Beantwoord

3G/4G datavolume

  • 5 November 2017
  • 6 reacties
  • 395 Bekeken

Hi

Stel ik koop een Proximus Pay&Go kaart van 10 euro waar er 100 MB data volume opzit.
Moet ik dan maandelijks geld opzetten om die 100 Mb data volume te hebben of wordt deze iedere maand gereset zelfs als ik simkaart niet oplaad met extra geld.
Stel in maand 1 gebruik ik 10 MB van de 100, heb ik dan in maand 2 terug 90 MB ter beschikking zonder bij te laden of is deze 100 MB data enkel gelding voor maand 1 en als ik in maand 2 terug data volume wil, moet ik geld bijladen?

Bedoeling is om simkaart te gebruiken in een GPS tracker met simkaart voor de wagen.
Dit toestel verbruikt niet veel data en zou vb om de 6 maanden geld bijzetten zodat simkaart niet wordt gedeactiveerd. Maar ik heb wel altijd die data volume nodig, ik moet dus iedere maand een 3G/4G verbinding kunnen maken.

Mvg
Dimitri
icon

Beste antwoord door AzizA 6 November 2017, 18:48

Bekijk origineel

6 reacties

ik zie hier toch iedere keer staan 31 dagen geldig:
>
https://www.proximus.be/nl/id_cr_prepaid_cards/particulieren/producten/mobilus/prepaidkaarten-.html#/pay&go-rates
Die 31 dagen slaat op de herlaad bonus, dan krijg je dubbel van datavolume.
Ach ja het zal alleen de bonus zijn die 31 dagen geldig blijft, maar of het ander datavolume dan doorloopt de volgende maanden weet ik ook niet, je zal moeten wachten tot er iemand antwoord die deze ervaring heeft met P&G of anders het antwoord morgen afwachten van iemand van Proximus.
Reputatie 7
Badge +4
Ter info
https://www.proximus.be/nl/id_cr_tablaptop/particulieren/producten/catr-internet/mobiel-internet.html
Dus tenzij Px iets anders zou meedelen, geldt
************
Het inbegrepen datavolume is 31 dagen geldig en geldig binnen de EU
************
Ik vraag me zelfs af of er nog nieuwe dergelijke kaarten ter beschikking gesteld worden (op de productpagina's & informatiefisches is nog enkel Pay&Go+ voorhanden)
Ik dacht het wel dat het altijd maar 31 dagen was dat het datavolume geldig bleef, maar aangezien ik niet van Proximus zelf ben durfde ik er mij niet over uitspreken om geen verwarring te stichten 😉
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Dimitri,

Bij een herlaadkaart moet je in feite iedere maand herladen om een databundel te kunnen bekomen. Deze zijn 31 dagen geldig. De bundels zijn niet overdraagbaar, het krediet wel.

Groetjes,

Aziz

Reageer