Goede,avond
Om het internet op te gaan gebruik ik thuis mijn laptop . Onderweg mijn smartphone met een PXM ambassador formule
ik zou nu een paar dagen per maand mijn laptop willen gebruiken op een andere locatie. Wifi is geen oplossing.
Wat heb ik nodig ,een nieuw tariefplan, modem, simkaart ?
groetjes
Beantwoord
3G en 4G op een laptop
Beste antwoord door sinjoor76
Tethering noemen ze dat. Het kan zowel via USB-kabel als met Wifi of met Bluetooth. Je gebruikt dan je smartphone als hotspot (of router) en het 3 of 4G signaal wordt dan bruikbaar op je laptop of ander apparaat. Wél eraan denken dat je smartphone dan wél zowel ontvanger als zender wordt, wat dus heel wat batterijcapaciteit vergt. Dus best aan de stroom hangen dan. In de instellingen van je smartphone onder "mobiele hotspot" te configureren. Het datavolume van je smartphone abonnement wordt dan aangesproken.
Het kan dus ook perfect met een 4G-tablet waar de gratis datasim inzit (het datavolume is hier wél beperkter), en de batterij heeft hier meer capaciteit. Ik heb wél enkel ervaring met Android toestellen, maar het zal met Apple of Windowsphones wel hetzelfde zijn.
Bekijk origineelHet kan dus ook perfect met een 4G-tablet waar de gratis datasim inzit (het datavolume is hier wél beperkter), en de batterij heeft hier meer capaciteit. Ik heb wél enkel ervaring met Android toestellen, maar het zal met Apple of Windowsphones wel hetzelfde zijn.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.