4G/LTE iPhone 5

Wanneer is deze optie beschikbaar?

16 Reacties

Ik heb gewacht tot the iOS 6.1 upgrade die een ganse reeks (o.a. het luxemburgse Tango) toevoegd aan de 4G/LTE capable netwerken. Is Proximus/Belgacom er in 2 maanden nog niet in geslaagd een update van de ipcc configuratie door te geven aan Apple of wat gebeurd hier.

Is er al zicht wanneer dit nu eindelijk in orde komt ??

Ik had opgevangen dat deze optie in ios 6.1 beschikbaar zou zijn, maar na het updaten heb ik nog geen 4G.

Ik heb generation connect

met de 6.1 zou het naar het schijnt werken

maar weet dat zelfs als je een compatible abo hebt, het niet zeker is dat je nummer enabled is voor LTE. dit is ondermeer het geval voor sommige reeksen van Generation Connect. men kan dit wel manueel activeren, duurt enkele uren. dus als je denkt dat je in 4G gebied zit, een compatibel tariefplan hebt, en een correct ingesteld toestel hebt, maar geen LTE ontvangst, best even naar de 6000 bellen, en vragen of men nakijkt of LTE wel enabled is.

mvg

Inderdaad toch volgens Usebase waar dit alles te lezen staat http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=77&t=35834&start=480" target="_blank

maar volgens Eva nog niet of het zou vandaag moeten veranderd zijn!!!!

groetjes, Elsa

Ik heb upgegrade naar 6.1 en geen LTE/4G... Het kan zijn dat je het op je abonnement ook moet doen. Maar een van de zaken waar je het zeker aan kan zien is dat bij 'instellingen'-- 'algemeen' -- 'mobiel netwerk' er niet 'Schakel 3G in' staat maar een andere tekst staat. Dit is niet het geval bij mij. Heb ook al naar Apple gebeld en daar zegden ze me dat het hen ook raar lijkt, maar dat het waarschijnlijk is dat de validatie van het netwerk nog niet gedaan is door Apple en Proximus... zucht, zo kunnen ze weer naar elkaar wijzen...

Ik heb net naar 6000 gebeld en die vertelde me dat 4G nog niet mogelijk was in België

Inderdaad dit is ook wat Eva zegt

Userbase heeft zijn uitleg ook aangepast

4G-netwerk van Proximus op iPhone 5

Geschreven door wha

Dinsdag 29 Januari 2013 10:01

Op 5 november heeft Proximus als eerste in België haar 4G-netwerk (LTE) gelanceerd voor commercieel gebruik bij zijn klanten. Hierdoor krijgen zij, met een tariefplan waar 4G inbegrepen is, toegang tot het nieuwe en snellere 4G-netwerk dat sinds zijn lancering in 8 Belgische steden actief is.

Proximus maakt gebruik van de 1800MHz frequentie; niet alle toestellen bieden deze ondersteuning. Zo steunen de Galaxy S3 4G, Galaxy Note II 4G en iPhone 5 4G op deze specifieke frequentie.

Bij de lancering van de nieuwste iOS-versie 6.1, Apple's besturingssysteem voor mobiele apparaten, werden enkele netwerken uit verschillende landen aan de beperkte lijst van 'ondersteunde netwerken' toegevoegd. Als we mogen vertrouwens op de lijst, ondersteunt de iPad Mini Cellular 4G van Proximus wel, maar iPhone 4 niet.

Om toch LTE op jouw iPhone 5 te activeren, kan je onderstaande walkthrough volgen. Deze stappen werden door gebruikers op het Userbase forum gevolgd, met enkele positieve reacties:

Voor OS X gebruikers:

Download het aangepast IPCC bestand (op eigen risico, MMS zal {voorlopig?} niet langer werken!) hier

Update de iPhone 5 naar iOS versie 6.1

Sluit iTunes 11

(optioneel, LTE kan mogelijk ook zonder deze stap worden geactiveerd): Open de Terminal en vul in:

defaults write com.apple.iTunes carrier-testing -bool TRUE (druk op enter)

Start iTunes opnieuw op, selecteer de iPhone en klik op de knop 'zoek update' terwijl u de ALT/Option toets ingedrukt houdt

Selecteer het IPCC bestand dat u zojuist heeft gedownload.

Voor Windows gebruikers:

Download het aangepast IPCC bestand (op eigen risico, MMS zal {voorlopig?} niet langer werken!) hier

Update de iPhone 5 naar iOS versie 6.1

Selecteer de iPhone en lik op de knop 'zoek update' terwijl u de shift toets ingedrukt houdt

Selecteer het IPCC bestand dat u zojuist heeft gedownload.

Normaal verschijnt nu de LTE-knop en zal LTE actief worden indien u zich in een 4G-dekkingsgebied bevindt.

Het is echter nog onduidelijk of deze methode voor iedereen werkt. Voor wie de hoop dreigt te verliezen: aanstaande zondag zal de untethered jailbreak voor iOS 6.0 en 6.1 (inclusief iPhone 5) voorgesteld worden aan het grote publiek.

Weet EVA soms wanneer het wel mogelijk zal zijn...als ik me niet vergis is het de provider (Proximus) die de ipcc files kan/mag aanleveren aan Apple zodat wij die op de iPhone krijgen 🙂

Anders moet je die vraag aan haar eens stellen via een privé bericht

⚫️ Een privé bericht naar Eva van BGC sturen door

http://community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blank http://community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blank

en zoveel mogelijk klantgegevens door te spelen.

(b.v.b. naam, klantnr., tel.nr., contractnr., e-services login, e-mailadres, gsmnr.)

PS: http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/prive/klantenzone/a_id/13731/c/1284,1389" target="_blank ☜klik hier

Andere manieren om Belgacom te contacteren zoals chat enz...vind je op ricy's blog

http://bgctv.skynetblogs.be/#hoe-belgacom-contacteren ☜ Surf naar

⚫️

Groetjes, Elsa

PS:Hou ons in het kort op de hoogte als je wilt, want uit privéberichten aan Eva

komt er normaal geen feedback dus kunnen andere forumleden er weinig van opsteken,dank u.

Bericht van Belgacom aan alle iPad 4/mini-gebruikers op het snelste mobiele netwerk.

Apple heeft voor u de toegang tot het 4G-netwerk geopend

groetjes, Elsa

zie ook op mijn post hier

grtjs

Nog wat info ook op ricy's blog door te surfen naar :=> http://bgctv.skynetblogs.be/#bgc4g

groetjes

Apple's nieuwe versie van het iOS-besturingssysteem,upgrade, die iPhones en iPads opkrikt naar iOS 6.1,

brengt onder meer een bredere 4G-ondersteuning met zich mee en verbeteringen aan de geplaagde Kaarten-app.

Volgens Apple zijn er wereldwijd 36 nieuwe iPhone-providers die 4G-internet aanbieden met iOS 6.1.

Voor de iPad mini en iPad met Retina-display zijn er 23 extra providers gevonden die dit zogenoemde LTE aanbieden.

Van Belgische providers maakt Apple op zijn website echter nog geen melding.

groetjes
Reputatie 3
Badge +1

4G werkt volgens mij nog niet op de iphone maar wel op de ipad en ipad mini met ios6.1 op het belgacom netwerk.

Er bestaat wel al een achterpoortje om 4G op je iphone te kunnen ontvangen maar dan denk ik dat het zo is dat je niet meer kunt mms'en.

mvg

ben ik blij dat ik al diene brol niet van doen heb !-)