Beantwoord

Aanmelden met paswoord op WiFi

  • 19 February 2016
  • 8 reacties
  • 360 Bekeken

Beste,
Wij hebben een bbox 3.
Nu willen we op onze tablet of smartphone wifi.
Dat ging wel gemakkelijk met onze bbox2 om aan te melden met het paswoord, met de bbox 3 lukt dat niet ik moet altijd op het knopje met de pijltjes drukken die een cirkeltje
maken.
Zo lukt het wel er is wel 1 probleem we hebben een smartphone die wat ouder is en daar komt dat symbool met pijltjes niet voor dus kunnen we met deze niet meer op wifi.
Ik dacht dat het aan de gsm lag maar we zijn deze week naar familie geweest en daar kan ik wel met mijn gsm en hun paswoord op aanmelden en zij zijn ook in het bezit van een bbox 3.
Dus ik vraag me nu af wat er bij ons verkeerd is zodat we ook met het paswoord kunnen aanmelden.
Met vriendelijke groeten.
icon

Beste antwoord door Elsa 20 February 2016, 09:37

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Met een bbox3 is het ook mogelijk te verbinden dmv een wachtwoord.
U vindt dit terug achteraan of onderaan de bbox3 op een witte label "wireless key".
Dag Thomas ik heb dit inderdaad gevonden heb al verschillende keren geprobeerd om zo aan te melden maar het lukt langs geen kanten;
Ik krijg op mijn gsm dat de signaalsterkte goed is ik geef het paswoord in en krijg dan dat hij aan het verifiëren is en dan staat er onthouden ,beveiligd met wpa.
Bij de familie gaf hij bijna onmiddellijk aan dat hij verbonden was .
We kunnen hier met geen enkel apparaat aanmelden met ons paswoord.
Reputatie 7
Badge +6
Op welke wifi probeer je te verbinden? Is dit de 2.4 of 5.0? Probeer eerst de 2.4Ghz.
Let ook goed op voor het cijfer '0' en de letter 'O' of cijfer '5' & letter 'S'. Deze worden vaak wel eens verwisseld wat resulteert in het mislukken van de verbinding. Op deze pagina vind je nog wat algemene informatie.
de verbinding die we gebruiken is de 2.4 heb enkele maanden geleden ook al geprobeerd op 5.0 en ook in verband met de cijfers en letters hebben we ook al van alles geprobeerd omdat we dachten dat het daar kon aan liggen ben ondertussen zeker dat ik het goede paswoord gebruik kan het misschien liggen aan onze bbox 3
Reputatie 7
Badge +6
Probeer anders je bbox even te herstellen naar fabrieksinstellingen. Dit doe je door met een puntig voorwerp de reset-knop achteraan de bbox3 enkele seconden ingedrukt te houden. Op deze pagina staat dit nog eens duidelijk uitgelegd.

Let er ook op dat je de 'wireless key' gebruikt en niet de 'user key'. Ook deze worden wel eens door elkaar gebruikt. Dit zou normaal gezien toch moeten werken.
Heb gisterenavond mijn bbox naar fabrieksinstellingen gebracht maar het probleem blijft bestaan
Als je wilt zeker zijn dat je ingevoegde paswoord juist is, zou je eens moeten proberen om in te loggen op je wifi, door met de WPS functie te werken tussen bv je laptop of PC en als dit gelukt is kan je het paswoord uit bv je wifi-kaart eigenschappen uitlezen
bv Uw wachtwoord zoeken via Windows 8:
1.Selecteer de indicator van de draadloze signaalsterkte in het systeemvak van de taakbalk (rechtsonderaan).
2.Selecteer het draadloze netwerk en selecteer Verbindingseigenschappen weergeven.
3.Selecteer Tekens tonen om het wachtwoord van het draadloze netwerk weer te geven.
Joepie het is gelukt ik wil jullie hartelijk danken voor de hulp

Reageer