Aanpassen e-mail account skynet

  • 11 January 2015
  • 3 reacties
  • 2126 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Hoi


Kan je zelf handmatig in outlook je bestaande e-mail account aanpassen in b.v. fa.....1@skynet.be en fa.....2@skynet.be


of moet dit door skynet/proximus uit gevoerd worden.


Gr J Baars

3 reacties

Deze kan je niet zelf aanpassen, wel aliassen die je er eventueel aan gekoppeld hebt.
ter info:


Maak gratis tot 5 extra e-mailadressen aan per mailbox die u ontvangt bij uw internetabonnement. Alle mails die u ontvangt op deze e-mailadressen, komen in dezelfde mailbox terecht. Wilt u dat niet? Dan maakt u beter een nieuwe mailbox aan .


Hoe kunt u een extra e-mailadres aanmaken?


  1. https://admit.belgacom.be/eservices/wps/myportal/myMessages" target="_blank.
  2. Ga naar de box Mijn e-mails en selecteer de betrokken mailbox in het dropdownmenu.
  3. Klik op Mijn e-mailadressen beheren.
  4. Als u een eigen domeinnaam wilt gebruiken (bv. @uwwebsite.net), selecteer deze dan in het dropdownmenu.
  5. Typ uw gekozen e-mailadres in het veld Nieuw e-mailadres en klik vervolgens op OK. Accenten, spaties en andere speciale karakters zijn niet toegelaten. Cijfers, punten ( . ), verbindingsstreepjes ( - ) en liggende streepjes ( _ ) mogen wel.
  6. Als uw gekozen e-mailadres al bestaat, wordt u gevraagd om een nieuw e-mailadres te kiezen.


Het adres dat u hebt gecreëerd, zal binnen 3 uur beschikbaar zijn.


Hoe kunt u een extra e-mailadres verwijderen?

U kunt een extra e-mailadres niet wijzigen, maar wel verwijderen en vervolgens een nieuw e-mailadres voor dezelfde mailbox creëren.



  1. https://admit.belgacom.be/eservices/wps/myportal/myMessages" target="_blank.
  2. Ga naar de box Mijn e-mails en selecteer de betrokken mailbox in het dropdownmenu.
  3. Klik op Mijn e-mailadressen beheren.
  4. Klik op Verwijderen, rechts naast het e-mailadres dat u wilt wissen.
  5. Maak daarna een nieuw e-mailadres aan zoals hierboven beschreven.
Het verschil tussen een mailbox en een e-mailadres? U kunt het vergelijken met een echte brievenbus:



  • Uw e-mailadres (soms ook alias genoemd) is het adres waarnaar uw post wordt verzonden.
  • Uw mailbox is de brievenbus waarin uw post terechtkomt.


Enkele voorbeelden:



  • Alle bewoners van een huis - mama, papa, zoon en dochter - gebruiken dezelfde brievenbus. Degene die de brievenbus opent, vindt dan ook alle post voor de andere bewoners. Dit kunt u vergelijken met één mailbox waaraan 4 verschillende e-mailadressen zijn gekoppeld.
  • In een flatgebouw met 4 appartementen beschikken alle bewoners over een eigen brievenbus. Iedereen ontvangt enkel zijn eigen brieven, en heeft geen toegang tot de post van anderen. Dit kunt u vergelijken met 4 verschillende mailboxen waaraan telkens één e-mailadres is gekoppeld.


Kiest u best voor een extra e-mailadres of een extra mailbox?

Als u kleine kinderen hebt en hun e-mails wilt controleren, voegt u best een extra e-mailadres toe aan uw bestaande mailbox. Als u wilt dat al uw kinderen een eigen mailbox hebben, voeg dan een extra mailbox toe aan uw account.

Reageer