320 GB

  • 17 April 2012
  • 7 reacties
  • 8604 Bekeken

Onlangs ben ik in een Belgacomwinkel geweest voor info over Belgacom TV. Daar vertelde men me dat je met je decorder 320 GB kan opnemen. Dat vond ik toen veel, maar eigenlijk heb ik er geen idee van met hoeveel uur opnemen dit overeen komt.

Door mijn job kan ik 's avonds weinig rechtsstreeks zien, waardoor ik nu veel opneem met mijn videorecorder. Is de ene cassette vol, dan plaats ik een andere. Ik ben een beetje bang dat ik met die 320 GB niet zal toekomen. Of anders gezegd, ik weet het gewoon niet.

Kan iemand me hierover een beetje duiden?

Thanks!

7 reacties

320GB is echt wel veel...... hoeveel uren precies weet ik nu ook niet meteen, dat mag iemand anders uitrekenen

maar bovendien kan je ook opnemen op afstand, en deze opnamen gebeuren dan op het netwerk, dus deze nemen geen ruimte in beslag op je harde schijf

dus in feite kan je onbeperkt opnemen (opm: niet alle zenders kan je op het netwerk opnemen maar de voornaamste wel)

mvg
Badge
Dat is waarschijnlijk een v4 waarover je speekt.Het aantal uren weet ik ook niet juist Een v3 had maar 180 gb geloof ik.Je kan eens uitrekenen met mijn decoder van telenet die heeft een harde schijf van 500 gb en 200 uur kijkplezier.Kan je met de regel van drie misschien uitreken.
Op ricy's blog heb ik iets gevonden:

http://bgctv.skynetblogs.be/#bgcdecoder

waarvan ik hieronder een gedeelte gekopieerd heb:












V4-HD Cisco ISB 6030 HD 320 GB ~180 u ~90 u

SD 180 u en in HD 90 u

Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Een V3 of V3b heeft 160GB. Ik kom daar ruim mee toe sedert de netwerkopnames mogelijk zijn (ook in HD). HD neemt ca. het dubbele van de ruimte van SD. De decoder past dat automatisch aan. Met HD gaat het wél snel vooruit. Als je alleen HD opneemt zo'n 80 à 90 uur denk ik (320GB). Maar je kunt altijd nPVR gebruiken (op het netwerk). Opnames gepland vanuit de online TV-gids gaan altijd op het netwerk, en blijven 30 dagen beschikbaar (dat staat erbij in de planninglijst of in de lijst van opgenomen programma's). Netwerkopnames kunnen in principe enkel van belgische zenders. Van belgische zenders zet de decoder ze ook automatisch op het netwerk als de geplande opname(s) samenvallen (conflict zouden geven) met een eerder geplande opname op de harde schijf (PVR). Alleen series kan je niet op het netwerk plannen, tenzij je ze aflevering per aflevering aanklikt in de onlinegids, maar dan gaan ze enkel in SD opgenomen worden (ook als je ze van de HD-zender plant). Ook enkel zinvol bij series die meermaals per week uitgezonden worden. Bij wekelijkse series moet je ze week per week inplannen omdat de online TV-gids maar ca. één week vooruit gegeven wordt.
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb op mijn V3 (160GB) zojuist een HD-programma van 2 uur gewist, en de harde schijfmeter ging van 60% naar 65%, maar dat schommelt soms wel wat. Als je 5% neemt voor 2 uur, dan zou 100% ca. 40/45 uur HD moeten zijn (het dubbele voor SD). Met een 320GB schijf dus het dubbele, wat ongeveer klopt met wat ik hierboven heb opgegeven.
Dan zal ricy's blog toch een beetje kloppen ;-)

Elsa
Bedankt Xenne,Axana, Elsa en sinjoor 72 voor jullie antwoord.

Ik kijk vooral naar series als Witse en een 2-tal soaps per dag. De bedoeling is dat ik tijdens het TV-seizoen mijn geliefde series opneem en ernaar kijk wanneer ik tijd heb. Daardoor overbrug ik ook een groot stuk van de zomerstilte op TV. Naar wat ik lees worden de series niet in HD opgenomen en zal ik dus kunnen beschikken over 180 uur. Dat lijkt me voldoende. Tevens overlappen de series mekaar niet, waardoor ik alles op mijn schijf kan laten staan.

Andere, toevallige programma's kan ik dan opnemen op het netwerk (ik kijk toch bijna alleen naar Belgische zenders).

Bedankt voor de duidelijke antwoorden!

Reageer