Vraag

4G frequentie BE

  • 4 August 2016
  • 4 reacties
  • 2122 Bekeken

Geachte,

Ik ben aan het twijfelen om de Xiaomi Mi5 te kopen. Op internet heb ik gelezen dat er problemen zijn met de 4G-ondersteuning van die gsm.
Ik heb opgezocht dat de frequentie 1800MHz de frequentie is die proximus gebruikt voor zijn 4G-netwerk. Deze gsm zou deze frequentie moeten ondersteunen volgens de specs. Is het dan gegarandeerd dat ik een goede 4G-verbinding heb in Europa?

4 reacties

Ter info:
hier vind je de kaart met het netwerkbereik.
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_map_network_phone/particulieren/support/mobiele-telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm/kaart-met-het-netwerkbereik.html
========================================================================

Het onafhankelijke bureau Commsquare test regelmatig het netwerk van Proximus. Dat betekent dat er een wagen met verschillende ontvangers langs Belgische wegen rijdt om overal de kwaliteit te meten. Dit voertuig rijdt gemiddeld 8.100 km. Daarnaast werden er gedurende 40 dagen al wandelend metingen uitgevoerd (ook indoor), alsook 10 dagen metingen op de trein. In totaal worden 13.700 oproepen behandeld en 2.100 datatesten per operator uitgevoerd. Metingen die Commsquare in Q1 2016 heeft uitgevoerd (18/01/2016 – 25/02/2016).

De snelheid wordt gemeten zoals de klant die ervaart. De metingen gebeuren met een 2G-, 3G- en 4G-toestel in "free mode", dat zich automatisch verbindt met het best beschikbare netwerk (2G, 3G of 4G). Deze snelheden kunnen lager liggen dan de metingen op het netwerk zelf, maar liggen dichter bij de reële klantenervaring.

Elke gemeten situatie is een combinatie van toestel (2G, 3G of 4G toestel), type gebruik (bellen, downloaden, uploaden, surfen, video streamen, sms), en plaats (zowel drive-testen in steden en gemeenten verspreid over België en op autowegen als testen uitgevoerd door een voetganger op indoor locaties en in de trein). De resultaten worden door Commsquare weergegeven in een Mobile Customer Experience Dashboard met meer dan 100 situaties. In 87% van deze situaties scoort Proximus het best, versus 72% voor Mobistar en 50% voor Base. Er zijn ex aequos in verschillende situaties, daarom is de som van de percentages groter dan 100%.

Reputatie 7
Badge +6
Hoi Astrid,
Als aanvulling bij de post van Elsa kan ik ook nog meegeven dat al onze toestellen die wij verkopen en aanbieden getest zijn voor een goeie 4G ontvangst. Het toestel dat jouw voorkeur geniet, de Xiaomi Mi5, zit niet in ons gamma, wat niet wil zeggen dat het geen goed toestel zou zijn natuurlijk.
Vind je dan niet een keuze in ons aanbod ?
wat een vraag ! 😠
Reputatie 7
Badge +6
wat een vraag ! :@
Dit is een forum hé Jean, en we zijn er om elkaar te helpen dacht ik.
Groeten,
Wim

Reageer