30dagen (npvr) niet opvraagbaar

  • 17 December 2012
  • 5 reacties
  • 356 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3

Ik probeer al de hele avond opnames op npvr op te vragen, maar ik krijg alleen 'even geduld' op een zwart scherm te zien. Ik heb dit zowel op mijn decoder met kabelverbinding naar de modem als op de decoder (beide decoders zijn versie 3) met draadloze verbinding. Ik heb de opvraging nu al 20 minuten laten staan, maar geen reactie.


ik ben al lang gebruiker en weet wel wat van bgc-tv af. Ik heb fac-reset gedaan, gewone reset en modem gereset, allemaal volgens het boekje.


Heefft nog iemand ditzelfde probleem aan de hand in de centrale 01122, want ik vermoed dat er iets scheelt in de dslam.


Storingen zijn nu gesloten, maar als er deze namiddag niets gewijzigd is, bel ik de storingen op het nu unieke nummer


https://tel:080022800 optie 2, want ik hoorde zojuist dat binnenkort https://tel:080022700 vervangen wordt.


ps. We hebben onlangs een nieuwe modem gekregen na een melding van een storing en nu hebben we wel regelmatig problemen met de wirless, maar onze 1ste decoder is via draad verbonden, dus ik denk niet dat dit er iets mee te maken heeft.

5 reacties



Een nieuwe modem full routed!! en om welke reden dan de oude zou dan ook toch full routed staan,






niet persé. ik heb al gehoord van mensen die tv on pc gehad hebben dat ze na een factory reset terug automatisch in fully routed komen te staan. ergens in het systeem moet er gelinkt zijn dat ze tv on pc (gehad) hebben en daarom komt de modem automatisch in fully routed


mvg
Reputatie 7
Badge +1


Dat klopt Xenne, bij mij is dat zo. Ik moet dan altijd als administrator inloggen om hem terug in 'bridged' mode te zetten; daarom heb al maanden geen FactR van de modem meer gedaan omdat ik vrees van terug op 30/6 te vliegen (nu 50/6). Ik heb ook lang met TVonPC gewerkt (werkte bij mij behoorllijk goed). Een FacR van de modem is trouwens vlgs. mij enkel aangewezen als de decoder geen connectie meer krijgt met het TV-netwerk (error 400 op TV-scherm). Bij mij is dat al héél lang geleden (beginperiode vanTVonPC). Het niet starten van nPVR-opnames heb ik onlangs ook een paar keer gehad: vooral al kijken terwijl de opname nog loopt was toen een probleem. Kijken nà beëindigen van de opname of 's anderendaags lukte dan weer wel. Sedert de Charles2-upgrade niet meer voorgehad, maar dat bewijst nog niks. Tegenwoordig kan je wél veel problemen oplossen met een gewone herstart (duurt maar 2 minuten), maar uiteraard NIET doen tijdens een lopende PVR-opname...op een nPVR-opname heeft dat uiteraard geen invloed. Met FacR van de decoder ben ik veel zuiniger geworden. Je sukkelt dan terug op Charles 1/248 in het frans, en eerst na een directe gewone herstart terug op Charles 2/62 (allicht zet het systeem je na een tijdje automatisch terug op Charles 2/62, maar dat geduld ontbreekt me...) .



Elma, Beide zijn mogelijk


1) nPvr en On demand problemen kan je hebben door het feit dat de modem on full routed staat.


2) Als heel sporadisch voorkomt kan een reset van de decoder ook een oplossing geven .


Het blog van ricy's staat bij mij al lang bij de favorieten en daar haal ik bijna al mijn mosterd zeker als het om technische problemen draait.


Bedankt ook om ons feedback te geven,


groetjes, Elsa







Reputatie 7
Badge +1


De laatste tijd ging het beter, maar gisteren kon ik weer een nPVR-opname die nog aan het opnemen was niet bekijken (chaseplay). Nàdat het opnemen beëindigd was (eigenlijk terwijl het programma nog live aan het lopen was, want bij nPVR wordt natuurlijk niks opgenomen, maar 'on demand' ter beschikking gesteld op de server) ging het fluitend. 't is alsof de server het maar vrijgeeft als het volledig live is afgespeeld. Een serverfout dus ? Heeft dat dan iets met Charles te maken ?



gisteren kon ik weer een nPVR-opname die nog aan het opnemen was niet bekijken (chaseplay)




maandag ook gehad ... opname van extra time wou ik bekijken toen ze nog bezig was, item was niet beschikbaar .... achteraf wel kunnen kijken....


denk niet dat het met charles iets te maken heeft, want ik zit met een V3 decoder.... wellicht tgv drukte op de server


mvg

Reageer