6 maanden)
geblokkeerd vooraleer het terug kan vrijkomen.
NB:
Indien het nummer niet geporteerd geweest is, kun je in principe nog steeds bellen
met je oude sim-kaart / telefoonnummer.
Info:
Het is aan uw nieuwe operator om betrokken nummeroverdracht op een 100% correcte wijze te regelen
✶ http://www.bipt.be/nl/consumenten/faq/48-kunt-u-uw-nummer-behouden
✶ http://www.bipt.be/nl/consumenten/telefoon/een-provider-kiezen/van-operator-veranderen-en-uw-nummer-houden
✶ http://www.bipt.be/nl/consumenten/faq/23-hoe-verloopt-de-overdracht-van-de-ene-naar-de-andere-provider
✶ Via http://www.crdc.be kunt u nagaan aan welke operator op dit ogenblik uw nummer "officiëel" toegewezen is
Bijkomende info:
Px dient hieraan binnen de wettelijke/contractuele termijnen een passend gevolg te geven
U kunt eventueel nog contact opnemen met Px op volgende manieren:
✶ Link naar Privébericht sturen.
✶ https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/welkom-bij-support/contacteer-onze-klantendienst.html
ik ken mijn nr - ik heb een vraag over mijn factuur - andere vraag - e-mail ons (helemaal onderaan webpagina) &tekst invullen
Transfer op 13/12 dus Op 13/12 zal je vanaf 00u01min kunnen bellen met proximus. Tot die tijd bel je nog met oude operator.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.