530 Authentication required

  • 13 July 2011
  • 21 reacties
  • 13574 Bekeken

sinds enkele weken kan ik geen email meer versturen via mijn skynet adres. Ik heb verschillende dagen, uren aan de telefoon gehangen van de helpdesk. ben bij verschillende operatoren terecht gekomen, maar heb ook verschillende antwoorden gekregen, maar geen oplossing.

Alle instellingen blijken te kloppen, ze zijn stap voor stap overlopen, accounts verwijderd, terug aangemaakt, tot vervelens toe, maar niets, nada !

Telkens krijgen ik de volgende telst voorgeschoteld:

"verzenden... rapporteerfout (0x800CCC78): Kan het bericht niet verzenden. Controleer het e-mailadres in de accounteigenschappen. De reactie van de server was: 530 Authentication required."

Er was zelfs een operator die me vertelde dat ik op een "zwarte lijst" stond ! Wat verhemel heeft dat te betekenen !!!!

Weet hier iemand een zinnig antwoord op, hoe krijg ik die email terug aan de praat. jarenlang geen probleem en nu pats !

Voor wie me kan helpen, nu reeds bedankt !

21 reacties

het zou best kunnen dat jouw ip adres op een spam-blacklists geraakt is ofzo. maar aangezien je er al weken last van hebt zal een reconnect blijkbaar geen oplossing bieden

waarschijnlijk gaat webmail wel werken?

wat je evt eens zou kunnen proberen is mozilla thunderbird installeren, en die eens de poorten laten scannen, mogelijks wijst hij jou een andere poort toe dan de standaard (25). tijdje geleden was er hier iemand die ook problemen had met sturen en het zo opgelost had meen ik

mvg
Dag Xenne,

ik heb Thunderbird geinstalleerd en die vertelt me dat hij inderdaad naar poort 587 gaat ipv de gebruikelijke poort 25.

Via Thunderbird mails versturen en uiteraard ontvangen is geen probleem. Maar als ik de poort verander in Outlook 2010 krijg ik toch weer diezelfde foutmelding.

Ik ben spijtig genoeg een Outlook addict, dus zou ik het willen verder blijven gebruiken (agenda, etc.) Dus verdere suggesties om het probleem op te lossen zijn nog altijd meer dan welkom.

Toch heel erg bedankt Xenne voor het dichterbij brengen van een mogelijke oplossing !

Grtz
beste

't is in ieder geval interessant om weten dat het op die manier wél werkt, een verklaring kan ik er ook niet zo meteen voor bedenken

misschien kan de info ook van belang zijn voor de technische dienst bij het oplossen van het probleem. het lijkt mij ook geen alleenstaand geval, 't is iets dat we hier af en toe zien opduiken echter bij beperkt aantal klanten, wellicht is er toch ergens een probleem met de smtp

mvg
Beste Lambert,

Ik heb geen zicht op de voorgeschiedenis van je gesprekken met de technische dienst, dus weet ik niet wat men al voorgesteld heeft. In principe zijn er twee manieren waarop je emails kan versturen:

1. relay.skynet.be op poort 25, geen SSL/TLS ingeschakeld, geen SMTP paswoordverificatie vereist.

Deze manier zal enkel functioneren indien je met je computer verbonden bent op een Belgacom-internetverbinding. Soms gebeurt het dat, zonder men het beseft, men draadloos verbonden is op een onbeveiligd netwerk van de buren (die een andere ISP gebruiken), waardoro men via deze manier geen emails mer kan versturen.

2. relay.skynet.be op poort 587, SSL/TLS ingeschakeld, SMTP paswoordverificatie vereist (login@skynet.be + paswoord mailbox)

Deze manier van verzenden zou steeds moeten functioneren, ongeacht de internetverbinding die je gebruikt.

Met vriendelijke groeten,

Eva.
blijkbaar werkt de eerste methode dus niet meer voor Lambert, maar wel de tweede....nu daar nog een verklaring voor vinden

mvg
xenne, Eva geeft wel al één verklaring namelijk:
Soms gebeurt het dat, zonder men het beseft, men draadloos verbonden is op een onbeveiligd netwerk van de buren (die een andere ISP gebruiken), waardoor men via deze manier geen emails mer kan versturen.
bedankt ricy

ik had erover gelezen, maar dat lijkt me in dit geval nogal onwaarschijnlijk...
ik heb trouwens ditzelfde probleem al meerdere keren zien terug komen en zou wat toevallig zijn dat al die mensen dagen aan een stuk toevallig op de verbinding van hun buren aan het surfen zijn. maar theoretisch kan het ;)

mvg
hoi allemaal,

bedankt allemaal voor de suggesties en mogelijke oplossingen.

Volledigheidshalve moet ik zeggen dat ik geen gebruik maak van een draadloze verbinding, dus met het kabeltje...

Eva: beide suggesties geprobeerd en ... NO GO !!!

Moest ik nog haren op mijn hoofd hebben, het ofwel uitvallen of wel op slag grijs worden !

wordt vervolgd... !!!!
Reputatie 6
Badge +3
Dag Lambert

Is het keuzevakje wachtwoord onthouden aangevinkt: wanneer je naar het menu extra,e-mail accounts,bestaande e-mail accounts wijzigen of weergevende,druk op volgende,wijzigen gaat onder aanmeldinggevens. Ikzelf gebruik nog altijd outlook 2003. Dus het kan in 2010 anders uit zien.

Zorg dat aanmelden met beveiligde wachtwoord verificatie uitgevinkt staat. Druk nu op accountinstellingen testen.

Mvg

familievandesype
Beste Lambert,

Bij sommige versies van Ms Outlook en Outlook Express, blijven de oude accountinstellingen gelden voor de emails die dan nog in het postvak uit staan. U kan deze e-mails best verwijderen. Daarna nog eens testen.

Indien het nog niet lukt, kan ik uw login dan via privé bericht krijgen? Gelieve ook een contact nummer erbij te zetten en een uur waarop iemand van de technische dienst u u eventueel kan contacteren.

Mvg,

Eva.
Graag had ik geweten, beste Lambert, hoe het is opgelost geraakt. Ik heb namelijk net hetzelfde voor


Ook heel lang aan de lijn gehangen met verschillende operatoren, wordt steeds heel snel afgewimpeld. Helemaal niet tevreden over de service van Belgacom. Hadden ze nochtans enkele maanden geleden samen met minister Van Quickenborne een charter voor klantvriendelijkheid ondertekend?

Wie kan me helpen?

Beste John Vertenten,

Heb je al alle bovenstaande oplossingen getest? De belangrijkste die je zeker eens moet testen is het inschakelen van de SSL beveiliging:
relay.skynet.be op poort 587, SSL/TLS ingeschakeld, SMTP paswoordverificatie vereist (login@skynet.be+ paswoord mailbox). Dit kan je aanpassen via: meer instellingen -> server voor uitgaande mail (+ geavanceerd om de poort aan te passen).


MVG,

Eva van Belgacom
Hier ook hetzelfde probleem met Outlook Express.

We hebben al geprobeerd om SSL aan te zetten voor de uitgaande mailserver en de poort gewijzigd naar 587. Ook is de passwoordverificatie ingesteld, en identiek aan de inkomende mail (die wel werkt).

Niets van dit alles schijnt het probleem op te lossen. Ik vermoed dat het aan de mailserver van Belgacom moet liggen, want met exact dezelfde instellingen hebben we nooit eerder problemen gehad...
Net geprobeerd via Mozilla Thunderbird, en hier zegt hij dat de wachttijd van de verbinding met de uitgaande mailserver verloopt (timed out).

Het moet dus wel degelijk aan de mailservers van Belgacom liggen! Gelieve dieper naar dit probleem te kijken aan jullie kant aub?
OPGELOST!


Ik heb het probleem hier verholpen gekregen. Hopelijk werkt deze oplossing ook voor jullie:


Bij de instellingen in Outlook van de 'server voor uitgaande mail' moet je inderdaad aanvinken 'Voor deze server is verificatie vereist'. ECHTER: als je daarnaast op instellingen klikt, mag het vakje 'de instellingen van de server voor inkomende mail gebruiken' NIET AANGEVINKT staan. In plaats daarvan moet je als accountnaam je E-MAILADRES ingeven, dus bijvoorbeeld maarten.janssens@skynet.be, en NIET JE LOGINCODE zoals bijvoorbeeld bk257865. Als wachtwoord is het wel gewoon het passwoord van je internetverbinding.

DIT was bij mij de grote fout, want voor de instellingen voor INkomende mail WERKT HET WÉL als je gewoon je accountnaam en wachtwoord van je internetverbinding ingeeft (dus bkxxxxxx en passwoord). ECHTER, als je dit bij UITGAANDE mail ingeeft werkt dit NIET, en moet je je EMAILADRES (vb. maarten.janssens@skynet.be) gebruiken als 'accountnaam'.


Zeer vreemd probleem als je het mij vraagt. Ik weet niet of dit aan Outlook ligt of aan Skynet, maar het zou gewoon voor beide servers IDENTIEK moeten werken!! DIt is gewoon onlogisch en verwarrend, en er zullen nog veel meer mensen vroeg of laat zich hierover suf piekeren!
Al de andere oplossingen die hier gegeven werden maakten voor mij geen enkel verschil. Dus of de poort nu 25 of 587 is voor uitgaande mail, en of SSL nu aan of uit staat, dat maakt niets uit, werkt normaal gezien ALLEMAAL.


Hopelijk heeft iemand iets aan deze oplossing...
beste

de eerste methode is zonder authenticatie en die zou altijd moeten werken indien verbonden met een skynet-netwerk, maar blijkbaar werkt deze in sommige gevallen toch niet, en de oorzaak daarvan is nog steeds onbekend. denk dat de meeste mensen wel op die manier ook hun mails versturen

methode 2 maakt gebruik van authenticatie. bedankt voor de tip ivm de authenticatie

mvg
Hallo iedereen,

Ben ik blij dat ik hier deze " 530 authentification required"probleemstelling gevonden heb! Blij te lezen dat ik niet alleen ben, mensen van de helpdesk konden me ook niet helpen. Eigenaardig als je ziet dat dit al een tijdje aan de gang is.

Even kort m'n verhaal : Sinds 3tal weken begonnen de gelezen mails in m'n INBOX te verdwijnen bij openen van Outlook (werk met Windows 7-Outlook 2010), na een paar dagen zelfs de ONGEOPENDE mails van de dagen voordien. Ik stond (en STA nog steeds) voor grote raadsels.

Helpdesk van onze firma zei, dat het was omdat m'n SKYNET account als een IMAP was gedefineerd ?! Moest pop & Relay worden.Ben geen computerexpert, heb ook sinds 4mnd nieuwe job en laptop en heb skynet acoount in Outlook 2010 zo geconfig. via handleiding BBOX.

Dus heb ik "IMAP" account vorig week gedelete en nieuwe "pop & Relay" proberen aanmaken. Zat ik nog verder van af : testen account liep altijd vast " 530 authentification required

Uiteindelijk naar Belgacom gebeld :

  1. verdwene INBOX mails : geen idee
  2. Controle Webmail : verdwenen INBOX mails van vóór 3wkn geleden ook daar niet meer zichtbaar
  3. Opnieuw met hen tot 2x toe nieuwe account proberen aanmaken : zelfde "530 ... fout" Erger nog, helpdesk heeft me gezegd "nieuw gegevensbestand" aan te vinden, met gevolg : mijn verzonden mails zijn ook niet meer leesbaar in Outlook. Heb dan opnieuw account aangemaakt met "oud gegevensbestand" maar verzonden items blijven onzichtbaar....
Ik heb nu net jullie oplossing uitgevoerd : kan al opnieuw verzenden & ontvangen !!!!

MAAR verdwenen INBOX mails blijven verdwenen & m'n verzonden items blijft is VOLLEDIG LEEG

Iemand een idee??

Michke



Mijn mail werkte perfect tot ... ik intekende op een pack (tv, mobile, internet).

Sedertdien geeft mijn uitgaande mail 530 Authentication Required.


De technieker die alles kwam installeren vond geen oplossing en vond er niks beter op dan, na een paar overuren geklopt te hebben, "Belgacom heeft problemen, morgen zal het wel lukken".


Volgende dag uren met de helpdesk gebeld. Geen oplossing. Behalve dan dat ik me tot een "gespecialiseerde dienst" kon wenden en dat het 35 euro zou kosten.

Extra betalen om een pas aangekochte dienst te doen werken!!!


Opeens werkte het wel... voor twee dagen. Terug dezelfde foutcode en geen oplossing.
Eén van de oplossingen die hier op het forum staat werk bij mij. Dank je hartelijk.

Een wrang gevoel blijft toch over: waarom heeft Belgacom niet geholpen? Waarom een helpdesk als de problemen die toch regelmatig bij klanten opduiken én de mogelijke oplossingen daar totaal onbekend zijn? Waarom op dit forum aankondigen dat Eva van Belgacom wel zal reageren terwijl die al maanden stom en doof blijft? Waarom kan Belgacom een dienst die ze zopas verkocht hebben niet doen werken?

Eerlijk, ik heb rotspijt van mijn keuze voor Belgacom. Ik kan ze het mijn omgeving maar in de strafste bewoordingen afraden. En mijn verhaal op nog een paar fora zetten.



Als ik heb mijn mailaccount skynet.be in outlook als volgt ingesteld en alles werkt als behoren zie => outlook account maken
Ricy,


Bij mij dus niet, en bij anderen hier blijkbaar ook niet. Dat is juist het probleem dat we hier aankaartten.

Dat is ook wat de helpdesk doet: je instellingen overlopen en die moeten op de standaard instellingen staan.

Van de hier aangehaalde oplossingen via poort 587 (die ook bij mij werkt) hebben ze op die helpdesk nog nooit gehoord.

Reageer