4 PC's op internet intens

  • 16 November 2014
  • 14 reacties
  • 330 Bekeken

Beste ,


Momenteel hebben wij 3 PC's op 1 verbinding .


Nu zouden wij voor elke PC van één verbinding willen voorzien.


Echter als ik een verbinding wil toevoegen krijg ik deze melding ' Het formaat van het wachtwoord is niet geldig: 8 karakters, waarvan minstens 1 letter en minstens 1 cijfer. Gelieve opnieuw te proberen '


Echter kan ik wel inloggen via fb499*** en mijn wachtwoord op de site en mijn e-service .....


Toch kan ik deze gegevens niet gebruiken op een verbinding toe te voegen .


Hoe los ik dit op ?




Met vriendelijke groeten,


Peter



14 reacties

Ik weet nu niet hoeveel pppoe sessies er mogelijk zijn bij internet intens maar misschien zijn er geen vier mogelijk.


Is er dan een reden dat je vier aparte pppoe sessies wilt opbouwen voor iedere pc apart !


het is niet zo veilig ook of je moet dan zelf voor de nodige beveiliging zorgen bv firewall enz...
Hallo Elsa,




Hartelijk dank voor je reactie .


Wel , wij hebben internet intens en wij stelden vast dat je tot 4 pc's kan kan koppelen.


Mss snap ik het niet zo goed , maar werkt dan elke PC dan niet via zijn eigen kanaal waardoor men sneller zou kunen surfen.


Of zie ik dat totaal mis ? Wat zou anders de reden zijn dat men doe optie heeft ? Ik weet het echt niet.


Nu dat wij geen digitale of analoge TV in huis hebben en wij alles bekijken via het internet , dacht ik dat dit mss voor een snellere verbinding zou kunnen zorgen , niet dat het nu traag is hoor ;-)


Peter
normaal kan je op internet met verschillende pc's en naar mijn weten is daar geen beperking op , gans de bandbreedte (in functie van je VDSL2 Profiel) wordt verdeeld over het aantal pc's die op je LAN van de bbox modem aangesloten hebt (PC1 en PC2 voor de bbox2 en bij de bbox3 om het eender welke van de 4 utp aansluitingen; ) je kan natuurlijk meer pc's aansluiten dan dat er uitgangen zijn op de bbox bv over een switch die je aan de bbox aansluit en de pc's op de meerdere uitgangen van de switch ofwel kan je ook draadloos werken



wij hebben internet intens en wij stelden vast dat je tot 4 pc's kan kan koppelen.



waar heb je dit vast gesteld want mss snap ik het niet goed waar je naar toe wilt.
Verbind gewoon je PC's met een kabel of via wifi met je bbox en de kous is af. Het is gemakkelijker (bestands- en printerdeling) en veiliger (routerbescherming). Qua snelheid maakt het niets meer uit. Vroeger was er inderdaad een verschil tussen de abonnementssnelheid en de lijnsnelheid dat je kon 'uitbuiten' door een tweede verbinding te maken. Vandaag de dag krijg je bij ieder abonnement sowieso het maximum wat de lijn aankan.


Elke PC zijn eigen PPPoE verbinding geven is enkel nodig als je zelf weet waarom je het precies nodig hebt :)
zoals reeds gezegd inderdaad, of het zou moeten zijn dat Peter iets ander bedoelt, in dit geval Peter laat het maar weten

Vroeger was er inderdaad een verschil tussen de abonnementssnelheid



Dat is wel nog altijd zo
Leuk om zoveel feedback te mogen ontvangen.


Wel ik leeste gewoon in ons contract dat je de mogelijkheid hebt 4 PC's aan te sluiten .


Heeft men het nu over de poorten op de B-BOX of kan je dan per PC een IP adres aanvragen .


Ik stelde mij gewoon de vraag wat het nut is om dit te vermelden . 1 zwaarder abonnement geeft je BV recht op 10 PC's .


Zie ik het mis of maakt het geen verschil of je zoals nu 3 PC's ( twee met wifi en één met ethernet ) aan je B-BOX hangt of dat je elke PC appart


zou koppelen.
Dat stond mss wel in het contract maar dat slaat op het aantal ppp (point to point) verbindingen je max kon maken en dat is nu nog altijd beperkt dit aantal.

Zelf al zou je met bv 4 pc's elk een aparte point to point verbinding maken (met elk een apart WAN IP adres) dan wordt nog altijd je totale doorvoersnelheid (van de 4 pc's samen ) beperkt en dit oa door bv de maximale lijnsnelheid die je lijn aankan.


Dus heb je er op dit gebied geen enkele baat bij om je 4 pc's een aparte point to point verbinding te laten maken.


De verbindingen die je maakt met de pc's over je bbox modem/router hebben dezelfde totale doorvoersnelheidsbeperking zoals hier juist opgenoemd dus maakt het op dit gebied niks uit.


De bbox2 staat default in bridged mode heeft twee Internet LAN poorten namelijk PC1 en PC2 en de twee andere voor IPTV en daarop kan je dus max twee pc's aansluiten via utp lan kabel of je moet werken via een switch met bv 8 LAN poorten en die sluit je aan op één van de LAN poorten PC1 of PC2 aan de uitgang van de switch kan je dan tot 8 pc's aansluiten via lan utp kabel . Daarboven op kan je ook nog laptops/pc's/ en andere wifi toestellen aansluiten aansluiten via wifi van de bbox.


De DHCP van je bbox deelt automatisch IP adressen uit aan al deze PC's / laptops en adere toestellen namelijk 192.168.1 / 192.198.1.2 enz....

(DHCP staat voor 'Dynamic Host Configuration Protocol')

De buitenwereld ziet in dit geval maar 1 Wan IP adres en dit van je bbox en via NAT worden de internet pakketjes naar het juiste respectievelijke pc zijn LAN IP adres gestuurd .

(NAT staat voor 'Netwerk Address Translation')


Bij de bbox3 die default in full routed mode werkt heeft 4 LAN poorten waar beide signalen Internet en IPTV aanwezig zijn dus daar kan je in principe 4 pc's ophangen met een utp-kabel of 3pc's en één uitgang voor je TV decoder gebruiken bv.
Reputatie 7
Badge +1
De b-box 3 heeft bovendien Wifi n en dus kan je ze daar allemaal draadloos aanhangen zonder snelheidbeperking. Ook kan je bij de b-box2, via de administrator ingelogd, die ook in routed mode zetten volgens mij, zodat je de 4 ethernetpoorten voor internet kunt gebruiken. als je toch geen dig. TV van Proximus hebt. Analoge TV kan trouwens enkel via kabel.



Het is eigenlijk heel eenvoudig: het 'aantal PC's' dat Belgacom vermeldt slaat op het aantal PPPoE sessies = het aantal externe IP-adressen. Belgacom heeft hier voor een slechte naamgeving gekozen die bij veel mensen voor verwarring zorgt.


Een gewone gebruiker die zijn PC's verbindt met zijn bbox heeft geen boodschap aan dat cijfer. Ze zetten dat er bij voor de 'powerusers' die voor bepaalde toestellen per sé een apart extern IP-adres willen. Je mag zoveel toestellen aan je bbox hangen als je wilt (in theorie maximaal 254).

die ook in routed mode zetten volgens mij, zodat je de 4 ethernetpoorten voor internet kunt gebruiken. als je toch geen dig. TV van Proximus hebt. Analoge TV kan trouwens enkel via kabel.



Dat is wel niet aan te raden aangezien er dan nog altijd problemen gemeld worden ivm VOD en afspelen van nPVR opnames

EDIT**: Als je Proximus TV gebruikt wel te verstaan, anders kan je geen last hebben van VOD en nPVR natuurlijk !


** aangepast naar aanleiding van de opmerking in post hier juist onder
Reputatie 7
Badge +1
Nu dat wij geen digitale of analoge TV in huis hebben en wij alles bekijken via het internet


Inderdaad Elsa, maar Peter heeft gezegd dat hij geen Proximus TV heeft, dus zal hij daar geen last van hebben zeker?cool
Dat klopt volledig maar ik vermeld dit om duidelijk te maken aan andere gebruikers dat ze evetueel de conclusie zouden kunnen trekken , en als ik wel TV gebruik kan ik deit ook doen en zowel TV als Internet uit iedere poort halen, maar dan zijn ze al verwittigd als ze eventueel last krijgen van VOD en of met nPVR opnames dat ze weten ban waar het afkomstig kan zijn .


Want alles is heel simpel, als je het weet knipoog
Reputatie 7
Badge +1
Klopt. smiley

Reageer