Hi,
Ik slaag er maar niet in om belgacom tc op pc te activeren.
Volgende stappen heb ik uitgevoerd:
- inloggen op e-services
- activatie belgacom tv op pc
- 2 dagen gewacht op een modem upgrade
Daarna zou ik de software kunnen downloaden op dezelfde pagina waar ik geactiveerd had.
Helaas, de activeer knop blijft tevoorschijn komen samen met de melding dat het 2 dagen in beslag neemt om te modem te upgraden.
Ik zie geen enkele mogelijkheid om software te downloaden!?
mvg,
Stefaan
ps: volgens mij voldoe ik ook aan alle voorwaarden nl. bbox2, hd regio, kabel tussen pc en modem, ...
Bladzijde 1 / 1
Stef, beantwoordt je lijn en je PC/laptop aan de gestelde criteria ? Bovendien moet je oppassen, er zitten nog veel "bugs" in.
bv. had ik en nog anderen voor dat de hele TV-verbinding uitviel omdat de configuratie van de modem ontregeld wordt. Had een hele avond geen TV, en dank zij JJ van de community hier, kon ik teweten komen dat de fabrieksinstellingen van de modem moesten hesteld worden. De helpdesk wist dat gisteravond nog niet. Er komen ook veel foutmeldingen, zie hieronder.
Opgelet: Belgacom TV On PC is momenteel enkel verkrijgbaar als testversie. Het is mogelijk dat er zich nog fouten voordoen.
bv. had ik en nog anderen voor dat de hele TV-verbinding uitviel omdat de configuratie van de modem ontregeld wordt. Had een hele avond geen TV, en dank zij JJ van de community hier, kon ik teweten komen dat de fabrieksinstellingen van de modem moesten hesteld worden. De helpdesk wist dat gisteravond nog niet. Er komen ook veel foutmeldingen, zie hieronder.
Opgelet: Belgacom TV On PC is momenteel enkel verkrijgbaar als testversie. Het is mogelijk dat er zich nog fouten voordoen.
- U moet Belgacom TV-klant zijn en een decoder in huis hebben. U moet zich ook in een http://www.belgacom.be/bwt/Login.action?productName=TV&request_locale=nl" target="_blank bevinden.
- U moet een Bbox2-modem hebben. Hebt u geen Bbox2-modem, dan dient u uw modem om te ruilen in een http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/unstructuredTextFull.jsp?dcrName=ict_posloc&WT.ac=HomePage_Help_POS_NL_click" target="_blank of via http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/homepage.jsp" target="_blank.
- Uw modem moet de juiste software hebben. De update gebeurt via e-Services. Dit kan tijdens de testperiode tijdelijk 2 dagen in beslag nemen.
- Uw modem en pc dienen met elkaar verbonden te zijn via de ethernetkabel of via een PLC-adapter, een draadloze oplossing voor Belgacom TV via het elektriciteitsnet (http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=idtv_needs" target="_blank).
- Een computer met onderstaande minimale vereisten:
-
- Processor: 3 GHz AMD® Athlon 64 3400+, of 3 GHz Pentium® 4HT of hoger
- Besturingssysteem: Windows XP3, Windows Vista of Windows 7
- Beschikbare hardeschijfruimte: 40 MB (exclusief ruimte voor opnames)
- Geheugen (RAM): 512 MB
- 32 MB-videokaart
- Pc-scherm: resolutie 800x600
- 16bit-audiokaart
Hi Sinjoor,
bedankt voor de snelle reactie.
Ik voldoe aan alle eisen. Het probleem is eigenlijk dat ik er niet in slaag om de software te downloaden.
Woensdag heb ik voor de eerste keer op de activeer knop (in e-services) gedrukt. Sindsdien heb ik dit nog een aantal keer gedaan en ik krijg uiteindelijk
steeds de volgende melding.
"Het upgraden van uw modem zal 2 werkdagen in beslag nemen. Nadien, keert u terug naar deze pagina om de applicatie 'Belgacom TV op PC' te downloaden.Sluit vervolgens uw bestellling af en geniet te volle van uw nieuwe applicatie. Laat uw modem aan staan tijdens deze periode."
Hoe kan ik weten dat er een upgrade van mijn modem gebeurd is? En als dit gebeurd is, waar kan ik de software dan downloaden?
mvg,
Stefaan
bedankt voor de snelle reactie.
Ik voldoe aan alle eisen. Het probleem is eigenlijk dat ik er niet in slaag om de software te downloaden.
Woensdag heb ik voor de eerste keer op de activeer knop (in e-services) gedrukt. Sindsdien heb ik dit nog een aantal keer gedaan en ik krijg uiteindelijk
steeds de volgende melding.
"Het upgraden van uw modem zal 2 werkdagen in beslag nemen. Nadien, keert u terug naar deze pagina om de applicatie 'Belgacom TV op PC' te downloaden.Sluit vervolgens uw bestellling af en geniet te volle van uw nieuwe applicatie. Laat uw modem aan staan tijdens deze periode."
Hoe kan ik weten dat er een upgrade van mijn modem gebeurd is? En als dit gebeurd is, waar kan ik de software dan downloaden?
mvg,
Stefaan
Dat kun je op de configuratiesite van je modem zien. Er staat dan in de status een 3e VLAN, en als dat in orde is zou de activatieknop je naar de downloadpagina moeten brengen.
Vlan list | |||||||
VLAN 10 | VLAN 20 | VLAN 30 | |||||
Vlan id | 10 | Vlan id | 20 | Vlan id | 30 | ||
Protocol | Wan eth1.10 PPP | Protocol | Wan eth1.20 VoIP | Protocol | Wan eth1.30 TV | ||
IP address | xxxxxxxxxxxxxxx | IP address | xxxxxxxxxxxx | IP address | xxxxxxxxxxxx | ||
Subnet mask | 255.0.0.0 | Subnet mask | 255.255.0.0 | Subnet mask | 255.255.128.0 | ||
Gateway | 91.177.129.1 | Gateway | 10.181.0.1 | Gateway | 10.152.0.1 | ||
DNS | 195.238.2.21 195.238.2.22 | DNS | 81.244.255.68 81.244.255.69 | DNS | 195.238.16.47 | ||
PPP login | fa..........@SKYNET | NTP | ntp.belbone.be | NTP | ntp server 0 | ||
En daar wringt het schoentje blijkbaar, er staan slechts 2 vlan's in het overzicht.
Of ze kunnen de modem niet upgraden (is nochthans bbox2 en zit in HD regio) of ik moet nog even geduld hebben...
Ik zal tegen einde volgende week nog eens een poging ondernemen en laat dan nog iets weten.
Alvast bedankt voor de reacties,
Stefaan
Of ze kunnen de modem niet upgraden (is nochthans bbox2 en zit in HD regio) of ik moet nog even geduld hebben...
Ik zal tegen einde volgende week nog eens een poging ondernemen en laat dan nog iets weten.
Alvast bedankt voor de reacties,
Stefaan
Beste Stef,
Kan u mij in een privébericht uw gegevens sturen (abonnementsnummer, login).
Aan de hand van deze gegevens kan ik de firmware aanwezig op uw modem nagaan.
De reden waarom u de software niet kan downloaden is hoogstwaarschijnlijk omdat u nog steeds niet de nodige firware versie heeft.
(e-services controleerd deze alvorens toegang te verschaffen tot het downloaden van de software)
Mvg,
Eva van Belgacom
Kan u mij in een privébericht uw gegevens sturen (abonnementsnummer, login).
Aan de hand van deze gegevens kan ik de firmware aanwezig op uw modem nagaan.
De reden waarom u de software niet kan downloaden is hoogstwaarschijnlijk omdat u nog steeds niet de nodige firware versie heeft.
(e-services controleerd deze alvorens toegang te verschaffen tot het downloaden van de software)
Mvg,
Eva van Belgacom
Runtime Code Version | 60R109-60A040 is de juiste denk ik. |
Ik heb de juiste FW, maar ok geen VLAN 30
Waar vind ik de software?
Waar vind ik de software?
Drielander, TVonPC installatie verloopt in 3 fasen.
Check echter eerst de sync van je modem (downstream/upstream+downstream training margin of signaal-ruisverhouding in dB dwz. best 30/6 Mbps en boven de 20dB). Je moet nl. minstens 2 HD-streams aankunnen, één voor kijken en één voor simultaan opnemen op HDD.
Ga in de E-services naar Televisie en klik op TV on PC. Daar op bestellen. Van daaraf kan ik het niet meer zien, want het is bij mij al geactiveerd. Maar klik op "bestellen" en dan op activeren (test versie is nog tot 31/3/11 gratis, dus nog niet inschrijven voor betalende versie).
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/product.jsp?dcrName=hbs_bgctv_on_pc
Je krijgt dan een bericht dat binnen de 2 dagen je modem zal geupdated worden. Dan een paar dagen wachten en checken op de configuratiesite van de b-box2.
Als daar na 2 dagen nog niks veranderd is (VLAN30) moet je de modem resetten naar de "factory default configuration" ofwel via software op configuratiesite in Advanced settings/Maintenance ofwel hardwarematig met knopje onderaan op b-box2 (met puntig voorwerp meer dan 5 seconden indrukken). De modem zal dan na een paar minuten "rebooten". Opgelet je Wifi-instellingen moeten teruggezet worden, ofwel terug uitzetten, ofwel beveiliging terug instellen.
Dan terug checken op configuratiesite. Indien in orde, teruggaan naar bovenvermelde link in de E-services. Nu zou daar een optie "software downloaden" moeten verschijnen. Downloaden dus en best exe-file ergens saven, dan uitvoeren. Hoop dat de procedure vlot verloopt, want erdurft nogal eesn wat foutlopen met een hoop foutmeldingen, waar je al een boek kunt over schrijven.., daarom is het nog altijd in "testfase" en is die verlengd met 2 maanden. Er is in de software ook een "reparatieoptie" voorzien als het foutloopt.
Nog een raad: haal de Meida Manager uit je startfolder denn der frisst so ziemlich viel "Prozessorkapazität" wenn der immer automatisch aufstartet beim einschalten des PC's. Am besten jeweils (nach Bedarf) handmässig aufstarten und von dort aus das Media Center aufstarten..
Wiedergabe von PC auf TV (decoder) is wieder etwas anderes. Kann ich nachher weiter erläutern wenn du ein Glückspiltz bist wie ich. Bei mir läuft alles seit über 2 Monaten auf Rädern, sowohl TVonPC als PC on decoder/TV....
Viel Erfolg mein Lieber...Hals und Beinbruch würde ich sagen. ;)
Check echter eerst de sync van je modem (downstream/upstream+downstream training margin of signaal-ruisverhouding in dB dwz. best 30/6 Mbps en boven de 20dB). Je moet nl. minstens 2 HD-streams aankunnen, één voor kijken en één voor simultaan opnemen op HDD.
Ga in de E-services naar Televisie en klik op TV on PC. Daar op bestellen. Van daaraf kan ik het niet meer zien, want het is bij mij al geactiveerd. Maar klik op "bestellen" en dan op activeren (test versie is nog tot 31/3/11 gratis, dus nog niet inschrijven voor betalende versie).
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/product.jsp?dcrName=hbs_bgctv_on_pc
Je krijgt dan een bericht dat binnen de 2 dagen je modem zal geupdated worden. Dan een paar dagen wachten en checken op de configuratiesite van de b-box2.
Als daar na 2 dagen nog niks veranderd is (VLAN30) moet je de modem resetten naar de "factory default configuration" ofwel via software op configuratiesite in Advanced settings/Maintenance ofwel hardwarematig met knopje onderaan op b-box2 (met puntig voorwerp meer dan 5 seconden indrukken). De modem zal dan na een paar minuten "rebooten". Opgelet je Wifi-instellingen moeten teruggezet worden, ofwel terug uitzetten, ofwel beveiliging terug instellen.
Dan terug checken op configuratiesite. Indien in orde, teruggaan naar bovenvermelde link in de E-services. Nu zou daar een optie "software downloaden" moeten verschijnen. Downloaden dus en best exe-file ergens saven, dan uitvoeren. Hoop dat de procedure vlot verloopt, want erdurft nogal eesn wat foutlopen met een hoop foutmeldingen, waar je al een boek kunt over schrijven.., daarom is het nog altijd in "testfase" en is die verlengd met 2 maanden. Er is in de software ook een "reparatieoptie" voorzien als het foutloopt.
Nog een raad: haal de Meida Manager uit je startfolder denn der frisst so ziemlich viel "Prozessorkapazität" wenn der immer automatisch aufstartet beim einschalten des PC's. Am besten jeweils (nach Bedarf) handmässig aufstarten und von dort aus das Media Center aufstarten..
Wiedergabe von PC auf TV (decoder) is wieder etwas anderes. Kann ich nachher weiter erläutern wenn du ein Glückspiltz bist wie ich. Bei mir läuft alles seit über 2 Monaten auf Rädern, sowohl TVonPC als PC on decoder/TV....
Viel Erfolg mein Lieber...Hals und Beinbruch würde ich sagen. ;)
My oh my! Tweemal beide uit- en inschakelen en wachten, wachten - jaaren later - nu gaat het!
Nu heb ik alleen maar aan de media-manager-SW te vinden!
Nu heb ik alleen maar aan de media-manager-SW te vinden!
Heb je de software al kunnen downloaden ? Dan staat die wel in je startmenu. Anders in ProgramFiles(x86)/Nokia Siemens Network/Home Media Center/Media Manager....Om van PC naar decoder te streamen, moet je eerst de bestanden op je PC in de Media Manager selecteren. Dan decoder herstarten, dan in menu/handige diensten/Media Center/naam van je PC
Nee - ik kan de download niet vinden. Waar in de eServices is het?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.