AB 3 vanaf 27 maart ook in HD


Reputatie 6
Badge +2
Vanaf 27 maart 2015 zal AB 3 ook beschikbaar zijn in HD echter enkel bij Proximus, bij de andere providers zal die niet beschikbaar komen.


Die HD zender zal te vinden zijn op kanaal 48


https://digitaletv.wordpress.com/" target="_blank

14 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Zo eindelijk nog eens een HD zender erbij. Wanneer volgen de NPO zenders eigenlijk? En de BBC zenders?
✔ Stéphanie Röckmann, verantwoordelijke voor het Proximus TV Content:

' de uitzendingen van AB3 in HD bevestigen de trend van Proximus TV om zoveel mogelijk kanalen uit te zenden in HD voor zijn klanten '.

AB3 in HD zal beschikbaar zijn op kanaal 48.
Bij proximus zitten er al meer HD zenders dan bij telenet.Dus hier zeker niet te klagen over HD zenders,en anders maar wat meer boeketten kopen.
Juist ja, altijd maar franstalige zenders die voorrang krijgen, wanneer komt national geografic hd eindelijk er eens bij?
Reputatie 7
Badge +6
En de BBC aub!


AB3 is weer een van die franstalige flutzenders, met veel herhalingen van stokoude in het frans gedubde Amerikaanse series. Voor mij niet gelaten, maar waarom is daar HD voor nodig?
Reputatie 6
Badge +2
Romain, National Geographic HD zit al in het aanbod echter wel in een betaalboeket, bij Telenet zit die in het basisaanbod.


Marleen, groot gelijk, de 4 BBC zenders maar ook de 3 NPO zenders mogen in HD worden doorgegeven zowel bij Proximus als bij Telenet (bij Telenet zit BBC 1 HD al in het basisaanbod).
@ Alexander,


National Geografic HD zit niet in eender welk nederlandstalig boeket bij Proximus, wel het National wild HD in het boeket Nature and discover.


In het franstalig boeket zitten beide wel in HD.


Reputatie 7
Badge +1
Bij Telenet zitten ook BBC1, Eurosport, Discovery, National Geographic, Sundance Classic en nog zo wat in het standaardaanbod.. Maar ook geen NPO's of Duitse.
Maar daar zit wel BBC 1HD.
Omday hier zoveel Franstalige zenders zitten komt dit gewoon omdat proximus over zo een groot taalgebied moet uitzenden.
Reputatie 7
Badge +1
Ik bedoelde dat al die zenders die ik noemde bij Telenet in HD beschikbaar zijn in het standaardaanbod. En inderdaad, Belgacom/Proximus bestrijkt een veel groter meertalig gebied, en moet met meer 'smaken' rekening houden, al splitsen ze hun aanbod wél gedeeltelijk voor Nederlandstalig en Franstalig gebied.
Neen,dat niet speciaal,waar ik me op focus is dat proximus zoveel Franstalige zenders heeft omdat zij vooral zich viseren op het Waalse taalgebied Brussel en walonië. Vooral dus in het basispakket.Voor die andere pakket heb je dan die klassieke pakketten per zone waar je woont.
Reputatie 7
Badge +1
Dat is inderdaad zo, en de Franse nationale zenders zijn in HD, want die worden in franstalig België als één taalgebied gezien (een meerderheid kijkt daar naar de franse zenders), terwijl in Vlaanderen overwegend naar Eén/Canvas/Ketnet/VTM/2BE/VIER/VIJF/Vitaya/Acht enz. wordt gekeken. de RTBF kan daar maar dromen van de kijkcijfers van de VRT. Je kunt dat dus niet écht vergelijken. Maar toch zouden ze de NPO's wél in HD mogen aanbieden, omdat dat in feite ook één taalgebied is met Vlaanderen (één taalunie).
En men kan de NPO's perfect in Hd aanbieden want ze zitten bij Tv Vlaanderen toch ook in HD althans in het pakket basic plus.


Men zou toch kunnen streven dat de verhoudingen Nederlantstalig - Franstalig in evenwicht zou zijn, de abonnementen kosten in beide landsdelen toch ook evenveel !!!

Reageer