aansluitpunt BBOX

  • 11 November 2011
  • 5 reacties
  • 1093 Bekeken

Hallo ,

Ik heb hetvolgende probleem:

BBox is geinstalleerd in garage en staat veel te ver van de kamers waar er draadloos internet moet zijn. Er ligt geen netwerkkabel in het huis. Er is een belgacom telefooncentrale aanwezig in de garage naast de bbox.

Is het nu mogelijk om 1 van de telefoonlijnen anders aan te sluiten in de garage zodat de BBOX hierop kan aangesloten worden. Deze telefoonlijn ligt wel naar een centraal punt in de woning.

Kan ik dan vdsl 2 nog gebruiken?


Alvast bedankt,

K

5 reacties

Als je na de fullrate spliter je lijn kunt aansluiten die naar het centraal punt van de woning loopt zou het mogelijk zijn.
Maar dan kan je daar alleen je bbox aansluiten en geen telefoon meer. Of als je in de telefoon kabel die naar de centrale plaats loopt paren vrij hebt dan kan je dit vrij paar gebruiken voor je modem/bbox. Je zou het in ieder geval kunnen proberen.

Is dit zo een fullrate splitter die in je garage staat zoals je hier kunt zien op mijn blog => http://bgctv.skynetblogs.be/#vdsl2splitterbeschrijving
Hallo,

Bedankt voor de snelle reactie.

Ja zo een model is het. Begrijp ik het goed dat bij vdsl2 het niet meer mogelijk is om op dezelfde aansluiting een telefoon en een modem aan te sluiten ?

Bij adsl ging dit wel?

Is het niet modelijk om deze vdslsplitter uit de link, die nu in de garage staat te plaatse op het centraal punt in het huis?

Kan ik dan geen telefoon erop aansluiten? Of moet deze splitter in de buurt van de telefooncentrale staan?

Vg,

K
CPL ???
Hallo,

Bedankt voor de reacties.

Devolo wordt al gebruikt voor de digibox.

Er zouden 3 a 4 computers draadloos willen verbinden op termijn.

Ricky , bedankt voor de verduidelijking ivm de telefooncentrale. Kan ik voor de kabel die van de splitter naar de telefooncentrale moet de huidige kabel van telefoon gebruiken als die los gemaakt wordt uit de centrale en aangesloten wordt waar nu de kabel naar de splitter in de garage zit?

Als ik het goed begrijp kan ik dan op dat punt wel geen telefoon meer zetten?

Vg,

K
Je zou ook kunnen proberen van de fullratesplitter te laten staan in de kelder en via een vrij paar (als die er nog is in je bestaande telefoonkabel) van de kelder naar de centrale plaats de bbox aansluiten.

zoiets in den aard van de volgende poster zie:=> http://nl.community.belgacom.be/posts/64d4a88e24

mss nogal veel om te lezen maar ik geef deze link toch maar mee.

Reageer