Beantwoord

Aansluiting in appartement

  • 22 March 2016
  • 2 reacties
  • 1462 Bekeken

Ik ben bezig met de renovatiewerken van een appartement (welke bijna klaar zijn). Nu ben ik geïnteresseerd om voor tv/telefoon/internet proximus te nemen. Nu is het zo dat ik pas recent ontdekt heb dat de telefoonaansluiting in mijn living niet is aangesloten en ik dus geen telefoonaansluiting heb. Ik heb een appartement op het gelijkvloers maar ik kan niet zomaar daar gaan boren en heb ook geen wachtbuis of iets dergelijke naar de kelder liggen.
Wat zijn mijn mogelijkheden om toch een telefoonaansluiting binnen te krijgen? Kan deze eventueel rechtstreeks door jullie van buiten naar binnen worden gebracht zodat de aansluiting tegen de buitenmuur (langs de binnenzijde) wordt geplaatst.
icon

Beste antwoord door Wim 22 March 2016, 19:54

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Goedeavond Maarten,

Fijn te horen date je overweegt om klant bij ons te worden. Ik geef je alvast een link mee waar je nuttige info kunt terugvinden. Een extract:

Vraag de Smarttube aan je elektricien
Vraag aan je elektricien om - terzelfdertijd als de elektriciteit - de «Smarttube» te installeren. Dat is een kabel die gecertificeerd is door Proximus. Je elektricien zorgt voor alles, dus je hoeft niet aanwezig te zijn tijdens de installatie. Proximus installeert daarna het aansluitpunt, dit kost € 30 (incl. btw).
Alternatief: aansluiting door Proximus
Contacteer ons om je huis te laten aansluiten op het Proximus-netwerk. In dit geval moet je wel aanwezig zijn tijdens de installatie en wordt het voorbereidende werk door jou gedaan. De aansluiting kost € 90 (incl. btw)1.
-Vraag de aansluiting tijdig aan (via 0800 22 800) zodat de Proximus -technicus kan langskomen in dezelfde periode dat ook water en elektriciteit worden aangesloten.
-Zorg ervoor dat het mogelijk is om de Proximus -kabel vanaf de rooilijn tot aan de plaats waar de aansluiting moet komen, te plaatsen – ofwel met een aanwezige trekdraad door een bestaande wachtbuis ofwel door plaatsing in een open sleuf (60 cm diep).
-Voorzie een houten montageplaat van minimaal 50 x 50 cm voor het plaatsen van het aansluitpunt, in een goed bereikbare ruimte vlakbij de plaats vanwaar de aansluitbuizen naar de andere kamers vertrekken. In de onmiddellijke omgeving moeten zich ook twee stopcontacten 230 V bevinden.
Reputatie 6
Badge +3
Je zegt dat de aansluiting in de living niet is aangesloten, vind je eventueel een aansluiting bij de elektriciteitskast, waar het water en gas binnenkomt, ... . Dat is eigenlijk een logischere plaats waar het zou binnenkomen. Heb je andere mensen in het gebouw die Proximus hebben? misschien kunnen zij zeggen waar ze hun aansluiting vinden, ....

Reageer