Skip to main content

3G op iPhone maar niet meer op iPad, op zelfde locatie !

• August 8, 2012
  • 1 reactie
  • 152 Bekeken

Hallo,

De laatste dagen heb ik iets heel vreemds aan de hand.
Ik heb een "Generation Connect" voor mijn iPhone 4S en een "Mobile Internet Pay & Surf for iPad" voor mijn iPad 3.

Eergisteren was het plotseling niet meer mogelijk om een 3G verbinding aan te gaan via mijn iPad, enkel EDGE werkt (dataverbinding werkt prima, maar is uiteraard trager dan 3G).

Maar mijn iPhone, die 30cm verder ligt, heeft WEL 3G verbinding?!

Ik heb al vanalles geprobeerd (herstarten, resetten van de netwerkverbindingen, APN *opnieuw* invullen, herstarten, enz...). Ik dacht eerst dat het aan de lage batterij lag, maar zelfs volledig opgeladen werkt het nog niet. Verder is er niets aangepast aan de instellingen van iPad noch iPhone.

Wat me wel opgevallen is, is dat proximus intussen "BEL PROX..." vervangen heeft door "PROXIMUS", en dat vind ik heel verdacht... Bovendien is er nu bij het "mobile data" menu een submenu "SIM applications" bijgekomen...

Ik denk dus dat Proximus iets aangepast heeft via de sim kaart en dat daardoor het niet meer mogelijk is om het 3G netwerk te bereiken.

Zijn er nog mensen die dit gezien hebben of een oplossing hebben ?

Mvg,

Wouter
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

1 reactie

• Auteur
  • Apprentice
  • August 8, 2012
Blijkt dus dat het aan mijn iPad ligt... Bij het verwisselen van de simkaarten blijft de situatie hetzelfde...