accountinstellingen IMAP

  • 18 October 2013
  • 3 reacties
  • 624 Bekeken

Badge

Beste,


Windows 8 - outlook 2013


ik heb 2 aliassen + het door BGC mailadres.


het betreft IMAP


ik ontvang elk bericht in elke mailbox, Microsoft verwijst naar mijn provider.


Dus kom ik hier (nog maar s) hulp vragen.


Heb regels gemaakt om bij 2 aliassen bericht naar desbetreffend postvak in te zenden, telkens ik een andere box open, ontvang ik een bericht en dit zolang ik de 3 boxen heb opengedaan.


Zou ik de aliassen moeten verwijderen? maar dan vraag ik mij af wat er met de reeds binnengehaalde berichten gebeurd, worden die dan tegelijk verwijderd van mijn pc?


voor de instellingen heb ik Techn.Blog van BGC gevolgd


INKOM: IMAP SKYNET BE BEVEILIGING UIT POORT 143 enz


UITG: RELAY SKYNET BE BEVEILIGING TLS POORT 587 enz


Wat heb ik verkeerd gedaan of ben ik vergeten.


Alvast bedankt voor suggesties/support


Mvg Linda

3 reacties



Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom men op dit ogenblik nog altijd blijft 'klooien' met die aliassen



Dat moet je ook niet proberen te begrijpen iedereen heeft daar een eigen mening over :-))
Reputatie 7
Badge +1


Ja Patrick, ik werk ongeveer op dezelfde manier als jij. Op hoofdPC laad ik alle mails in in Windows Live Mail met POP3 en sorteer ze daar met regels en manueel. Ik voeg die ook toe aan het backupsysteem. Ik heb daar ook Thunderbird opstaan met IMAP om te synchroniseren met android tablet en smartphone. Gmail en Hotmail doe ik ook in Thunderbird. Met aliassen ben ik gestopt, tenzij in sommige uitzonderlijke gevallen.

Reputatie 7
Badge +1


Ja Elsa, ik werk ook nog met aliassen, maar dan enkel om mails in naam van familie te verzenden, die geen internet hebben. Tegenwoordig besta je soms niet écht meer zonder mailadres...

Reageer