4e TV aansluiten

  • 24 March 2015
  • 7 reacties
  • 407 Bekeken

Ik denk er aan over te stappen naar Proximus.

Probleem is dat ik nu 4 digicorders heb van Telenet, en bij proximus kan men er maar 3 hebben

Volgens de vertegenwoordiger is dit op te lossen met TV overal te gebruiken op een Smart TV

Klopt dit?

Of is het mogelijk via Chromecast?



Hebben jullie een oplossing :)

7 reacties

Dag Ronald,
voorlopig kan je inderdaad maar maximum 3 decoders aansluiten, het is mogelijk dat dit in de toekomst naar 4 gaat, maar daar hebben we momentel geen zicht op.
Een alternatief is tv overal, indien je bijvoorbeeld een laptop aansluit op je tv en zo kijkt. Er is voorlopig geen smart tv applicatie voor tv overal.
Via chromecast kan je tv overal wel streamen naar de tv, zie deze link.
MVG,
Wim
ter info:

















TV Overal voorwaarden

Tv overal is beschikbaar op het Proximus netwerk

- via WiFi verbinding thuis of

- via de Proximus Fon hotspots

en

via het 3G netwerk van Proximus.

3G via een laptop kan via een Usb stick daarvoor beschikbaar,

een interne 3G modem op je laptop en zelf bepaalde HP types hebben

een slotje voor een Simkaart al aanwezig ( bepaalde 8000 reeksen) .

Een fon account dient u eerst te activeren: zie http://support.nl.proximus.be/app/answers/detail/prive/internet/wi-fi-hotspots-(met-fon)-3g-4g-enz./surfen-op-een-wi-fi-hotspot-(met-fon)/a_id/15426" target="_blank



  • Je hebt Belgacom TV abbo nodig.
  • Je hebt de TV Overal optie nodig. Dit is in sommige packs gratis inbegrepen(Pack Comfort of Maxi besteld na 15/04/2012), en andere gevallen kost het €4.95
  • Je moet een e-services account hebben of aanmaken.
  • maar via http://tvoveral.be met jouw e-services logon + pwd, op een mobile gaat het uiteraard met de Android, iOS of WP8 app.
  • U kan 6 toestellen registreren met hetzelfde login (van de e-Services), maar er kunnen er maar 2 tegelijk tv overal gebruiken.
  • ** Wijziging in de algemene voorwaarden van TV Overal vanaf 30/6/2014
    Vanaf 30/6 is TV Overal nog beschikbaar op iOS 7.0 /Android 4.0 en hoger en kunt u tot 5 smartphones en/of tablets koppelen aan een TV Overal-abonnement. Na 30 dagen kan een toestel verwijderd/vervangen worden: via de TV Overal app: instellingen/parameters/mijn toestellen Na een maand kan je hier een toestel afmelden en heb je weer een plaats vrij voor een ander toestel U kunt uw dienst/pack met deze dienst kosteloos opzeggen tot de laatste dag van de maand die volgt op de inwerkingtreding van de wijzigingen indien u de nieuwe voorwaarden niet aanvaardt.
    ÷ Op uw smartphone of tablet: Download de TV Overal-applicatie: Google play store Apple store Windows Phone Store TV Overal is momenteel enkel beschikbaar op Android, iOS, Windows Phone en via webapp met Silverlight. Er is geen versie van TV Overal beschikbaar voor gebruik op Surface tablets. Om TV Overal te kunnen gebruiken op een iPad heb je enkel de applicatie zelf nodig (uit de App Store). Het is wel zo dat je minstens iOS7 moet hebben. Silverlight is enkel nodig op een computer omdat dit werkt via de website www.tvoveral.be TVO op Smart TV's Er is voorlopig geen smart tv applicatie voor tv overal. Voor TVO streams is Silverlight noodzakelijk, maar Microsoft heeft dit niet beschikbaar gemaakt voor installatie/gebruik op Smart TV's Een alternatief is, indien je een laptop bv.via HDMI aansluit op je tv en zo kijkt. Via chromecast kan je tv overal wel streamen naar de tv, zie http://support.nl.proximus.be/app/answers/detail/a_id/16507/~/hoe-gebruikt-u-tv-overal-met-google-chromecast%3F" target="_blank link.
* Beschikbaarbeid:

  • onbeperkt via een Belgische WiFi.
  • beperkt via mobiel in België: je kan geen films huren uit de 'Op aanvraag'-catalogus van TV Overal, wel live TV kijken (op voorwaarde dat je de geolocatie clausule aanvaardt).
  • nog beperkter in buitenland: je kan enkel de programmagids bekijken en Belgacom TV-opnames programmeren.

Thuis via uw Belgacom-wifiverbinding.

Als u onderweg bent:

via een Wi-Fi Fon Spot of het Proximus 3G/4G-netwerk.



U raadpleegt de tv-gids van Belgacom TV en programmeert uw opnames van op afstand.

Deze dienst is volledig gratis voor de Belgacom TV-klanten,

(nog niet beschikbaar in de TV Overal-app voor Windows Phone.)



TV Replay / TV Replay+ ook gebruiken met TV Overal

(nog niet beschikbaar in de TV Overal-app voor Windows Phone)



Bent u Proximus-klant en hebt u een Internet On GSM- of Mobile Internet-abonnement

met een volume van minstens 50 MB?

Met uw TV Overal-abonnement krijgt u elke maand 1 GB extra

mobiel internetvolume (3G/4G) op maximum twee toestellen.

U kunt dit volume enkel gebruiken voor TV Overal.

TV Overal werkt perfect op:


  • Op Laptop met Windows 7 en Windows 8(.1), IE 11 via Privé Wifi's, 3G, 4G en Proximus FON
  • Op Samsung S5 via Privé Wifi's, 3G, 4G en PROXIMUS_AUTO_FON (zou na de zomer ook beschikbaar zijn op Bbox3)

Bij sommigen werkt het heel slecht of niet op mijn Samsung S5 via de Proximus_FON

(BUG !? onderkend door Proximus doch verwacht géén oplossing aangezien AUTO_FON)

Eigenlijk zou Proximus dit aantal tv's kunnen uitbreiden voor deze die op een Vectoring basis profiel komen te staan

ipv van het Provisioning basis profiel.
Bedankt voor de antwoorden



Eerst liegt het callcenter om zo een afspraak te kunnen maken. Het zou nog mogelijk zijn om een smart-tv te kunnen kopen aan 49 euro.

maar deze actie is al 2 maanden voorbij.

Heb het gemeld aan callcenter, maar dat was verloren moeite

Zij denken enkel aan hun commissie



Vertegenwoordiger van Proximus beweerde dat TVO via smart tv kon.



Dit alles laat mij weer twijfelen om over te stappen
Forumlid Sinjoor, heeft een smart TV van Samsung, dus zou hij kunnen weten of TVO app bestaat , al denk ik toch van niet!?
Met chromecast heb ik het al op mijn TV geprobeerd
Ok bedankt Sinjoor,


ik vreesde er al voor dat het reeds bestond , dus weer werk aan de winkel voor Proximus ;-)

Reageer